Γολγοθάς για γονείς με παιδιά, που πρέπει να βάλουν σιδεράκια – Πού χωλαίνουν οι προμήθειες – «Κάνουμε υπεράνθρωπες προσπάθειες» λένε οι γιατροί, αλλά…
Γολγοθάς για γονείς με παιδιά, που πρέπει να βάλουν σιδεράκια, ο προγραμματισμός στα οδοντιατρεία του πρώην ΠΕΔΥ, νυν Κέντρου Υγείας στον Βόλο.
Μπορεί η σωστή και έγκαιρη αντιμετώπιση της κακής σύγκλεισης των δοντιών μόνο οφέλη να έχει να προσφέρει στην υγεία, όμως τα σχετικά υλικά έχουν στερέψει στα οδοντιατρεία της δομής. Η τελευταία προμήθεια έγινε πριν από ενάμιση χρόνο.
Οταν η 5η ΥΠΕ διενεργούσε διαγωνισμό για νέες προμήθειες σε σιδεράκια για τα δόντια δεν προέκυψε ενδιαφέρον από τις εταιρείες, με τους γιατρούς να είναι αναγκασμένοι πλέον να προγραμματίζουν ραντεβού με το σταγονόμετρο μέχρι να διευθετηθεί το ζήτημα.
Η έλλειψη επάρκειας υλικών σε σιδεράκια δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Επιπροσθέτως δεν υπάρχει το ανάλογο προσωπικό. Ενας οδοντοτεχνίτης συνταξιοδοτήθηκε, μία ακόμη βρίσκεται σε αναρρωτική άδεια, ενώ οι άλλοι δύο που έχουν απομείνει «τρέχουν και δεν φτάνουν», αφού, εκτός από τα παιδιά, υπάρχουν και τα προγραμματισμένα ραντεβού για την τοποθέτηση μασελών.
Το Κέντρο Υγείας Βόλου εξυπηρετεί ασφαλισμένους από όλη τη Θεσσαλία, τη Λαμία, καθώς επίσης και το Καρπενήσι. Τουλάχιστον στην περίπτωση των μασελών δεν υπάρχουν ελλείψεις σε υλικά.
Το «αγκάθι» είναι η έλλειψη οδοντοτεχνιτών, το οποίο προσωρινά αντιμετωπίζεται μέσω συμβάσεων, που έχει υπογράψει η 5η ΥΠΕ με ιδιώτες σε Σοφάδες και Φάρσαλα, που εξυπηρετούν τη δομή του Βόλου.
Η αγωνία των γονέων
Σημειώνεται πως τα ορθοδοντικά προβλήματα, που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα παιδί, πρέπει να επιλυθούν εγκαίρως και μέχρι συγκεκριμένη ηλικία, ώστε να εξασφαλιστούν σωστές θέσεις στα δόντια, να αναπτυχθούν σωστά τα οστά του προσώπου ώστε να επιτευχθεί σκελετική αρμονία, να βελτιωθεί η μάσηση αλλά και ενδεχόμενα προβλήματα στην ομιλία που οφείλονται στη λανθασμένη θέση των δοντιών.
Με άλλα λόγια, «οι ορθοδοντικές θεραπείες δεν γίνονται κυρίως για αισθητικούς λόγους, όπως πιστεύει πολύς κόσμος, αλλά πρωτίστως για αναπτυξιακούς και λειτουργικούς», όπως εξήγησε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο οδοντίατρος Στέφανος Μπούσιας , συμμεριζόμενος την αγωνία των γονέων που περιμένουν στην ουρά για να εξυπηρετηθούν στο Κέντρο Υγείας Βόλου.
«Ιεραρχούμε τα περιστατικά, που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη και αναλόγως προχωράμε μέχρι να παραλάβουμε νέα υλικά», προσθέτει ο ίδιος.
Σύμφωνα με τον κ. Μπούσια, αρκετά βελτιωμένη, συγκριτικά με ό,τι ίσχυε πριν από ορισμένα χρόνια, είναι η κατάσταση αναφορικά με την τοποθέτηση μασελών σε πιο μεγάλες ηλικίες ασφαλισμένων.
Οι καθυστερήσεις και οι μεγάλες λίστες αναμονής έχουν πλέον εξαλειφθεί. Μάλιστα ακόμη και αν προκύψει καθυστέρηση στην παράδοση των υλικών, προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται οι ασφαλισμένοι, οι ορθοδοντικοί επικοινωνούν μαζί τους προηγουμένως για να τους ενημερώσουν αν προκύπτει κώλυμα.
Τα οδοντιατρεία του Κέντρου Υγείας Βόλου εξυπηρετούν τους ασφαλισμένους δωρεάν σε καθημερινή βάση. Υπολογίζεται ότι τα προγραμματισμένα ραντεβού ανέρχονται ημερησίως σε 15, ενώ επίσης εξετάζονται και έκτακτα περιστατικά.