ΤΟΠΙΚΑ

Φωτιά τα εισιτήρια του ΟΣΕ

φωτιά-τα-εισιτήρια-του-οσε-851206

«Εκτροχιασμός» κομίστρων στον ΟΣΕ του Βόλου. «Μποναμάς» αυξήσεων στα εισιτήρια με θεαματική αύξηση της τιμής των εισιτηρίων από αρχές του χρόνου. Χαράτσι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που παραμονές γιορτών δημοσιοποίησε τις προθέσεις της, όταν μόνο στο Βόλο τα δύο τελευταία χρόνια εξαιτίας της κατάργησης δρομολογίων και αναπροσαρμογής κομίστρων μετρά μείον 9.000 επιβάτες.

 

Φωτιές ανάβει ο προγραμματισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λίγες μέρες πριν την εκπνοή του 2010. Προβλέπονται αυξήσεις της τάξεως του 50% σε όλα τα δρομολόγια του Σιδηρόδρομου, γεγονός που αναμένεται να προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στο επιβατικό κοινό αλλά και στους ίδιους τους σιδηροδρομικούς.

Προκειμένου να προλάβει τις διαμαρτυρίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήρτησε για λίγες μόνο ώρες στο διαδίκτυο το νέο σχέδιο, ωστόσο οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αποφάσεις για τη νέα τιμολογιακή πολιτική είναι ήδη ειλημμένες και θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τον ερχόμενο Ιανουάριο.

Οι τιμές των εισιτηρίων εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα κόμιστρα του ΚΤΕΛ με τις αυξήσεις να προσεγγίζουν περίπου το 50%.

Εάν ισχύσει αυτή η τιμολογιακή πολιτική, το δρομολόγιο Βόλο – Αθήνα με το Ιntercity που σήμερα τιμάται στα 28,20 ευρώ (υψηλότερο κόστος από το Υπεραστικό ΚΤΕΛ) θα προσεγγίσει τουλάχιστον τα 35 ευρώ. Μεγάλη αύξηση αναμένεται στο κόμιστρο των εισιτηρίων για το δρομολόγιο Βόλο – Θεσσαλονίκη που σήμερα είναι στα 12,90 ευρώ και εκτιμάται ότι θα «σκαρφαλώσει» τα 20 ευρώ. Για τη διαδρομή Βόλος – Λάρισα από τα 2,90 ευρώ το εισιτήριο υπολογίζεται ότι θα κινηθεί γύρω στα 4,5 ευρώ.

Όπως επίσης ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Intercity Express θα κάνει στάσεις στο Πλατύ και στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, με αποτέλεσμα το ταξίδι να γίνεται μεγαλύτερο κατά 20 λεπτά (!) και να διαρκεί συνολικά 4 ώρες και 50 λεπτά, αντί 4.30 που ισχύει σήμερα.

Το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη με Intercity το εισιτήριο θα διαμορφωθεί από τα 36,30 στα 55,20 ευρώ, ενώ δίδεται η υπόσχεση για ταξίδι μικρότερο των 5 ωρών. Αντίστοιχα το απλό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ, όσο δηλαδή κάνει και το ΚΤΕΛ, ενώ η τιμή στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Καλαμπάκα από τα 8,90 εκτοξεύεται στα 15 ευρώ, όταν στο ΚΤΕΛ στοιχίζει 17 ευρώ.

Πρόθεση εξάλλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να εφαρμόσει σύντομα ένα σύστημα διαχείρισης εσόδου το οποίο θα παρέχει εκπτώσεις σε επιβάτες που κλείνουν εγκαίρως εισιτήριο (για παράδειγμα 20% έκπτωση για τρεις ημέρες προπώληση) και θα βοηθούν στην καλύτερη αξιοποίηση του τροχαίου υλικού, καθώς και σε πελάτες που χρησιμοποιούν συχνά το τρένο μέσω του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και δεν επιβαρύνουν την εταιρία με το κόστος έκδοσης εισιτηρίου.

«Τέτοιες αποφάσεις δεν έχουν καμία λογική. Περιμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις για να τοποθετηθούμε. Σε κάθε περίπτωση είναι απαράδεκτο να λειτουργεί ο ΟΣΕ με εισπρακτικά κριτήρια μετακυλίοντας το κόστος στο επιβατικό κοινό» τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας Δημ. Νικολάου.

Σημειώνεται ότι ο Βόλος προς το παρόν τουλάχιστον δεν περιλαμβάνεται στο πλάνο των επιπλέον καταργήσεων σε δρομολόγια εάν και όπως εκτιμούν οι σιδηροδρομικοί κανείς πλέον δεν μπορεί να είναι σίγουρος αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το τελευταίο διάστημα συνηθίζει να αιφνιδιάζει.

 

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου