ΤΟΠΙΚΑ

Περιφέρεια Θεσσαλίας: 65 προσλήψεις για στήριξη μαθητών ΑμεΑ

περιφέρεια-θεσσαλίας-65-προσλήψεις-για-473228

«Στεκόμαστε με σεβασμό και ενδιαφέρον στα άτομα με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες», λέει ο περιφερειάρχης

Στην πρόληψη 65 ατόμων βοηθητικού προσωπικού για την υποστήριξη μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προχωρά η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Συγκεκριμένα εκδόθηκε από τον περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό η απόφαση ένταξης στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας και σύντομα αναμένεται η προκήρυξη από το αρμόδιο Υπουργείο.

Σε δηλώσεις του ο κ. Αγοραστός τόνισε τα εξής: «Η Περιφέρεια Θεσσαλίας με σεβασμό και ενδιαφέρον στα άτομα με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους».

«Η Περιφέρεια ποστηρίζει με τους πόρους που διαθέτει, δράσεις και δομές που προσφέρουν στα άτομα αυτά αναπηρία ευκαιρίες και δυνατότητες να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους. Στεκόμαστε με σοβαρότητα και ευαισθησία δίπλα σε κάθε προσπάθεια που καταπολεμά τις κοινωνικές ανισότητες και κάθε μορφής διάκριση», πρόσθεσε.

Οι προσλήψεις

Συγκεκριμένα προβλέπεται η πρόσληψη ειδικού βοηθητικού προσωπικού για το σχολικό έτος 2021-2022 συνολικά 42 ατόμων και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού -σχολικοί νοσηλευτές – για το σχολικό έτος 2021-2022, συνολικά 23 ατόμων

Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ως «μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης.

Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) κ.α.

Η προτεινόμενη πράξη αφορά στην υλοποίηση εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η οποία συμπεριλαμβάνει και την υποστήριξη των με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης μαθητών ΑΜΕΑ λόγω κινητικών αναπηριών κ.λ.π. και των πασχόντων από χρόνια νοσήματα μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες στη Θεσσαλία για το σχολικό έτος 2021-2022.

Στο πλαίσιο αυτό προσλαμβάνονται οι απαραίτητοι αναπληρωτές ειδικού βοηθητικού προσωπικού για την εξυπηρέτηση των μαθητών που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν, καθώς και οι απαραίτητοι αναπληρωτές ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού σχολικοί νοσηλευτές για όσους μαθητές χρήζουν σχετικής υποστήριξης στο σχολικό περιβάλλον.

Στόχος της προτεινόμενης πράξης είναι η βελτίωση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ στο κοινωνικό γίγνεσθαι, με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου