ΤΟΠΙΚΑ

Εντυπωσιακή κατασκευή διά χειρός μαθητών του 9ου Γυμνασίου Βόλου

εντυπωσιακή-κατασκευή-διά-χειρός-μαθ-579304

Στην υδρόγειο σφαίρα από λωρίδες αλουμινίου οι μαθητές ακολουθούν τα… χνάρια του Ερατοσθένη για τη μέτρηση της περιμέτρου της Γης

Εμπνευση από ένα παγκόσμιο πείραμα, που αποτελεί και ένα από τα ομορφότερα στην ιστορία της Φυσικής, το πείραμα του Ερατοσθένη, άντλησαν μαθητές του 9ου Γυμνασίου Βόλου, που δημιούργησαν μία πρωτότυπη κατασκευή. Μία υδρόγειο σφαίρα από αλουμίνιο, που περιλαμβάνει τους γεωγραφικούς μεσημβρινούς και μέσω της οποίας είναι δυνατή η μέτρηση της περιμέτρου της Γης χωρίς τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή ή άλλων σύγχρονων τεχνολογικών μέσων. Ακολουθώντας τα… χνάρια του Ερατοσθένη, οι μαθητές αποτύπωσαν το πείραμα σε ένα «γλυπτό», που βρίσκεται στην αίθουσα φυσικών επιστημών και θα μείνει «κληρονομιά» στο σχολείο και για τους επόμενους μαθητές.

Σύμφωνα με τον υποδιευθυντή του σχολείου Κώστα Καλαντζή, η κατασκευή αποτελεί προσομοίωση του πειράματος του Ερατοσθένη. Αποτελείται από τμήματα αλουμινίου, που δείχνουν τους γεωγραφικούς μεσημβρινούς, ένα «πηγάδι» πάνω στον Ισημερινό, μέσω του οποίου οι ακτίνες του ήλιου περνούν κάθετα προς τον πυρήνα της Γης, που συμβολίζεται από μία μεταλλική μπίλια και στο γεωγραφικό πλάτος της πόλης, όπου μάλιστα υπάρχει μία μεταλλική μικρογραφία του Βόλου, έχει τοποθετηθεί ένα μοιρογνωμόνιο, στο οποίο «πέφτει» η σκιά και δείχνει τη γωνία που σχηματίζεται. Αυτή η γωνία αν αφαιρεθεί από τη γωνία σε άλλο μέρος της Γης απλοί υπολογισμοί με τη μέθοδο των τριών δίνουν ως αποτέλεσμα την περίμετρο της Γης όπως τη μέτρησε ο Ερατοσθένης σαν σήμερα, 21 Μαρτίου, ημέρα της Εαρινής Ισημερίας, χιλιάδες χρόνια πριν.

Οπως ανέφερε ο κ. Καλαντζής, η κατασκευή του «γλυπτού» διήρκησε περί τις 15 ημέρες και κόστισε 80 ευρώ, χρήματα που διατέθηκαν από το σχολικό ταμείο, με στόχο το αποτέλεσμα να μείνει παρακαταθήκη στο σχολείο. «Η κατασκευή έγινε διαθεματικά και θα μείνει να θυμίζει ότι το πείραμα του Ερατοσθένη είναι μια γιορτή για το σχολείο μας, τόσο στην Εαρινή, όσο και στη Χειμερινή Ισημερία», σημείωσε από την πλευρά της η κ. Νίκη Χατζηκυριάκου, υπογραμμίζοντας τη συμβολή τόσο του καθηγητή Φυσικής κ. Ι. Τσαρτσάλη, όσο και του καθηγητή Τεχνολογίας πατέρα Αμβρόσιου.

«Πρόκειται για ένα πολύ ωραίο πείραμα, που εκτελούμε στο σχολείο και φθάνουμε πολύ κοντά στο σωστό αποτέλεσμα. Είναι ένα πείραμα που συνδυάζει απλά υλικά με γνώσεις μαθηματικών, φυσικής και γεωμετρίας», σημείωσε ο μαθητής Θοδωρής Δελημήτης.

«Με την κατασκευή που έχουμε δημιουργήσει στο σχολείο πιστεύω ότι η μέτρηση της περιμέτρου της Γης θα είναι πιο εύκολη, αλλά και πιο εντυπωσιακή», ανέφερε ο μαθητής Βασίλης Γιάκας.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου