ΤΟΠΙΚΑ

20 μαθητές από το Βόλο… φιλοσοφούν

20-μαθητές-από-το-βόλο-φιλοσοφούν-555547

Είκοσι μαθητές της Β’ τάξης Λυκείου από το 5ο και το 8ο Γενικά Λύκεια Βόλου, πρόκειται να συμμετάσχουν στον 6ο Πανελλαδικό Διαγωνισμό Φιλοσοφίας που διοργανώνεται από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών με την Ελληνική Φιλοσοφική Εταιρεία και το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ καθώς και με την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων. «Η εμπειρία του ξένου», είναι το θέμα στο οποίο θα κληθούν να διαγωνιστούν οι μαθητές, θέμα που έχει άμεση σχέση με το προσφυγικό.

Η πρώτη φάση του διαγωνισμού, που θα οδηγήσει τους 25 καλύτερους απ’ όλη τη χώρα στην τελική φάση και στη Διεθνή Ολυμπιάδα Φιλοσοφίας, θα διεξαχθεί το ερχόμενο Σάββατο 25 Φεβρουαρίου, στο 5ο Γενικό Λύκειο Βόλου. Το συγκεκριμένο σχολείο, είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που φιλοξενεί το διαγωνισμό, με τη φιλόλογο του 5ου ΓΕΛ Βόλου, Ελένη Ταμία, να επισημαίνει ότι στόχος είναι η καθιέρωση του διαγωνισμού ως θεσμό.

Ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει στις 9 το πρωί του Σαββάτου και θα διαρκέσει έως τις 12 το μεσημέρι. Οι διαγωνιζόμενοι μαθητές θα κληθούν να γράψουν ένα δοκίμιο τεσσάρων περίπου σελίδων με θέμα «Η εμπειρία του ξένου». Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν προετοιμαστεί διαβάζοντας συγκεκριμένους συγγραφείς και τις προσεγγίσεις τους στον ξένο, όπως Πλάτων, ο Αριστοτέλης, ο Αντιφών, ο Ντιλτάι, ο Λέβι- Στρος, ο Ντεριντά, ο Σαρτρ και ο Καμύ.

«Η εμπειρία του ξένου, του ανοίκειου (με την έννοια εκείνου που δεν είναι δυνατόν να κατανοηθεί με βάση μόνον όσα ξέρουμε για τον «εαυτό» μας), αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο του τρόπου με τον οποίο αποκτάμε συνείδηση για τον εαυτό μας. Διότι κατανοούμε τον εαυτό μας παράλληλα προς, και σε συνάρτηση με το πώς κατανοούμε τους άλλους, τους ξένους. Ο φετινός διαγωνισμός μάς καλεί να γνωρίσουμε τη φιλοσοφική αυτή προβληματική και να στοχαστούμε πάνω στην εμπειρία του ξένου, εμπειρία που διαμορφώνει τα πιο βαθιά στρώματα της ύπαρξής μας και αφορά τις πλέον αιχμηρές προκλήσεις που μας επιφυλάσσει η σημερινή ιστορική περίσταση», επισημαίνει η κ. Ταμία, υπογραμμίζοντας ότι η συμμετοχή των εφήβων σε έναν «βαρύ» διαγωνισμό, όπως αυτός της φιλοσοφίας, δεν είναι ούτε απλή ούτε εύκολη υπόθεση.

Ωστόσο, όπως τονίζει η ίδια, με τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και οι καθηγητές να προβληματιστούν και να ανταλλάξουν απόψεις για τη βελτίωση της διδασκαλίας των μαθημάτων στα σχολεία.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου