ΤΟΠΙΚΑ

Αρωγοί οι φορείς στην προσπάθεια για το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου

αρωγοί-οι-φορείς-στην-προσπάθεια-για-τ-526398

Αναγκαία και η ενεργή συμμετοχή των πολιτών για την ολοκλήρωση του Σχεδίου – Να ληφθούν τολμηρές λύσεις προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι

Στήριξη στην προσπάθεια του Δήμου Βόλου να αναπτύξει ένα Ολοκληρωμένο Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) παρείχαν χθες οι τοπικοί φορείς. Σε διαβούλευση διαδικτυακά η δημοτική αρχή ενημέρωσε για τις βασικές στοχεύσεις του Σχεδίου και οι εκπρόσωποι φορέων δήλωσαν ότι θα είναι αρωγοί.

Η διαδικτυακή διαβούλευση έγινε με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Πανεπιστήμιου, του Αστικού ΚΤΕΛ, της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, του Συλλόγου Τουριστικών Γραφείων και Πούλμαν «Η Μαγνησία», του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, του Πανεπιστημίου, του Τμήματος Τροχαίας Βόλου και μεταξύ άλλων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βόλου.

Ο αντιδήμαρχος Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Βιώσιμης Κινητικότητας Βόλου, Αθανάσιος Σταυρίδης, ανοίγοντας τη συζήτηση είπε ότι το ΣΒΑΚ θα αποτελέσει το σημαντικότερο εργαλείο για τη βελτίωση συνθηκών αστικής κινητικότητας και της ποιότητας ζωής στα αστικά κέντρα και τις περιαστικές περιοχές με παρεμβάσεις για μελλοντικές ανάγκες. Όπως εξήγησε, θα καθορίσει δράσεις σε επίπεδο 10ετίας ή 20ετίας και γι’ αυτό για την ολοκλήρωσή του είναι η απαραίτητη αλλά και κρίσιμη η συμμετοχή τόσο των πολιτών όσο και των τοπικών φορέων.

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Μαζί για τον Βόλο», Ιάσονας Αποστολάκης, σημείωσε από την πλευρά του ότι επί της ουσίας αποτελεί το όραμα που έχουμε για την πόλη μας και συντάχθηκε ότι οι φορείς και οι πολίτες είναι εκείνοι που πρέπει να έχουν τον λόγο.

Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Κινητικότητας, Ελένη Μπακογιάννη, είπε ότι ο δήμος Βόλου θέλει να ακολουθεί τις σύγχρονες αναπτυξιακές τάσεις και να κερδίσει μία θέση στο δίκτυο των ευρωπαϊκών πόλεων.

«Γι’ αυτό έχει σχεδιάσει τις τεχνικές προδιαγραφές και θα προσπαθήσει να υλοποιήσει το Σχέδιο, το οποίο στοχεύει στην επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, στη δημιουργία συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας, στην ανάδειξη του εμπορικού και ιστορικού κέντρο της πόλης, στην ορθή διαχείριση του αστικού δημόσιου χώρου με κριτήρια υψηλής αισθητικής, στην ενίσχυση της ταυτότητας της πόλης του Βόλου και στη δημιουργία χαρακτηριστικών τοπόσημων της πόλης.

Ετσι θα επέλθει η αναζωογόνηση του κέντρου της πόλης και των συνοικιών. Το σχέδιο θα προβλέπει παρεμβάσεις για την αξιοποίηση περιαστικών λόφων με δημιουργία διαδρομών περιπάτου, την ενίσχυση εναλλακτικών μορφών τουρισμών, τη διασύνδεση των σημαντικότερων αρχαιολογικών χώρων του Βόλου», σημείωσε μεταξύ άλλων.

Από την πλευρά του, ο επιβλέπων τη μελέτη αναπληρωτής του Τμήματος Κυκλοφορίας και Συγκοινωνιών της Διεύθυνσης Βιώσιμη Κινητικότητας, Κωνσταντίνος Καραγιάννης, υπογράμμισε ότι το σχέδιο αποτελεί ένα μεγάλο βήμα που θα πρέπει να κερδηθεί, για να αποτελέσει ο Βόλος μία έξυπνη πόλη, ενώ ο γενικός διευθυντής Υπηρεσιών του δήμου Βόλου, Νικηφόρος Ευστάθιος, σημείωσε ότι αποτέλεσμα θα είναι υπέρ της πόλης και των δημοτών.

«Το κομμάτι βιώσιμης κινητικότητα απασχολεί τον στρατηγικό σχεδιασμό δήμου Βόλου και επιτέλους γίνεται, καθώς αυτή τη στιγμή τρέχουν πολλά έργα που, είτε υλοποιούνται είτε τρέχουν και αφορούν σε παρεμβάσεις αστικής κινητικότητας και επηρεάζουν την εκπόνηση του σχεδίου», επισήμανε στη συνέχεια η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Βιώσιμης Ανάπτυξης Φιλιώ Τριανταφυλλίδου.

«Εύχομαι να γίνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής πρέπει να είναι πάνω απ’ όλα», πρόσθεσε.

Στο πλευρό του Δήμου οι φορείς

Ο εκπρόσωπος της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας, Ελευθέριος Σολιδάκης, δήλωσε ότι η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας θα αποτελέσει αρωγό σε όλη αυτήν την προσπάθεια, όπως και ο εκπρόσωπος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Λάμπρος Κίσσας.

Ακολούθησε σύντομη παρουσίαση των αρχών και των κατευθύνσεων του ΣΒΑΚ από τον εκπρόσωπο της εταιρείας που ανέλαβε τη μελέτη, Μιχάλη Μπελιμπασάκη, ο οποίος έκανε και μία ανασκόπηση των υφιστάμενων μελετών που υπάρχουν για την περιοχή μελέτης, που είναι οι Δημοτικές Ενότητες Βόλου και Νέας Ιωνίας, ενώ ενημέρωσε ότι για τις ανάγκες της μελέτης τρέχει έρευνα με τη μορφή συμπλήρωσης ερωτηματολογίου για τον προορισμό των μετακινήσεων και τα χαρακτηριστικά τους.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, Γιώργος Ζαφείρης, τόνισε ότι απαιτείται να υπάρξει μία καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών και αναφέρθηκε στα παράπονα που έχει η Ενωση για έλλειψη χώρων στάθμευσης για τα ξενοδοχεία και την επιβίβαση ή αποβίβαση των τουριστών.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου «Η Μαγνησία», Χρήστος Κορωναίος, συντάχθηκε με το αίτημα και μετέφερε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα τουριστικά λεωφορεία όταν μεταφέρουν τουρίστες σε τουριστικά σημεία της πόλης.

Η συζήτηση συνεχίστηκε με παρέμβαση του συγκοινωνιολόγου επίκουρου καθηγητή στο Τμήμα Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Νικόλαου Γαβανά, ο οποίος εξέφρασε την πεποίθηση ότι η επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων ίσως θα πρέπει να ενταχθεί στο εν λόγω σχέδιο και έβαλε τον προβληματισμό, αν προσφέρεται η δεδομένη χρονική στιγμή για συλλογή στοιχείων εν μέσω πανδημίας και καλοκαιριού , διατυπώνοντας τον φόβο ότι τα δεδομένα που θα προκύψουν μπορεί να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Το σχέδιο θα δώσει περισσότερο χώρο στον άνθρωπο

Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, Νικόλαος Ευαγγελινός, τόνισε από την πλευρά του ότι η ουσία είναι ότι ο σχέδιο θα δώσει περισσότερο χώρο στον άνθρωπο και πρόσθεσε: «Περιμένουμε το ΣΒΑΚ για να δώσει λύσεις».

«Για να επιτύχει ένα τέτοιο σχέδιο και να εξυπηρετήσει όλους τους πολίτες θα πρέπει να είναι τολμηρό», ήταν το μήνυμα που έστειλε ακολούθως ο συγκοινωνιολόγος, Νικόλαος Ηλιού, τονίζοντας ότι ο κόσμος θα πρέπει να πειστεί και να συμμετέχει στη διαδικασία.

Στην προσπάθεια της δημοτικής αρχής θα συμμετέχουν ενεργά όλοι οι τοπικοί φορείς. Ο υποδιοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βόλου, Νικόλαος Ιερεμίας, είπε ότι η Πυροσβεστική θα είναι στη διάθεση της δημοτικής αρχής, ενώ τη σημαντικότητα της παρέμβασης αναγνώρισε και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, Αποστόλης Οντόπουλος, που είπε ότι το θέμα της πρόσβασης των καταναλωτών στην αγορά και των πεζοδρόμων είναι πολύ σημαντικό για τον εμπορικό κόσμο.

Η συζήτηση συνεχίστηκε με τον διοικητή του Τμήματος Τροχαίας Βόλου, Αθανάσιο Κουλούρη, ο οποίος κάλεσε τον δήμο να εφαρμόσει τεχνικές, οι οποίες θα λειτουργούν σαν εμπόδια στην άναρχη στάθμευση, να επεκτείνει τα πεζοδρόμιο και να προχωρήσει γενικά σε παρεμβάσεις που θα λειτουργούν αποτρεπτικά.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου