ΤΟΠΙΚΑ

«Καραμπόλα» για το κυκλοφοριακό στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής

καραμπόλα-για-το-κυκλοφοριακό-στην-52792

Σοβαρές ενστάσεις εξέφρασαν οι μειοψηφίες προκαλώντας απανωτές εκρήξεις του Δημάρχου

«Καραμπόλες» μεταξύ του Δημάρχου Βόλου και εκπροσώπων των μειοψηφιών του δημοτικού συμβουλίου, σημειώθηκαν κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. Με φόντο τις κυκλοφοριακές αλλαγές που προτείνονται στο κέντρο του Βόλου, τέθηκαν ζητήματα νομιμότητας των αποφάσεων, χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση και μελέτη, ενώ κατατέθηκαν ενστάσεις για είσοδο των πολιτών σε νέο κύκλο ταλαιπωρίας εξαιτίας των κυκλοφοριακών μέτρων.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σύμφωνα με την πρόταση του Δημάρχου Αχιλλέα Μπέου που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από 1η Δεκεμβρίου, προωθείται ένας νέος τρόπος λειτουργίας του κέντρου της πόλης. Θα γίνει δακτύλιος από Γαλλίας έως Ιάσονος και από Φιλελλήνων έως Κοραή, με δημιουργία λεωφορειολωρίδων δεξιά στην Ιάσονος και τη Δημητριάδος, πλήρη απαγόρευση της στάθμευσης, απομάκρυνση μέχρι και των κάδων απορριμμάτων και προώθηση της αποκομιδής των σκουπιδιών πόρτα – πόρτα ανά μία ώρα από ειδικά συνεργεία. Δωρεάν 74 θέσεις πάρκινγκ προβλέπονται στο τμήμα από Ελ. Βενιζέλου μέχρι Σόλωνος υπό μορφή γωνίας 45ο και για τους μόνιμους κατοίκους και επιχειρηματίες έχει προταθεί στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, η έκδοση μηνιαίας κάρτας με έκπτωση για το κόστος στάθμευσης 40%. Παράλληλα, προβλέπεται και η διάθεση δωρεάν θέσεων στάθμευσης πέριξ του πάρκινγκ στο λιμάνι, απέναντι από τα ρυμουλκά, ενώ θα δημιουργηθούν έξι διπλές εσοχές κατά μήκος της Ιάσονος και της Δημητριάδος για να εξυπηρετούνται οδηγοί σε έκτακτες περιπτώσεις. Σε ό,τι αφορά δε τη φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων αυτή προτείνεται να γίνεται το διάστημα από εννέα το βράδυ, έως εννέα το πρωί.

Αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, προβλέπεται επανεξέταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, ενώ μέσα στο Φεβρουάριο εκτιμάται ότι θα τοποθετηθούν και οι πρώτοι ρομποτικοί κάδοι απορριμμάτων.

Για την επιτυχία των νέων κυκλοφοριακών μέτρων που προτείνονται, ο κ. Μπέος, φαίνεται να ποντάρει στην αλλαγή νοοτροπίας και στη συνεργασία από τους πολίτες και τους καταστηματάρχες του Βόλου.

Ενστάσεις

Ωστόσο σοβαρές ενστάσεις εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των μειοψηφιών της επιτροπής, ιδίως λόγω της έλλειψης μελέτης και διαβούλευσης με τους συναρμόδιους φορείς.

Ο δημοτικός σύμβουλος των «Δρόμων Συνεργασίας» Κώστας Γαργάλας, ειδικά για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης, υποστήριξε ότι έγινε αιτία να γκετοποιηθεί το κέντρο σε πόλεις της Ε.Ε. Υπογράμμισε ότι το ωράριο που προτείνεται είναι εκτός ωρών λειτουργίας των καταστημάτων και δεν θα εξυπηρετείται ο ανεφοδιασμός τους, ενώ ταυτόχρονα εμπίπτει στις ώρες κοινής ησυχίας. Για τις εσοχές υπογράμμισε ότι θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για να συνεχίσει να υπάρχει πεζοδρόμιο σε πλάτος 1,5 μέτρο για να προχωρούν οι πεζοί, χωρίς ταυτόχρονα να καταργούνται οι κίτρινες λωρίδες που έχουν χωροθετηθεί για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των ατόμων με αναπηρία όρασης.

Οι σημαντικότερες ωστόσο αντιδράσεις από πλευράς του κ. Γαργάλα αφορούσαν στην κατάργηση 220 θέσεων στάθμευσης όπως είπε και στην οικονομική επιβάρυνση που θα υποστούν οι μόνιμοι κάτοικοι για να παρκάρουν έστω και με έκπτωση στο πάρκινγκ του Ο.Λ.Β.

Για τους δε, λεωφορειόδρομους, υπογράμμισε ότι ήταν μέτρο που απέτυχε παταγωδώς επί Δημαρχείας Κυριάκου Μήτρου και μολονότι τότε υπήρχε δημοτική αστυνομία. «Δεν υπάρχει μία σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη. Οι προθέσεις είναι σεβαστές πρέπει όμως να υπάρχει και τεκμηρίωση», σημείωσε ο κ. Γαργάλας, προκαλώντας την αντίδραση του Δημάρχου ο οποίος είπε: «Καταργήθηκαν τα χαρτζιλίκια για τις μελέτες. Εχουμε χιλιάδες μελέτες στην αποθήκη και δεν εφαρμόστηκε ούτε μία. Εγώ ο παράνομος, ο ανόητος, κάθισα στο ίδιο τραπέζι με τον κ. Ηλιού και άκουσα τις προτάσεις του. Εσείς ποτέ δεν καθίσατε στο τραπέζι μαζί του. Πάμε να κάνουμε κάτι καλό για την πόλη. Αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας και θα μας κρίνει ο κόσμος».

Στις κυκλοφοριακές προτάσεις, αντέδρασε και ο σύμβουλος της παράταξης «Επιλογή Ευθύνης» Νίκος Στόικος. Υποστήριξε ότι για να υλοποιηθούν οι προτάσεις, προβλέπεται να συνταχθούν κανονιστικές αποφάσεις που θα εγκριθούν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας. «Για να γίνει κάτι τέτοιο, απαιτείται να υπάρχουν προηγουμένως τεκμηριωμένες μελέτες και διαβούλευση», είπε χαρακτηριστικά προκαλώντας νέα έκρηξη από το Δήμαρχο: «Μας φάγανε οι διαβουλεύσεις. Η πολύ Δημοκρατία έβλαψε το Βόλο. Ποιον θα ρωτήσουμε; Εμείς αποφασίζουμε».

Παρ’ όλα αυτά ο κ. Στόικος υποστήριξε ότι υπάρχουν μέτρα αποφασισμένα και τώρα που δεν εφαρμόζονται και ότι θα δημιουργηθεί τεράστια αναστάτωση στη πόλη χωρίς αποτέλεσμα, από τη στιγμή μάλιστα που η Τροχαία έχει δηλώσει αδυναμία αστυνόμευσης.

«Η τροχαία οφείλει να συνεργαστεί», είπε σε κατηγορηματικό τόνο ο κ. Μπέος υποστηρίζοντας ότι και οι πολίτες άρχισαν να συνεργάζονται.

Προτάσεις διαφοροποίησης του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης κατέθεσαν οι σύμβουλοι της «Δύναμης Βόλου» και ΛΑΣ κ.κ. Κατερίνα Τσοπουρίδου και Θ. Τσαλούχας.

Τελικώς οι προτάσεις εγκρίθηκαν με τις ψήφους μόνο της πλειοψηφίας και αναμένεται να εισαχθούν προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης. Για το σχεδιασμό τις τελικές προτάσεις τους αναμένεται να καταθέσουν την ερχόμενη Πέμπτη, στις 2:30 το μεσημέρι, οι εκπρόσωποι των καταστηματαρχών της πόλης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου