ΤΟΠΙΚΑ

Οικονομικές απώλειες από 30 έως 60% στην εστίαση

οικονομικές-απώλειες-από-30-έως-60-στην-εσ-524487

Συνεχίζεται η οικονομική «αιμορραγία» στα καταστήματα εστίασης της περιοχής μας τον τελευταίο χρόνο, με τις απώλειες να υπολογίζονται μεταξύ 30 και 60% στις επιχειρήσεις του κλάδου, λόγω της μείωσης που καταγράφεται στις παραγγελίες των θαμώνων. Η παραγγελία μιας μπίρας με δύο ποτήρια είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο, το οποίο υποδηλώνει την οικονομική δυστοκία που αντιμετωπίζει πλέον σημαντικό τμήμα της τοπικής κοινωνίας. Τα εμφανώς μειωμένα έσοδα των επιχειρήσεων στον κλάδο της εστίασης είναι ευθέως ανάλογα με τις μειωμένες παραγγελίες που καταγράφονται, συνεπεία της περιορισμένης οικονομικής δυνατότητας του κόσμου.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Η ανοιξιάτικη διάθεση του καιρού λειτουργεί ενθαρρυντικά για τους ντόπιους και τους επισκέπτες, όπως φάνηκε άλλωστε το περασμένο Σαββατοκύριακο, αλλά όπως εκτιμούν επαγγελματίες του κλάδου, είναι πολύ δύσκολο να καλυφθούν οι ανάγκες και οι υποχρεώσεις της καθημερινότητας, λόγω της δραματικής μείωσης της οικονομικής δυνατότητας του κόσμου, και των παραγγελιών κατ’ επέκταση, όπως προαναφέρθηκε.

Η παροδική ανάκαμψη στην εστίαση λόγω καλών καιρικών συνθηκών, δεν είναι αρκετή για να καλυφθούν οι απώλειες της χειμερινής περιόδου και οι υποχρεώσεις των επαγγελματιών που προκύπτουν λόγω των μέτρων που επιβάλλονται, των υπέρογκων εξόδων και της υπερφορολόγησης, όπως αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Γιάννης Γρηγορίου, πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Καφετεριών και Εστίασης Νομού Μαγνησίας.

Η παραγγελία μιας μπίρας με δύο ποτήρια είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο, όπως επισημαίνει ο κ. Γρηγορίου, ο οποίος τονίζει παράλληλα ότι και στην οικογενειακή έξοδο επίσης καταγράφονται μικρότερες παραγγελίες. Αρκετοί περιορίζονται σε μια πορτοκαλάδα, είτε μια μπάλα παγωτό, σε αντίθεση με την περίοδο πριν από την κρίση, όταν οι παραγγελίες περιελάμβαναν αναψυκτικό, γλυκό αλλά και παγωτό, όπως επισημαίνει ο κ. Γρηγορίου. χρησιμοποιώντας ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα το οποίο υποδηλώνει τη διαφοροποίηση της εικόνας στην εστίαση σε σχέση με τις παλιές, καλές εποχές.

«Ο κόσμος θέλει να βγει έξω, να ξεσκάσει, να ξεφύγει από την καθημερινότητα, αλλά λόγω μειωμένης αγοραστικής δύναμης δαπανά λιγότερα χρήματα για να περάσει την ώρα του σε μια καφετέρια» σημειώνει χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Οι υποχρεώσεις των επαγγελματιών είναι αντιστρόφως ανάλογες με τα έσοδα, συνεπεία των προαναφερθέντων, ενώ όπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Καφετεριών και Εστίασης, η ανάκαμψη θα επέλθει μόνο αν παγώσουν όλα τα χρέη που έχουν τα μαγαζιά για μια πενταετία, τουλάχιστον, και δοθούν, παράλληλα, κίνητρα στις μικρομεσαίες και τις μεγάλες επιχειρήσεις. «Αυτό σημαίνει, υπογράμμισε ο ίδιος, ότι πρέπει να ανοίξουν οι τράπεζες. Χωρίς τις τράπεζες δεν μπορεί να γίνει ανάπτυξη, γιατί η ανάπτυξη έρχεται από το εσωτερικό μιας χώρας και μάλιστα με εξαγωγικό χαρακτήρα. Πρέπει να δοθεί έμφαση στον πρωτογενή τομέα, τις μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις. Αυτό», καταλήγει ο κ. Γρηγορίου, «είναι ο κανόνας».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου