Ούτε τις δόσεις δεν μπορεί να καταβάλλει το 30% καταναλωτών που προχώρησαν σε διακανονισμό της οφειλής τους
Σε αδυναμία πληρωμής ακόμη και των δόσεων του διακανονισμού στη ΔΕΗ βρίσκονται εκατοντάδες οικογένειες Βολιωτών. Υπολογίζεται ότι ένα ποσοστό της τάξεως του 30% από τους καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος που προβαίνουν σε διακανονισμό, στην πορεία, αδυνατούν να φανούν συνεπείς και προσπαθούν έστω και καταθέτοντας μικροποσά, να «κινούν» το λογαριασμό για να μην βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων. Στους διακανονισμούς, σύντομα θα προστεθούν και οι καταναλωτές που θα εγκριθεί η αίτησή τους για ένταξη στο νομοσχέδιο της ανθρωπιστικής κρίσης.
Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της αρμόδιας υπηρεσίας του τμήματος της ΔΕΗ στο Βόλο καθημερινά εξυπηρετούνται από το τμήμα περίπου 150 άτομα που ζητούν διακανονισμούς προκειμένου να πληρώσουν σταδιακά τις οφειλές τους, ενώ όσοι έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Τιμολόγιο δεν αντιμετωπίζουν τουλάχιστον το πρόβλημα της διακοπής ηλεκτροδότησης.
Ημερησίως, υπολογίζεται ότι γίνονται περίπου 40 διακοπές ηλεκτροδότησης, ενώ παραμένει μεγάλος ο αριθμός των νοικοκυριών της Μαγνησίας, που αδυνατούν να πληρώσουν ή ακόμη και να ρυθμίσουν τις οφειλές ηλεκτρικού ρεύματος, ειδικά όταν τα ποσά που έχουν «συσσωρευτεί» είναι υψηλά και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην καταβολή μεγάλης δόσης. Εκτός από διακοπές υπολογίζεται ότι καθημερινά γίνονται περίπου 30 επανασυνδέσεις και αυτό μετά το διακανονισμό της οφειλής ή ακόμη και της εξόφλησης για ποσά που κινούνται σε ανεχτά επίπεδα, καθώς για μεγαλύτερα ποσά που μπορεί να αφορούν επαγγελματίες ή μικρομεσαίες επιχειρήσεις ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία και αφού ο καταναλωτής δεν θεωρείται «υπότροπος».
Με στόχο την περαιτέρω ελάφρυνση των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, η ΔΕΗ προσφέρει στους καταναλωτές της, προγράμματα διακανονισμών ληξιπρόθεσμών οφειλών. Για τους ευάλωτους καταναλωτές κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα ρύθμισης σε πολύμηνες, άτοκες δόσεις.
Οι καταναλωτές μπορούν να καλούν το τηλεφωνικό κέντρο ΔΕΗ τηλ. 11770 (από τις 8 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα) για το διακανονισμό της ληξιπρόθεσμης οφειλής τους, πρέπει να είναι όμως τυχεροί αλλά και ιδιαίτερα υπομονετικοί καθώς υπήρξαν περιπτώσεις που η αναμονή ξεπέρασε τη μία ώρα προκειμένου να βγάλουν γραμμή και να επικοινωνήσουν σχετικά.
Για αυτό και πολλοί καταναλωτές επιλέγουν να μεταβούν στο αρμόδιο τμήμα της ΔΕΗ στο Βόλο προκειμένου να εξυπηρετηθούν από τους υπαλλήλους της τοπικής υπηρεσίας.
Οταν πρόκειται δε για μεγάλα ποσά, η αναμονή για την έγκριση του διακανονισμού είναι περίπου μία εβδομάδα, όταν πλέον η αρμόδια υπηρεσία της ΔΕΗ ενημερώνει σχετικά τον καταναλωτή για την έγκριση του αιτήματος και την καταγραφή των δόσεων που έχουν αποφασιστεί.
Καμία εικόνα για τις αιτήσεις ανθρωπιστικής κρίσης
Στο ερώτημα του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ εάν μέχρι στιγμής υπάρχει σαφής εικόνα για τους καταναλωτές που θα κάνουν χρήση του νόμου περί ανθρωπιστικής κρίσης που προβλέπει απαλλαγές και ελαφρύνσεις για την ηλεκτροδότηση, οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΔΕΗ στο Βόλο δεν έχουν ακόμη ασφαλή εικόνα και αυτό διότι αφενός η διαδικασία υποβολής αιτήσεων είναι ακόμη σε εξέλιξη και αφετέρου οι εγκρίσεις θα κοινοποιηθούν σε κάθε πόλη και αντίστοιχο παράρτημα συνολικά στους λογαριασμούς ρεύματος των δικαιούχων. Το ΦΕΚ που ήδη έχουν στα χέρια τους οι υπάλληλοι περιγράφει τη φιλοσοφία και τις διατάξεις του νόμου, από εκεί και πέρα όμως, η εξειδίκευση και η πρακτική εφαρμογή θα «περάσει» μέσα από τους επόμενους λογαριασμούς ρεύματος για όσους πληρούν τις προϋποθέσεις και πάρουν το «πράσινο φως».