ΤΟΠΙΚΑ

Μαθητές περιέγραψαν το σχολείο που ονειρεύονται

μαθητές-περιέγραψαν-το-σχολείο-που-ον-466177

Πιο όμορφο αισθητικά, πιο σύγχρονο τεχνολογικά, πιο δημιουργικό μέσα από καλλιτεχνικά, και όχι μόνο, μαθήματα: έτσι περιγράφουν το «σχολείο των ονείρων» τους, οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Βόλου. Χθες, το σύνολο του σχολείου, συγκεντρώθηκε στο αμφιθέατρο και οι μαθητές, στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας, άνοιξαν διάλογο για το σχολείο που ονειρεύονται…

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Τα κτηριακά προβλήματα βρέθηκαν στο προσκήνιο της κριτικής των μαθητών: αίθουσες που στάζουν, τοίχοι που δεν έχουν βαφτεί, κουρτίνες σε κακή κατάσταση, έλλειψη στεγάστρου στην αυλή, έλλειψη ραμπών για ΑμεΑ.

Οι σημερινοί νέοι και αυριανοί πολίτες, φώτισαν επίσης και τις ελλείψεις στα σχολεία που έχουν σχέση με τις νέες τεχνολογίες και άρα τις επιταγές της εποχής. Ζήτησαν νέους Η/Υ και μάλιστα ανά μαθητή, wi-fi, διαδραστικούς πίνακες, να… επιτρέπονται στα διαλείμματα τα κινητά.

Διεκδικούν ακόμη περισσότερο πράσινο, αθλητικές υποδομές μέσα στο σχολείο, εργαστήρια εικαστικών και μουσικής.

Δεν σταματούν όμως μόνο σε αυτά. Οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Βόλου «παρεμβαίνουν» και στο πρόγραμμα των μαθημάτων: ζητούν έναρξη μαθημάτων μετά τις 9 το πρωί και μεγαλύτερα διαλείμματα, ενώ διεκδικούν τη δημιουργία αιθουσών ανά μάθημα και την κατάργηση των αγχωτικών εξετάσεων.

«Μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα για το σχολείο που ονειρεύομαι. Ήδη έχουν αρχίσει και γίνονται αρκετά για να γίνει πιο ενδιαφέρον το σχολείο. Θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότερες ώρες για αθλητισμό και νέες τεχνολογίες, που θα φέρουν τους μαθητές πιο κοντά στο σχολείο. Σήμερα, το σχολείο μοιάζει με… αγγαρεία. Είναι βαρύ το επτάωρο πρόγραμμα των μαθημάτων. Βεβαίως όλοι αναγνωρίζουμε ότι ερχόμαστε εδώ για να μάθουμε, να βελτιωθούμε σαν άνθρωποι, να αποκτήσουμε εφόδια για τη ζωή μας, να ανοίξουμε τους ορίζοντές μας», είπε ο μαθητής της Γ’ τάξης, Μίλτος Χρόνης.

«Γροθιά» στο Υπουργείο Παιδείας οι παρατηρήσεις της μαθήτριας της Β’ τάξης, Νεφέλης Ραφτοπούλου. Μίλησε για κενά και εκπαιδευτικούς που λείπουν και ζήτησε από το υπουργείο να κάνει κάτι γι’ αυτό. «Το ελληνικό σχολείο είναι χαλαρό σε σχέση με το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη. Σε σχολεία του εξωτερικού διδάσκονται αρχαία Ελληνικά και εμείς τα βγάζουμε αυτά τα μαθήματα από το πρόγραμμα. Πιστεύω ότι θα μπορούσε να θεσμοθετηθεί μετά το τέλος του σχολικού προγράμματος, να υπάρχει δυνατότητα για τους μαθητές που θέλουν να παραμένουν στο σχολείο και να κάνουν μαθήματα νέων τεχνολογιών, γυμναστικής, ζωγραφικής», είπε χαρακτηριστικά η Νεφέλη Ραφτοπούλου.

«Φέτος έχουν γίνει πολλά πράγματα στο σχολείο μας, έχει γίνει φανταστικό. Τα προβλήματα που εξακολουθούν να παραμένουν είναι τα κτηριακά, κυρίως σε ορισμένες τάξεις. Άλλα προβλήματα δεν υπάρχουν. Ο καθένας μπορεί να προβάλλει κάποια πράγματα, αλλά στο σχολείο ερχόμαστε για να μάθουμε όχι για να περάσουμε καλά», ανέφερε από την πλευρά του ο μαθητής της Γ’ τάξης, Νίκος Στύλλας.

«Το σχολείο που ονειρεύομαι δεν έχει πολλές διαφορές από το σχολείο που πηγαίνω. Το σχολείο που φοιτώ αυτή τη στιγμή είναι ένα σχολείο δράσης και ζωής, και αυτό καταγράφεται και σε αφιερώματα στα ΜΜΕ. Μου αρέσει πολύ έτσι όπως λειτουργεί το σχολείο μου και ελπίζω τα περισσότερα σχολεία να αρχίσουν να κινητοποιούνται όπως το δικό μας», τόνισε ο μαθητής της Γ’ τάξης Παναγιώτης Κορομπίλης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου