Εκτακτη σύσκεψη σήμερα στο Βόλο συγκαλεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών Ελλάδος στο Εργατικό Κέντρο Βόλου στη 1 μετά το μεσημέρι. Κλιμάκιο συνδικαλιστών από την Αθήνα θα ενημερώσει σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας τους σιδηροδρομικούς για το νέο νομοσχέδιο που προωθεί η Κυβέρνηση και το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως «casus belli».
Οι σιδηροδρομικοί είναι αποφασισμένοι να αντιταχθούν στα σχέδια της Κυβέρνησης και καταγγέλλουν για εμπαιγμό τη διοίκηση του ΟΣΕ .
«Το τελευταίο διάστημα και με τα όσα διαδραματίζονται περισσεύει η οργή και η αγανάκτηση των σιδηροδρομικών, που αποδοκιμάζουν την στάση της Κυβέρνησης και καταγγέλλουν ότι επιχειρείται συνειδητά η απαξίωση του σιδηροδρόμου για να ανοίξει ο δρόμος στους ιδιώτες που εποφθαλμιούν τις υπηρεσίες- φιλέτα του Οργανισμού» υπογράμμισε χθες ο πρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλίας Δημ. Νικολάου, μεταφέροντας το κλίμα που επικρατεί και τοπικά στον ΟΣΕ.
Όπως εκτιμούν οι σιδηροδρομικοί, με το νέο σχέδιο στόχος της διοίκησης είναι να «απαλλαγεί» από περίπου 3.000 εργαζομένους, ενώ διαρκώς φτάνουν πληροφορίες και ότι θα υπάρξει μεταφορά του έργου του ΟΣΕ σε ιδιώτες μετά την αποδέσμευση των εργαζομένων και τη συντήρηση της γραμμής στην ΕΡΓΟΣΕ.
Όλα αυτά έχουν στόχο, όπως εκτιμούν οι υπάλληλοι του σιδηρόδρομου, τη διάσπαση του ΟΣΕ, τη μείωση του προσωπικού και ένα σιδηρόδρομο που θα είναι μόνο ο κεντρικός άξονας χωρίς δυναμικό περιφερειακό δίκτυο.
«Εμείς θα παλέψουμε να ακυρώσουμε το σχέδιο που οδηγεί τον ΟΣΕ στην απαξίωση και τον δίνει βορά στα χέρια των ιδιωτών που λειτουργούν μόνο με γνώμονα το κέρδος» επισημαίνουν οι συνδικαλιστές.
Διαψεύδουν εξάλλου τα στοιχεία που διαρρέουν εκ μέρους της διοίκησης ότι ο ΟΣΕ είναι ελλειμματική επιχείρηση, αφού όπως υπογραμμίζουν οι συνδικαλιστές από τα 400 εκ. χρέος του Οργανισμού έναντι 105 εκατ. εσόδων που επικαλείται η Κυβέρνηση, είναι χρέη προς τράπεζες από τις οποίες ο ΟΣΕ δανείστηκε για να εκτελέσει τα μεγάλα έργα που είναι σε εξέλιξη και γι’ αυτό οι μόνοι που δεν ευθύνονται σύμφωνα με την Ομοσπονδία είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι”.
Στη σημερινή έκτακτη συνέλευση αναμένεται να συζητηθούν όλα τα παραπάνω και θα ζητηθεί από τους σιδηροδρομικούς να πιέσουν για να εφαρμοστούν πολιτικές που θα συμβάλλουν ώστε «να αποκατασταθεί το κύρος του σιδηροδρόμου, να αποτραπεί η διάλυσή του, να βγει από την απαξίωση, να πάψουν να ακούγονται για τους εργαζόμενους σ’ αυτόν στρατιωτικές ορολογίες τύπου «εφεδρείες».
Θα αντιπροταθεί επίσης απέναντι στο νομοσχέδιο της Κυβέρνησης να προωθηθούν μέτρα και πολιτικές της ανάπτυξης που θα διασφαλίζουν το δημόσιο χαρακτήρα του ΟΣΕ, δίνοντας βαρύτητα παράλληλα στον οικολογικό χαρακτήρα του τρένου, που σε ολόκληρο τον κόσμο και ιδιαίτερα στην Ευρώπη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των μεταφορών και αποτελεί την αιχμή του δόρατος στα κυκλοφοριακά προβλήματα για τη μεταφορά των λαϊκών στρωμάτων.