ΤΟΠΙΚΑ

Επαναλήφθηκαν πειράματα 200 ετών

επαναλήφθηκαν-πειράματα-200-ετών-542787

Στο πλαίσιο του 2ου μαθητικού συνεδρίου για τον Ανθιμο Γαζή, που εξελίσσεται στο Πνευματικό Κέντρο

Πώς φούσκωνε ένα μπαλόνι πριν από 200 χρόνια, όταν δεν υπήρχαν τρόμπες, ούτε καν μπαλόνια; Πειράματα που γίνονταν πριν από δύο και πλέον αιώνες στη Μηλιώτικη Σχολή με πρωτοβουλία του μεγάλου δασκάλου του Γένους Ανθίμου Γαζή, επαναλήφθηκαν με τα ίδια μέσα και τον ίδιο τρόπο, όπως τότε, από τον συντονιστή φυσικών επιστημών του ΠΕΚΕΣ (Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού) Θεσσαλίας Σεραφείμ Σπανό στο πλαίσιο του 2ου μαθητικού συνεδρίου με θέμα «Ο Ανθιμος Γαζής στο σχολείο», που ξεκίνησε προχθές και ολοκληρώθηκε σήμερα στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος.

«Προσπάθησα να βρω όργανα παλαιάς κατασκευής και να χρησιμοποιήσω μέσα εκείνης της εποχής. Για παράδειγμα, σε μια αντλία αφαιρούμε τον αέρα και σήμερα ένα μπαλόνι φουσκώνει. Την εποχή του Γαζή δεν υπήρχε μπαλόνι. Αναγκάστηκα να πάω σε κρεοπωλείο για να πάρω την ουροδόχο κύστη από ένα αρνί, που χρησιμοποιούταν εκείνη την εποχή», ανέφερε ο κ. Σπανός, ο οποίος πριν την έναρξη της παρουσίασης των πειραμάτων δήλωσε ότι έχει «το άγχος ενός ερασιτέχνη πειραματιστή».

Τα πειράματα προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων στο συνέδριο και όπως δήλωσε ο κ. Σπανός αποτελούν έναν νέο τρόπο εξερεύνησης της φύσης.

«Το πείραμα είναι παραμελημένο και είναι δύσκολο και για τους εκπαιδευτικούς και για τους μαθητές. Εκείνη την εποχή δεν γίνονταν εργαστήρια, ήταν πειράματα επίδειξης. Ομως κι αυτό το πείραμα είναι δύσκολο που ακόμη και σήμερα οι εκπαιδευτικοί το αποφεύγουν. Είναι δύσκολο να κάνεις κάτι να πετύχει μπροστά σε ακροατήριο. Παραμονεύουν συχνά η αποτυχία και ο χλευασμός. Δεν θα πρέπει όμως να το φοβόμαστε. Μαθαίνουμε περισσότερα από ένα αποτυχημένο πείραμα αν ξέρουμε τους λόγους της αποτυχίας μας», σχολίασε ο συντονιστής φυσικών επιστημών του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας.

Αναφερόμενος, τέλος, στα πειράματα της Μηλιώτικης Σχολής, υποστήριξε ότι αποδεικνύουν την πρωτοπορία της Σχολής και την καινοτόμα προσέγγιση των θετικών επιστημών μέσα από την ανακαλυπτική μάθηση, ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει ακόμη και σήμερα.

Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξαν προχθές μαθητές και μαθήτριες του 3ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας χορεύοντας πηλιορείτικους χορούς. Ακολούθησαν εισηγήσεις εκπαιδευτικών, ενώ οι κύριες εργασίες του μαθητικού συνεδρίου θα γίνουν σήμερα, με τον λόγο να δίνεται στους μαθητές.

«Το συνέδριο αποτελεί μία πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας που γίνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και έχει ήδη καταστεί θεσμός. Πρόκειται μάλιστα για μια πρωτοποριακή δράση σε όλη τη χώρα, όχι μόνο για το αντικείμενό της, αλλά γιατί χωρίς να επηρεάζεται η τυπική μάθηση στα σχολεία, οι μαθητές μετατρέπονται σε πηγή πολιτισμού μέσα από τη χρήση πρωτοποριακών εκπαιδευτικών τεχνικών», σχολίασε από την πλευρά του ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτης Σαβελίδης.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου