ΤΟΠΙΚΑ

Αντίδραση ΤΕΕ για το χωροταξικό τουρισμού

αντίδραση-τεε-για-το-χωροταξικό-τουρι-574598

Την αντίδρασή του για τον αποκλεισμό του από τη διαδικασία δημοσίου διαλόγου για το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης, εκφράζει το ΤΕΕ Μαγνησίας, ζητώντας παράταση του χρόνου διαβούλευσης στην οποία θα προσκληθεί να συμμετάσχει και το ίδιο, ως τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας σε θέματα χωροταξικής πολιτικής.

Παρόλα αυτά, το ΤΕΕ εκφράζει τις ενστάσεις του επί του χωροταξικού σχεδίου για τον τουρισμό. Συγκεκριμένα αναφέρεται στην εξαίρεση του Πηλίου από τη δυνατότητα ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

«Στόχος του ΤΕΕ Μαγνησίας ήταν να αναδείξει τη δυνατότητα της περιοχής του Πηλίου για ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού ώστε να προστατευθεί η περιοχή από το μοντέλο του μαζικού τουρισμού (ήλιος – θάλασσα) που για δεκαετίες επικρατεί και αποτελεί το βασικό άξονα τουριστικής ανάπτυξης. Συνεπώς θεωρούμε πως ο πιθανός αποκλεισμός του όρους Πήλιο από αυτές τις κατευθύνσεις τουριστικής ανάπτυξης απλά θα ενισχύσει το μοντέλο του μαζικού τουρισμού και κρίνουμε απαραίτητο να διευκρινισθούν στο άρθρο 5 του ΕΠΧΣΑΑ για τον τουρισμό οι επιτρεπόμενες ενέργειες και δράσεις, ώστε να συμπεριλαμβάνονται σαφώς οι ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού», αναφέρει το ΤΕΕ.

Επίσης εστιάζει στην εξαίρεση του Παγασητικού Κόλπου από τις Ζώνες Ναυσιπλοΐας Αναψυχής. «Ο Παγασητικός κόλπος έχει παραληφθεί από τον ορισμό των ΖΝΑ και κρίνουμε απαραίτητο να διαμορφωθεί μια επιπλέον ζώνη που να περιλαμβάνει τον Παγασητικό – Β. Ευβοϊκό – Β. Σποράδες», αναφέρει χαρακτηριστικά το ΤΕΕ.

Ακόμη σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη του γκολφ στην περιοχή, το ΤΕΕ Μαγνησίας, επισημαίνει την αναγκαιότητα «χωρικού προσδιορισμού ώστε να εξεταστεί αν πληρούνται τα περιβαλλοντικά κριτήρια και η φέρουσα ικανότητα της περιοχής κυρίως ως προς την επάρκεια του νερού».

Το ΤΕΕ Μαγνησίας ζητά «σαφείς κατευθύνεις για την ανάπτυξη του Δήμου Βόλου σε συνδυασμό με τον Παγασητικό και τη σύνδεσή του με το νησιωτικό χώρο του Νομού Μαγνησίας. Η ποικιλία και η διαφορετικότητα του τουριστικού προϊόντος είναι το ζητούμενο τόσο για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου όσο και για τον προσδιορισμό του χαρακτήρα».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου