ΤΟΠΙΚΑ

Αλήθειες και ψέματα για το λιμάνι

αλήθειες-και-ψέματα-για-το-λιμάνι-851206

Ικανοποιημένη δηλώνει με επιστολή της προς τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου για την κίνηση που παρατηρήθηκε στο λιμάνι του Βόλου στις 18 μέρες απεργίας που υπήρχε στο λιμάνι του Πειραιά και στην οποία συμμετείχαν και οι συνάδελφοί τους στο δεύτερο μεγάλο λιμάνι της χώρας, αυτό της Θεσσαλονίκης, όχι όμως και οι εργαζόμενοι – μέλη της Ομοσπονδίας (ΟΜΥΛΕ) στο Βόλο, που εργάζονταν κανονικά όλο το παραπάνω διάστημα.
Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ με δημοσίευμά του το περασμένο Σάββατο σημείωνε χαρακτηριστικά στον τίτλο του ότι «η κίνηση ήταν μικρή στο λιμάνι του Βόλου. Μόλις 500 κοντέινερ έχουν ξεφορτωθεί τις τελευταίες δύο εβδομάδες στην προβλήτα των σιλό, παρά την πολυήμερη απεργία στον Πειραιά». Στο ίδιο ρεπορτάζ σημειώναμε ακόμη ότι «το πρώτο πλοίο με κοντέινερ ήλθε την Παρασκευή, ενώ ένα δεύτερο προγραμματιζόταν για την επόμενη μέρα, Κυριακή 18 Οκτωβρίου».
Το οξύμωρο είναι ότι στην απάντησή του προς τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Πρόεδρος του ΟΛΒ κ. Πέτρος Σούρλας, αφού σημειώνει ότι «τα στοιχεία του ρεπορτάζ δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα», παραθέτει πίνακα με τα στοιχεία της εμπορευματικής κίνησης στο λιμάνι του Βόλου και σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «η κίνηση είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική».
Στο σχετικό μάλιστα πίνακα με την εμπορευματική κίνηση ο Πρόεδρος του ΟΛΒ σημειώνει ότι τα εμπορευματοκιβώτια δεν είναι 500, όπως γράφαμε εμείς στο ρεπορτάζ του Σαββάτου, αλλά 508!!!…
Η διοίκηση του ΟΛΒ όμως αποσιωπά την πραγματικότητα, γιατί εμείς εκτιμούσαμε το φορτίο που θα έλθει την επόμενη μέρα (Κυριακή) για να ξεφορτώσει. Όντως το πλοίο Armony, προερχόμενο από τη Μάλτα, φορτωμένο με 300 κοντέινερ, κατέπλευσε στο Βόλο, αλλά μόλις ειδοποιήθηκε ότι λύθηκε η απεργία στον Πειραιά, άλλαξε ρότα για να ξεφορτώσει τελικά στον ΟΛΠ… Επομένως τα φορτία που διακινήθηκαν στο Βόλο από 1.10 2009 – 19.10 2009 δεν ήταν 508, όπως λέει ο ΟΛΒ, αλλά 175. Εβδομήντα πέντε κοντέινερ της ΜSC και 100 της CMA!!!
Όσον αφορά στα αυτοκίνητα, το ρεπορτάζ έκανε λόγο για 1.200 αυτοκίνητα που ξεφορτώθηκαν στο λιμάνι του Βόλου. Αυτά το Σάββατο το πρωί, ημέρα άφιξης στο λιμάνι του Βόλου του πλοίου ADRIATIC HIGHWAY, το οποίο και ξεφόρτωσε άλλα 1.100 αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κ. Σούρλα τα αυτοκίνητα που ξεφορτώθηκαν στο Βόλο ήταν 2.605, από τα οποία όμως τα 650 θα φορτωθούν πάλι για Τουρκία και άλλα 100 για το Κόπερ, ενώ μόνον τα υπόλοιπα 1.900 προορίζονται για την εγχώρια αγορά.
Ακόμη ο κ. Σούρλας δίνει στοιχεία διακίνησης εμπορευμάτων για το ίδιο χρονικό διάστημα από 1.10.2009 έως 19.10.2009 σύμφωνα με τα οποία τα φορτία που διακινήθηκαν ήταν τα παρακάτω: Coils 1083 τόνοι, scrap 22.406 τόνοι, βαμβακόσπορος 2.577 τόνοι, ευθύγραμμο (μπετόβεργα) 5.860 τόνοι, λίπασμα 7.066 τόνοι και σιτάρι σιλό 2.683 τόνοι. Τα παραπάνω εμπορεύματα δεν σχετίζονται με την απεργία των εργαζομένων στον Πειραιά, καθώς αφορούν στη συνήθη διακίνηση φορτίων που αφορούν στις εισαγωγές πρώτης ύλης (σκραπ) και τις εξαγωγές έτοιμου προϊόντος της Χαλυβουργίας Θεσσαλίας (Μάνεσης) και των βιομηχανιών λιπασμάτων που βρίσκονται στη ΒΙΠΕ Βόλου.
Ο πρόεδρος του ΟΛΒ αναφέρει ακόμη και την εκτίμηση του υπογράφοντος – που δεν είναι δική του φυσικά, αλλά εκτίμηση που κάνουν εδώ και χρόνια όλοι οι εμπλεκόμενοι με το λιμάνι τοπικοί φορείς – ότι «η μικρή διακίνηση φορτίων μετά από την πολυήμερη απεργία στον Πειραιά οφείλεται στον απηρχαιωμένο εξοπλισμό» . Και αυτό φαίνεται πως ο πρόεδρος του ΟΛΒ επιχειρεί να το αμφισβητήσει. Αλήθεια, μήπως έγινε καμία κοσμογονία έργων στο λιμάνι τα τελευταία 5,5 χρόνια και όλοι εμείς οι υπόλοιποι δεν το αντιληφθήκαμε;
Μετά από τους παραπάνω ισχυρισμούς του κ. Προέδρου υπάρχει άραγε Βολιώτης που διερωτάται ακόμη γιατί όσοι εμπλέκονται με το λιμάνι του Βόλου είναι μονίμως με την απορία: Τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε;…

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου