ΤΟΠΙΚΑ

Νέο σύστημα τυπώνω – πληρώνω

νέο-σύστημα-τυπώνω-πληρώνω-507242

Στην εκτόξευση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους του Βόλου, εκτιμούν παράγοντες της πόλης, ότι θα οδηγήσει το νέο σύστημα, πληρωμής των ασφαλίστρων που τέθηκε σε ισχύ από 1 Ιανουαρίου 2014, τόσο από τους ασφαλισμένους όσο και από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές προς τις εταιρείες.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αθηνά Τσιργή

Ουσιαστικά μέσα από το νέο σύστημα οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να διευκολύνουν τους σταθερούς πελάτες τους, οι οποίοι συνήθιζαν τα τελευταία χρόνια να πληρώνουν τα ασφάλιστρά τους σε δύο δόσεις.

Ηδη στην ασφαλιστική αγορά υπάρχουν ενστάσεις και γκρίνιες για το νέο μέτρο, με δεδομένη την οικονομική κρίση, αλλά και το μεγάλο αριθμό ανασφάλιστων αυτοκινήτων.

«Δεν πληρώνεις – δεν τυπώνεται ασφάλιστρο, έτσι λειτουργεί πλέον το νέο σύστημα πληρωμής που τέθηκε σε ισχύ από 1 Ιανουαρίου 2014 για τις ασφαλιστικές. Θεωρούμε ότι με το νέο μέτρο θα αυξηθούν τα ανασφάλιστα οχήματα, καθώς από την πλευρά μας δεν θα μπορούμε να κάνουμε καμία διευκόλυνση στους πελάτες τους, στο θέμα της πληρωμής», τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Διαμεσολαβούντων Ασφαλειών Μαγνησίας κ. Δημήτρης Τούμπας, προσθέτοντας ότι ένα μεγάλο ποσοστό πολιτών της Μαγνησίας πλήρωνε σε δύο δόσεις τα ασφάλιστρα του οχήματος του.

Οπως διευκρίνισε ο κ. Τούμπας, για την εφαρμογή του μέτρου οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε αλλαγές στα μηχανογραφικά τους συστήματα, εφαρμόζοντας δύο. Το σύστημα της ταχυπληρωμής και το σύστημα τυπώνω – πληρώνω.

Οι δε ασφαλισμένοι, εφόσον πρόκειται για ανανέωση του ασφαλιστικού συμβολαίου τους, θα ενημερώνεται ένα μήνα πριν τη λήξη του, ώστε να προκαταβάλουν τα ασφάλιστρα πριν την έναρξη της ανανέωσής του.

Από την πλευρά της εποπτείας των ασφαλιστικών εταιρειών, την Τράπεζα της Ελλάδος που έχει εκδώσει και τις σχετικές κανονιστικές διατάξεις, η εφαρμογή του νέου τρόπου πληρωμής εντάσσεται στα προαπαιτούμενα της εφαρμογής της Κοινοτικής Οδηγίας «ΦΕΡΕΓΓΥΟΤΗΤΑ ΙΙ» και οριοθετεί το νέο πλαίσιο λειτουργίας στην κεφαλαιακή επάρκεια των ασφαλιστικών εταιριών.

Μάλιστα οι εταιρείες πλέον δεν θα πρέπει να εμφανίζουν «μαύρες τρύπες» σε απαιτήσεις ασφαλίστρων (από τα ανείσπρακτα ασφάλιστρα) γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα καλούνται οι μέτοχοι να καλύπτουν αυτές τις «τρύπες» μέσα από αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου