ΤΟΠΙΚΑ

Μηχανότρατες και γρι-γρι «έδεσαν» στο λιμάνι

μηχανότρατες-και-γρι-γρι-έδεσαν-στο-851206

Με διαρκή αποκλεισμό του λιμανιού του Βόλου προειδοποιούν οι ιδιοκτήτες μηχανότρατας και γρι-γρι στη Μαγνησία, διαμαρτυρόμενοι για την προοπτική εφαρμογής δύο διατάξεων του ευρωπαϊκού κανονισμού για την αλιεία, οι οποίες θέτουν περιορισμούς στην άσκηση του επαγγέλματός τους και οι οποίες μέχρι σήμερα δεν εφαρμόζονταν κατά παρέκκλιση, ενώ από χθες Τρίτη έχουν δέσει τα ψαροκάικά τους στο λιμάνι.
 
Σύμφωνα με τους αλιείς γρι-γρι και μηχανότρατας τυχόν εφαρμογή των συγκεκριμένων διατάξεων θα έχει ολέθριες συνέπειες για τον κλάδο, καθώς θα απαγορευτεί η αλιεία με μηχανότρατα εντός της ζώνης του 1,5 ναυτικού μιλίου από τις ακτές.
 
Αν και από τον κανονισμό αυτό αναμένεται εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα να εξαιρεθούν τα γρι-γρι, ωστόσο παρατηρείται αργοπορία όσον αφορά στη διαδικασία εξαίρεσης, κάτι που από πέρυσι ακόμα ανησυχεί τους αλιείς οι οποίοι για δεύτερη χρονιά, την ίδια περίοδο πέρυσι είχαν προχωρήσει σε αποκλεισμό του λιμανιού του Βόλου, προχωρούν σε νέο αποκλεισμό του λιμανιού.
 
Από το πρωί της Τρίτης δεκάδες ιδιοκτήτες γρι-γρι με τα καΐκια τους βρίσκονται στο λιμάνι του Βόλου και έχουν αφήσει μόνον ένα διάδρομο ελεύθερο, ώστε να μπαίνουν τα πλοία. Ωστόσο βρίσκονται εν αναμονή των εξελίξεων και υπάρχουν σκέψεις ακόμα και να προχωρήσουν σε αποκλεισμό του λιμανιού και μάλιστα διαρκή εφόσον δεν προχωρήσουν ξανά οι διαδικασίες παρέκκλισής τους από τον κανονισμό.
 
Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών γρι-γρι Μαγνησίας Γιάννης Μπουντούκος ζήτησε την παρέμβαση της πολιτείας, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση οι αλιείς θα παραδώσουν τις άδειές τους και θα παροπλίσουν τα σκάφη τους.
 
Να αναφερθεί εδώ πως οι επίμαχες διατάξεις για τις οποίες αντιδρούν οι αλιείς αφορούν στην απαγόρευση της αλιείας με μηχανότρατα εντός μίας ζώνης 1,5 μιλίου από την ακτή (έναντι 1 μιλίου που ισχύει για την Ελλάδα μέχρι σήμερα) και στην επιβολή περιορισμών για την αλίευση με γρι-γρι, τα οποία θα πρέπει να ψαρεύουν σε βάθη που είναι μεγαλύτερα από το 70% του ύψους του διχτυού τους.
 
Πάντως μετά από συνάντηση που έγινε στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, η Υπουργός Λούκα Κατσέλη δεσμεύτηκε να υπογράψει την παρέκκλιση από το νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό για την αλιεία, όπως έχει δικαίωμα να πράξει η χώρα μας.
 
Στον αντίποδα οι παράκτιοι αλιείς επιθυμούν και ζητούν την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού, την άμεση και ουσιαστική λειτουργία του συστήματος καταγραφής στίγματος αλιευτικών σκαφών και τη χορήγηση των στοιχείων που συλλέγονται στους συλλογικούς φορείς.
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου