ΤΟΠΙΚΑ

«Ξετύλιξαν» την επιστήμη λιλιπούτειοι μαθητές στο πλαίσιο φεστιβάλ στο «Αριστοτέλειο»

ξετύλιξαν-την-επιστήμη-λιλιπούτει-479953

Ρόλο μικρού επιστήμονα ανέλαβαν λιλιπούτειοι μαθητές που συμμετείχαν στο φεστιβάλ «Ξετυλίγοντας την Επιστήμη» που ολοκληρώθηκε την Κυριακή, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής εβδομάδας STEAM (Science Technology Engineering Arts (All Skils) Mathematics). Το «Κέντρο Εκπαίδευσης Πολιτισμού Επιστημών – Αριστοτέλειο», συνέβαλλε ενεργά σε αυτή τη προσπάθεια και διοργάνωσε, την συγκεκριμένη εβδομάδα, το φεστιβάλ.

Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ πραγματοποιήθηκαν 19 δράσεις που ως στόχο είχαν την εμπλοκή των νεαρών μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τα αντίστοιχα πεδία STEM. Μέσα από δραστηριότητες παιδικής λογοτεχνίας, κουκλοθεάτρου, θεάτρου, εικαστικών, κατασκευών, δημιουργικού παιχνιδιού, πειραμάτων, οι εμψυχωτές του κέντρου σχεδίασαν και υλοποίησαν καινοτόμες δραστηριότητες ειδικά για αυτές τις ηλικιακές ομάδες. Σκοπός της προσπάθειας ήταν η προσέγγιση επιστημονικών πεδίων μέσα από μια εναλλακτική προσέγγιση παιγνιωδών και δημιουργικών δραστηριοτήτων, ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν επιστημονικές έννοιες καθώς και τον επιστημονικό τρόπο σκέψης.

Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν καθ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας ήταν: «Δαμάζοντας τον άνεμο» Νήπια και Γ΄Δημοτικού (Γιακμογλίδου Ν.), «Ονειροπόλοι της πραγματικότητας» Δ΄έως ΣΤ΄Δημοτικού (Καμόσου Ε.), «Ρίξτε μια σταγόνα» Νήπια και Α΄Δημοτικού (Ευαγγέλου Δ. & Φουκαλά Σ.), «Το αλατόνερο στη γή» Α΄Δημοτικού (Γεωργιάδη Π. & Φουκαλά Σ.), «Η τραμπάλα του Αρχιμήδη» Β΄& Γ΄Δημοτικού (Γεωργιάδη Π. & Φουκαλά Σ.), «Καρτεσιανές συντεταγμένες και ρομποτική» Δ΄έως ΣΤ΄Δημοτικού (Μακρή Α.), «Γεωμετρία και τέχνη: Μια ξεχωριστή συνάντηση» Δ΄έως ΣΤ΄Δημοτικού (Τεφτίκη Ε.), «Επιπεδοχώρα και Χωροχώρα: Αναζητώντας την πραγματικότητα» Δ΄έως ΣΤ΄Δημοτικού (Νίκου Ρ.), «Γνωρίζουν τα πουλιά ηλεκτρικά κυκλώματα;» Α΄& Β΄ Δημοτικού (Μακρής Ν.), «Παρουσίαση του δικτύου Scientix» Εκπαιδευτικοί και Κοινό (Μακρής Ν.).

«Η οργάνωση του φεστιβάλ στέφθηκε από επιτυχία. Η ανάδραση θετικών συναισθημάτων και ικανοποίησης των συμμετεχόντων, θέτει γερά θεμέλια για τη συνέχιση του φεστιβάλ και τα επόμενα χρόνια. Με την εξακτίνωσή του και την ευρύτερη συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών, φοιτητών, γονέων, κοινού, φορέων, προσδοκούμε στο μέλλον να καθιερωθεί αυτό το φεστιβάλ ώστε να μπορέσει να αποτελέσει μια μοναδική ευκαιρία εφαρμογής μιας πρωτοπόρου παιγνιώδους προσέγγισης στην ανάλυση και κατανόηση της επιστήμης, των πεδίων και των εφαρμογών της», ανέφερε ο διαχειριστής του «Αριστοτέλειο»- δάσκαλος, κ. Νικ. Μακρής.

Νέα ευρωπαϊκή φιλοσοφία στην εκπαίδευση

Το Κέντρο Εκπαίδευσης Πολιτισμού Επιστημών «Αριστοτέλειο» ιδρύθηκε το 2014. Μέσω ολιστικών παρεμβάσεων τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, στοχεύει στην οικοδόμηση ενός πολυπρόσωπου και πολυεπίπεδου περιβάλλοντος μάθησης, γνώσεων και βιωμάτων. Απευθύνεται τόσο σε μαθητές, όσο και εκπαιδευτικούς, γονείς και γενικά ενηλίκους που επιθυμούν να εμπλακούν ενεργητικά σε καινοτόμες εκπαιδευτικές και μαθησιακές διαδικασίες σε τομείς των επιστημών και του πολιτισμού.

Ο διαχειριστής του και Πρεσβευτής του δικτύου Scientix στην Ελλάδα Μακρής Νικόλαος, με την βοήθεια και υποστήριξη αξιόλογων καινοτόμων εκπαιδευτικών και συνεργατών, προσδοκούν να μεταφέρουν στην Ελλάδα τη νέα αυτή Ευρωπαϊκή φιλοσοφία στην εκπαίδευση. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που σχεδιάζονται και υλοποιούνται βασίζονται στην πρωτοπόρο και καινοτόμο ευρωπαϊκή φιλοσοφία εκπαίδευσης επιστημών, γνωστή στην Ευρώπη, ως STEAM (Science Technology Engineering Arts (All Skils) Mathematics). Πρόκειται για νέα διαθεματική εκπαιδευτική μεθοδολογία και μαθησιακή διαδικασία που προσπαθεί να εισάγει τους μαθητές, σε μια νέα αντίληψη και γνώση τόσο των επιστημών, όσο και των διαδικασιών του επιστημονικού τρόπου σκέψης και εργασίας, μέσα από την διάδρασή τους με όλα τα γνωστικά πεδία τόσο της επιστήμης, όσο και της τέχνης και του πολιτισμού.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου