ΤΟΠΙΚΑ

Ζητά αλλαγές στο σύστημα προμηθειών του Νοσοκομείου

ζητά-αλλαγές-στο-σύστημα-προμηθειών-τ-45474

Εκθεση Εσωτερικού Ελέγχου που έγινε τον περασμένο Αύγουστο

«Για την προμήθεια υλικού (υγειονομικού και μη) στις περισσότερες περιπτώσεις δεν τηρείται η νομοθεσία περί προμηθειών του δημόσιου τομέα, που σημαίνει ότι δεν διενεργούνται οι διαγωνιστικές διαδικασίες όπως αυτές ορίζονται στις διατάξεις».

Τα παραπάνω σημειώνονται στην Έκθεση Εσωτερικού Ελέγχου του Αχιλλοπούλειου Νοσοκομείου Βόλου που έγινε τον περασμένο Ιούλιο από την Εσωτερική Ελεγκτή Αικατερίνη Λιακοπούλου που με Αριθ. Πρωτ. 16074 κοινοποιήθηκε στις 9.8.2012 στους άμεσα ενδιαφερόμενους (δεκαπέντε συνολικά), ανάμεσά τους και στο Διοικητή / Αναπληρωτή Διοικητή της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδος.

Στην ίδια ενότητα για την προμήθεια εξωσυμβατικών ειδών (διαχείριση υλικού) η εσωτερική ελεγκτής σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «πιο συγκεκριμένα για προμήθειες υλικών των οποίων η ετήσια δαπάνη ξεπερνά τα 60.000 ευρώ, σε μεγάλο μέρος τους, δεν διενεργούνται τακτικοί διαγωνισμοί αλλά με πρόχειρους διαγωνισμούς και απευθείας αναθέσεις με διαπραγμάτευση τιμής».

Από τα 2.105 ενεργά είδη της κεντρικής αποθήκης του Νοσοκομείου (Διαχείριση υλικού) για το έτος 2012, μόλις τα 28 είδη, όπως υπογραμμίζεται στην έκθεση, έχουν ενεργές συμβάσεις (1,39%).

Σύμφωνα με τις εξηγήσεις της υπεύθυνης του Γραφείου Προμηθειών, υπογραμμίζει η υπεύθυνη του Εσωτερικού Ελέγχου στο Αχιλλοπούλειο, η μη πιστή τήρηση της νομοθεσίας στις προμήθειες οφείλεται στο συνδυασμό δύο κυρίως λόγων:

α) στις μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών, είτε λόγω του χρονοβόρου της διαδικασίας λόγω διοικητικών προσφυγών, είτε λόγω ακύρωσης των διαγωνιστικών διαδικασιών, είτε λόγω μη εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τους προμηθευτές και β) στην άμεση ανάγκη προμήθειας υλικών για τη λειτουργία του Νοσοκομείου.

Ακόμη στο θέμα της προμήθειας εξωσυμβατικών ειδών σημειώνεται επίσης ότι «λείπουν οι προβλεπόμενες υπογραφές, ενώ σε καμία από τις αιτήσεις δεν πιστοποιείται η ύπαρξη πίστωσης στον ΚΑΕ από τον υπεύθυνο του Λογιστηρίου. Τέλος οι εισηγήσεις για την προμήθεια εξωσυμβατικών ειδών δεν συντάσσονται στο προτυποποιημένο έντυπο «εισήγηση παραγγελίας υλικού» και δεν υπογράφονται από τον προϊστάμενο Γραφείου Διαχείρισης Υλικού»

Διαχείριση υλικού

Από τον έλεγχο που διενεργήθηκε, όπως τονίζεται στο πόρισμα, στο Γραφείο Διαχείρισης υλικού διαπιστώθηκε η μη τήρηση των υπογραφών και στα παραστατικά εισαγωγής των υλικών στην αποθήκη. Το παραστατικό του προμηθευτή που συνοδεύει τα είδη (Δελτίο Αποστολής ή Τιμολόγιο – Δ.Α) αν και παραλαμβάνεται από τον υπόλογο της διαχείρισης, ωστόσο δεν υπογράφεται από τον ίδιο αλλά από την Επιτροπή Παραλαβής των Υλικών.

Από το σύνολο των 131 καταχωρημένων παραστατικών (Δελτίο Αποστολής, Τιμολόγιο, ΤΔΑ) με πρωτόκολλο παραλαβής μηνός Ιουλίου 2012, επιλέχθηκε τυχαίο δείγμα 43 παραστατικών αγοράς υλικών (32,82% επί του συνόλου). Από αυτά στα 34 (79,07% του δείγματος) δεν υπήρχε η υπογραφή του υπόλογου της διαχείρισης.

Σε άλλο σημείο της έκθεσης σημειώνεται επίσης ότι «οι εξαγωγές των ειδών από την αποθήκη αν και διενεργούνται στο πληροφοριακό σύστημα, ωστόσο δεν εκτυπώνονται και δεν υπογράφονται από τους εκάστοτε αρμόδιους (παραδίδων αποθηκάριος παραλαβών υπόλογος). Ακόμη στην ενότητα διαχείρισης του αποθέματος φαρμακείου σημειώνεται ότι «προέκυψαν διαφορές μεταξύ της φυσικής απογραφής και της λογιστικής απογραφής».

Στην ενότητα « Συμφωνίες και διασταυρώσεις των λογαριασμών τάξεως (χρήση 2011), η συντάκτης του πορίσματος σημειώνει ότι «κατά τον επανέλεγχο για την ολοκλήρωση των οικονομικών καταστάσεων χρήσης 2011 διαπιστώθηκαν ασυμφωνίες στους Λογαριασμούς Τάξεως. Κατά συνέπεια η εκτέλεση του προϋπολογισμού δεν αποδίδεται ορθά μέσα από το διπλογραφικό σύστημα. Η παρακολούθηση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού γίνεται μέσα από Δημόσιο λογιστικό (Μητρώο Δεσμεύσεων).

Όπως επισημαίνεται, ο κίνδυνος που υπάρχει είναι ότι η μη συμφωνία των Λογαριασμών Τάξεως έχει ως αποτέλεσμα την εσφαλμένη αποτύπωση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού στις Οικονομικές Καταστάσεις χρήσης 2011 του Νοσοκομείου. Μάλιστα στις εκτιμήσεις και στις προτάσεις επί των ευρημάτων του εσωτερικού ελέγχου προτείνεται για το συγκεκριμένο θέμα όπως «η Διεύθυνση Διοικητικού – Οικονομικού (Διοικητική Διευθύντρια, Υποδιευθυντής Διοικητικού, Προϊσταμένη Οικονομικού) σε συνεργασία με τον εξωτερικό λογιστή του Νοσοκομείου θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στη συμφωνία των Λογαριασμών Τάξεως χρήσης 2011 για την ορθή απεικόνιση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού στις Οικονομικές Υπηρεσίες».

ΑΝΤ. ΤΣΕΛΕΝΤΗΣ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου