ΤΟΠΙΚΑ

«Βράζουν» για τις περιοχές μετάθεσης

βράζουν-για-τις-περιοχές-μετάθεσης-52553
Κοχλάζουν οι αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς κύκλους για τον επανακαθορισμό των περιοχών μετάθεσης. Η επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων όλων των βαθμίδων, μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, βρήκε τις κοινότητες των εκπαιδευτικών σε αναβρασμό για τις αδικίες τις οποίες θα υποστούν στην πλειονότητά τους, όπως λένε. Εκπαιδευτικοί εκφράζουν την πρόθεση να κινηθούν στη δικαστική οδό κατά της απόφασης.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βάσω Σαμακοβλή
Μέσα στο Δεκέμβριο δημοσιεύθηκαν σε ΦΕΚ οι υπουργικές αποφάσεις για τον επανακαθορισμό των περιοχών μετάθεσης, αρχικά για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη συνέχεια για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στη Μαγνησία τα όρια των περιοχών μετάθεσης διευρύνθηκαν. Οι τέσσερις περιοχές έγιναν δύο. Η πρώτη που περιλαμβάνει τους Δήμους Βόλου, Αλμυρού, Ρήγα Φεραίου, Ζαγοράς – Μουρεσίου και Νοτίου Πηλίου και η δεύτερη, στην οποία συγκαταλέγονται η Σκιάθος, η Σκόπελος και η Αλόννησος.
Οι εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων αναμένουν οι αδικίες σε βάρος τους να εξελιχθούν με τη μορφή ντόμινο. Και αυτό διότι -όπως λένε- το ζήτημα των μεταθέσεων δεν έπρεπε να αντιμετωπιστεί με μερική αλλαγή, αλλά θα έπρεπε να αποτελέσει μέρος ενός συνολικού σχεδιασμού.
Η ανησυχία και η αβεβαιότητα είναι έκδηλη, ενώ την άνιση μεταχείριση αναμένεται να βιώσουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν συγκεντρώσει λίγα μόρια.
Κατά κύριο λόγο, όπως εξηγούν, θίγονται όσοι δεν έχουν οργανική θέση, αλλά και όσοι τοποθετήθηκαν από τους τελευταίους σε θέσεις σχολείων, η πλήρωση των οποίων δεν είναι βέβαιο ότι θα χρειαστεί τελικά, όπως για παράδειγμα σε περίπτωση μη λειτουργίας ενός τμήματος που αρχικά προγραμματίστηκε.
Δίνοντας ένα παράδειγμα για τις αδικίες που αναμένονται, εκπαιδευτικοί ανέφεραν: ένας παλιός εκπαιδευτικός που υπηρετούσε για δέκα χρόνια σε σχολείο του Βόλου είχε συγκεντρώσει δέκα μόρια, ενώ ένας νέος εκπαιδευτικός που υπηρετούσε για τρία χρόνια στη Ζαγορά συγκέντρωσε 24 μόρια. Στην περίπτωση που σε μια περιοχή προκύψει κενό, τότε τη θέση θα κληθεί να καλύψει ο «παλιός» και όχι ο «νέος».
Η έκταση του προβλήματος θα φανεί με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ενώ θα ενταθεί στο ενδεχόμενο συγχώνευσης σχολικών μονάδων.
Καθηγητές του Βόλου, οι οποίοι πλήττονται από την υπουργική απόφαση έχουν αναλάβει την πρωτοβουλία να κινηθούν νομικά και να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης. Την ενέργεια των καθηγητών θα συνδράμει η ΕΛΜΕ Μαγνησίας, η οποία την ερχόμενη Δευτέρα θα συζητήσει με θιγόμενους εκπαιδευτικούς.
Η ΟΛΜΕ βλέπει πίσω από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αλλάξει τις περιοχές μετάθεσης, περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, αναφέροντας ότι επιδιώκεται η μετατροπή των εκπαιδευτικών σε «delivery λίγων ωρών» που θα «προσφέρουν υπηρεσία σε σχολεία που βρίσκονται σε μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους, αλλά και μετατροπή τους σε μετακινούμενους φαντάρους».
Πέντε λόγοι
Ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου, πάντως, ανέφερε πέντε λόγους για τους οποίους κρίθηκε αναγκαίος ο επανακαθορισμός:
-Ο χάρτης μεταθέσεων που προϋπήρχε ήταν προηγούμενων δεκαετιών και δεν ανταποκρίνονταν στη δομή του Καλλικράτη, καθώς πολλές περιοχές μετάθεσης δεν ταυτίζονταν με τις τωρινές διοικητικές διαιρέσεις.
– Ο μεγάλος κατακερματισμός των περιοχών μετάθεσης είχε παράλληλα ως αρνητικό αποτέλεσμα από τη μία πλευρά, να υπάρχει μεγάλο πλεόνασμα εκπαιδευτικού προσωπικού σε ορισμένες περιοχές και από την άλλη, μεγάλο έλλειμμα σε ακριβώς όμορες περιοχές.
– Ο εξορθολογισμός του χάρτη μεταθέσεων και η ομαδοποίηση των περιοχών μεταθέσεων, έχουν το πλεονέκτημα της καλύτερης και αποτελεσματικότερης διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού.
– Έτσι, δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς για επιλογές τοποθετήσεων σε μεγαλύτερο αριθμό σχολικών μονάδων ενώ ευνοείται και η μετακίνηση μεγαλύτερου αριθμού εκπαιδευτικών για την κάλυψη των αναγκών των μονάδων αυτών.
– Αυτός ο εξορθολογισμός είναι τελικά προς όφελος του Σχολείου, του Μαθητή, και του Εκπαιδευτικού.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου