ΤΟΠΙΚΑ

Χωρίς σέρβις αυτοκίνητα – κινητές βόμβες στο Βόλο

χωρίς-σέρβις-αυτοκίνητα-κινητές-βόμ-579584

Σταμάτησε την καθιερωμένη συντήρηση του αυτοκινήτου του ο Βολιώτης, λόγω της δυσμενούς επίπτωσης της οικονομικής κρίσης στην καθημερινότητά του. Αντί για σέρβις, αλλάζει μόνο λάδια ή φίλτρο λαδιού. Στο δρόμο, σύμφωνα με το Σύλλογο Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Μαγνησίας, κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα που είναι παντελώς ασυντήρητα και συνιστούν κινούμενες βόμβες.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Ο πρόεδρος του συλλόγου, Γιώργος Μπαρμπάκος, λέει ότι «οι κάτοχοι αυτοκινήτων χρειάζεται να υποστούν πρώτα ζημιά και στη συνέχεια να απευθυνθούν στα συνεργεία αυτοκινήτων. Πολλά αυτοκίνητα κινούνται χωρίς συντήρηση εδώ και χρόνια. Δεν έχουν ούτε κατάλληλα ελαστικά, ούτε φρένα, ούτε τίποτα και αρκετά δεν έχουν περάσει και από έλεγχο ΚΤΕΟ».

Ειδικά φέτος το χειμώνα, που επικράτησαν ακραία καιρικά φαινόμενα, τα προβλήματα ήταν ακόμη μεγαλύτερα λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών. «Αν δεν έχεις αξιόλογα λάστιχα ή τα φρένα δεν πιάνουν σωστά, τότε είναι βέβαιο ότι θα οδηγηθείς σε ατύχημα. Δεν θα υπάρχει η κατάλληλη πρόσφυση στη στροφή και το αυτοκίνητο θα βγει από το δρόμο. Πραγματικά, δεν μιλάμε για πολυτέλειες, οι περισσότεροι κάνουν τα απολύτως αναγκαία» επισήμανε ο ίδιος.

Κι όμως, αυτή τη στιγμή, λόγω ακριβώς της οικονομικής κρίσης, ένα σέρβις μπορεί να ξεκινάει από 50 ευρώ και να φτάνει στα 100 ευρώ. «Είναι μία πολύ καλή τιμή ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι η συντήρηση γίνεται κάθε δύο χρόνια» είπε ο ίδιος, τονίζοντας ότι «πρέπει να υπάρχει και η συμβολή της Τροχαίας στον έλεγχο των αυτοκινήτων, που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Τα αυτοκίνητα χρειάζονται έλεγχο και ως προ τα λάστιχα και ως προς τα φρένα», είπε.

Τα συνεργεία αυτοκινήτων έχουν περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση εξαιτίας του περιορισμού της οικονομικής δυνατότητας του καταναλωτή. Ο κ. Μπαρμπάκος είπε ότι η πτώση στο τζίρο συνεχίστηκε περαιτέρω και το 2016, το οποίο έκλεισε με απώλειες της τάξεως του 60% σε σχέση με πρόπερσι.

Οι επαγγελματίες του κλάδου, που είχαν στις επιχειρήσεις τους, βοηθούς αναγκάστηκαν στην πλειοψηφία τους να προχωρήσει σε απολύσεις. Τα πάγια έξοδα δεν βγαίνουν. «Οι περισσότερες επαγγελματίες μετρούν συσσωρευμένες οφειλές. Δεν μπορούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις και συνεχίζουν τον αγώνα μόνοι», ανέφερε.

Ο κλάδος δεν βλέπει φως από πουθενά, καθώς δεν τρέχει και κάποιο πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης. «Με αυτού του τύπου τα προγράμματα που τρέχουν δεν υπάρχει λογική. Πρέπει να πληρώσεις πρώτα, ενώ τα χρήματα αργούν να φτάσουν από το κράτος, το οποίο ωστόσο διαχειρίζεται κανονικά τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης», εξήγησε.

Η υφιστάμενη οικονομική κατάσταση είχε ως αποτέλεσμα, το 2016 τουλάχιστον πέντε με δέκα επαγγελματίες να οδηγηθούν σε λουκέτο. Παρά τις δυσκολίες, πάντως, ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων παραμένει πιστός στις αρχές του, ιδιαιτέρως όσον αφορά στο περιβάλλον. «Θα παρέχουμε δωρεάν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής καταχώρησης των αποβλήτων στα μέλη μας. Τα συνεργεία υλοποιούμε κατά γράμμα τη νομοθεσία για την ανακύκλωση» κατέληξε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου