ΤΟΠΙΚΑ

Συστράτευση για την Παιδεία για το παρόν και το μέλλον του δημόσιου σχολείου

συστράτευση-για-την-παιδεία-για-το-παρ-457891

Από καθηγητές, δασκάλους, γονείς και μαθητές ενάντια των αλλαγών και του νέου σχολείου

«Συστράτευση» καθηγητών, δασκάλων, γονέων και μαθητών φαίνεται πως ξεκίνησε ενάντια των αλλαγών στην Παιδεία και του νέου σχολείου που δημιουργείται, με βασικό στόχο να μην γίνουν άλλες περικοπές και συγχωνεύσεις σχολείων καθώς το δημόσιο σχολείο θα οδηγηθεί στην υποβάθμιση ενώ παράλληλα θα γιγαντωθεί το φαινόμενο της παραπαιδείας.

Ρεπορτάζ: ΑΘΗΝΑ ΤΣΙΡΓΗ

Τα παραπάνω τονίστηκαν χθες στο Δημαρχείου του Βόλου σε κοινή συνέντευξη τύπου του προέδρου της ΟΛΜΕ κ. Θέμη Κοτσιφάκη, εκπροσώπων της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και της Ενωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, με αφορμή ανοιχτή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στο Δημαρχείο με θέμα «Το παρόν και το μέλλον του Δημόσιου Σχολείου».

Για τις αλλαγές που προωθούνται στην Παιδεία, μίλησε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θέμης Κοτσιφάκης, καλώντας ολόκληρη την κοινωνία σε συστράτευση και κυρίως τους καθηγητές, τους δασκάλους, τους γονείς και τους μαθητές με στόχο να αντιμετωπιστούν, οι αλλαγές που θα έρθουν αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι θα είναι σαρωτικές και δραματικές για το δημόσιο σχολείο.

Εξηγώντας τις αλλαγές που έχουν παρατηρηθεί μέσα στα τέσσερα προηγούμενα χρόνια στο δημόσιο σχολείο ο κ. Κοτσιφάκης, τόνισε χαρακτηριστικά: «Μέσα από την πολιτική που ακολουθείται έχει πληγεί ανεπανόρθωτα το δημόσιο σχολείο. Οι περικοπές στο χώρο της εκπαίδευσης δείχνουν ότι αυτή η χώρα, όχι μόνο δεν έχει παρόν αλλά δεν έχει και μέλλον. Οι αλλαγές που γίνονται και οι παρεμβάσεις δεν είναι μόνο οικονομικής φύσης. Οι περικοπές στο χώρο της εκπαίδευσης έχουν μπει πάρα πολύ βαθιά, άλλωστε ήμασταν από τις τελευταίες χώρες στον κόσμο και η τελευταία χώρα στην Ε.Ε. πριν το 2009 όπου οι δαπάνες ήταν λίγο κάτω από το 3% ενώ σήμερα έχουν πλησιάσει το 2,5% επί του ΑΕΠ και εκτιμούμε ότι αυτός ο αριθμός θα μειωθεί σημαντικά μέχρι το 2018».

Καθημερινά προβλήματα στα σχολεία

Στη συνέχεια ο κ. Κοτσιφάκης, αναφερόμενος στα προβλήματα που έχουν φέρει οι περικοπές στα σχολεία, τόνισε ότι έχει περιοριστεί το εκπαιδευτικό προσωπικό, έχουν έρθει συγχωνεύσεις και ότι έχει αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών μέσα στις σχολικές αίθουσες.

«Οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό προσωπικό δεν είναι μόνο ένα συντεχνιακό ζήτημα» σημείωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, προσθέτοντας ότι «αυτή η τακτική έχειεπηρεάσει τις συνθήκες μάθησης όλων των μαθητών. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους 102.000 εκπαιδευτικούς, έχουν φύγει οι 30.000, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι από το Σεπτέμβριο επίκεινται συνταξιοδοτήσεις 6.000 ή ακόμη και 7.000 εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλων 3.000 περίπου της πρωτοβάθμιας».

Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του ο Θ. Κοτσιφάκης για το νέο Λύκειο και την Τράπεζα Θεμάτων, επεσήμανε ότι θα υπάρχει αλλοίωση του μορφωτικού χαρακτήρα του σχολείου, ενώ η δημιουργία ενός άτυπου κέντρου επαγγελματικής κατάρτισης μετά το γυμνάσιο, θα οδηγήσει στη δημιουργία ανειδίκευτων εργατών, που θα εργάζονται μόνο με το βασικό μισθό και δεν θα έχουν τη δυνατότητα περαιτέρω εργασιακής εξέλιξης.

Στο αβέβαιο μέλλον του δημόσιου σχολείου, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Σαβελίδης, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Ποτέ άλλοτε οι δαπάνες για τη δημόσια παιδεία δεν είχαν φτάσει σε τέτοιο χαμηλό επίπεδο. Εχουμε το χαμηλότερο ποσοστό δαπανών για την παιδεία στην Ευρώπη. Πότε άλλοτε δεν καταργήθηκαν κομμάτια του δημοσίου εκπαιδευτικού συστήματος για να παραχωρήσουν δώρο στην ιδιωτική εκπαίδευση. Εγινε με την κατάργηση των τομέων και ειδικοτήτων τον περασμένο Ιούλιο. Ποτέ άλλοτε δεν εξοβελίστηκαν εκπαιδευτικοί από τις τάξεις και τα εργαστήρια. 2.500 εκπαιδευτικοί τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Πότε άλλοτε δεν είχαμε αναίτιες και καταχρηστικές συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων. Ποτέ άλλοτε δε γιγαντώθηκε η απαίτηση της παραπαιδείας τις τρεις τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Πριν μόλις λίγες μέρες εισήχθη ο «θεσμός» της Τράπεζας Θεμάτων ο οποίος ισοδυναμεί ουσιαστικά με Πανελλήνιες εξετάσεις και εξελίσσεται».

Από την πλευρά της το μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Διαλεχτή Τσιτούμη προέβλεψε δυσοίωνο μέλλον στη δημόσια εκπαίδευση, σημειώνοντας ότι οι πρώτες 84 απολύσεις είναι γεγονός, ενώ στη Μαγνησία υπάρχουν 40 εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα.

Μάλιστα, η ίδια αναφερόμενη στην Τράπεζα Θεμάτων, την χαρακτήρισε ως «τζόγο» καθώς βάζει τους μαθητές και τους γονείς σε ανασφάλεια και αδιέξοδο ενώ σχετικά με το Νέο Λύκειο, εκτίμησε ότι θα επιτρέπει σε ένα μικρό αριθμό μαθητών να περνάει στα Πανεπιστήμια, μια μερίδα μαθητών θα παίρνει απλώς το απολυτήριο Λυκείου και ένα μεγάλο ποσοστό θα στραφεί στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Στη συνέχεια ο γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Κώστας Πολύζος, σχολιάζοντας το μέτρο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τόνισε ότι στόχος της είναι ηχειραγώγηση των εκπαιδευτικών, ενώ πρόσθεσε ότι σκοπός του υπουργείου, με την Τράπεζα Θεμάτων είναι να φτάνουν στην Τριτοβάθμια όσοι μπορούν να εκθρέψουν την παραπαιδεία.

Για το δυσβάσταχτο κόστος των φροντιστηρίων για τους γονείς, που θα φέρει το Νέο Λύκειο, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ενωσης Γονέων και Κηδεμόνων κ. Βασίλης Κυρίτσης, στέλνοντας παράλληλα μήνυμα προς τους μαθητές ότι ο αγώνας της ζωής δεν σταματά ποτέ και ότι το νέο σχολείο δεν έχει σχέση με την πραγματική μόρφωση, αλλά πρόθεσή του είναι να οδηγήσει τους περισσότερους μαθητές στα ΕΠΑΛ με χαμηλή μόρφωση και παράλληλα χαμηλά αμειβόμενους.

Τέλος ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Γονέων και Κηδεμόνων κ. Σπύρος Στεργίου ανέφερε ότι για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει στην παιδεία θα πρέπει να είναι ενωμένοι όχι μόνο οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αλλά ολόκληρη η κοινωνία, η οποία πρέπει να αντιδράσει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου