ΤΟΠΙΚΑ

Στην «κόψη του ξυραφιού» το εφάπαξ

στην-κόψη-του-ξυραφιού-το-εφάπαξ-476257

Δικαίωση στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τον «σφαγιασμό» του εφάπαξ και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, επιδιώκουν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα.

Την ερχόμενη Δευτέρα 8 Μαΐου συζητείται στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) η προσφυγή που κατέθεσε το Ταμείο Πρόνοιας Ιδιωτικού Τομέα. Τα σωματεία θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας την ίδια μέρα στις 11 το πρωί στην έδρα του τ. ΤΑΠΙΤ στην Αθήνα.

Στην κινητοποίηση θα συμμετέχουν η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατών Επισιτισμού και Υπαλλήλων Τουριστικών Επαγγελμάτων, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου, η Ομοσπονδία Εργατών Τεχνιτών και Υπαλλήλων Τσιμέντων Ελλάδος, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος, η Ένωση Μονίμων και Δόκιμων Λιμενεργατών ΟΛΠ και ο Σύνδεσμος Εποπτών και Αρχιεργατών ΟΛΠ.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των παραπάνω ενώσεων, το Υπουργείο Εργασίας έχει πετύχει «καθοριστικά χτυπήματα στο εφάπαξ του ιδιωτικού τομέα με αρπαγή των εισφορών, των αποθεματικών και της περιουσίας, χωρίς μελέτες και δημόσια διαβούλευση, καταργώντας κάθε έννοια οικονομικής και λογιστικής αυτοτέλειας των τομέων, την ίδια ώρα που επέβαλαν αυθαίρετα το νέο κούρεμα και απονέμουν με το σταγονόμετρο τις παροχές, αυξάνουν την εισφορά της πρόνοιας στους παλαιούς ασφαλισμένους».

Στην κόψη του ξυραφιού βρίσκονται οι εργαζόμενοι στον χώρο του επισιτισμού και των τουριστικών επαγγελμάτων, στο μέταλλο, τα τσιμέντα, τις χημικές βιομηχανίες, που ήταν ενταγμένοι στο Ταμείο Πρόνοιας Ιδιωτικού Τομέα για τις περικοπές στο εφάπαξ τους και μάλιστα με αναδρομική ισχύ από τον Αύγουστο του 2010.

Οι εργαζόμενοι στον επισιτισμό, το εμπόριο είναι αυτοί που πληρώνουν… το μεγαλύτερο τίμημα, αφού οι περικοπές τους στο εφάπαξ είναι για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους 26%, για τους εμποροϋπαλλήλους 42% και για τους εργαζόμενους στα φάρμακα 64%. Στο μέταλλο η μείωση περιορίζεται στο 2,5%, στα τσιμέντα στο 18% και στους εργαζόμενους στον ιππόδρομο στο 19%.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου