ΤΟΠΙΚΑ

Πάρκινγκ Φιλελλήνων: Εγκρίθηκε η τιμολογιακή πολιτική

πάρκινγκ-φιλελλήνων-εγκρίθηκε-η-τιμο-453691

Eν μέσω πυρών από την αντιπολίτευση για την απόσβεση της επένδυσης

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Βόλου η τιμολογιακή πολιτική για το πάρκινγκ της Φιλελλήνων. Παρά το γεγονός ότι η δημοτική αρχή ανέλαβε να φέρει σε πέρας το έργο μετά από πολλές δυσκολίες και κατάφερε να μετατρέψει έναν μαύρο χώρο σε στολίδι, οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης δεν την ενέκριναν.

Συγκεκριμένα, οι Λεωνίδας Μαυρογιάννης, Απόστολος Παπαδούλης και Απόστολος Ριζόπουλος καταψήφισαν το θέμα, ενώ η Νάνσυ Καπούλα ψήφισε λευκό.

Μάλιστα, η κοινωνική πολιτική του δήμου με χρεώσεις συμβολικών αντιτίμων έναντι άλλων ιδιωτικών πάρκινγκ στην πόλη ήταν αυτή που προκάλεσε αντιδράσεις.

Στη συζήτηση του θέματος ο αντιδήμαρχος Βόλου Ανδρέας Ζέρβας ενημέρωσε ότι το πάρκινγκ θα έχει δυναμικότητα φιλοξενίας 232 οχημάτων, από τις οποίες οι περίπου 110 θέσεις θα είναι για μόνιμους κατοίκους.

Η χρέωση για εκείνους θα είναι 50 ευρώ τον μήνα, για τη στάθμευση των υπολοίπων οχημάτων θα είναι 3 ευρώ τη 1,5 ώρα.

Στις τοποθετήσεις η επικεφαλής της παράταξης «Βόλος, Εξυπνη Πόλη» Νάνσυ Καπούλα τόνισε: «Εχουμε να κάνουμε με ένα κτίριο που θα έχει έξοδα λειτουργίας. Προφανώς δεν έχει περάσει το τμήμα στάθμευσης σε ιδιώτη, άρα το κόστος θα το επιβαρύνονται οι δημότες». Η ίδια επισήμανε: «Εννοείται θέλουμε ο δήμος να καλύψει τα έξοδα και να έχει κέρδος. Όμως, τη μέθοδο που ακολουθήσατε για την τιμολογιακή πολιτική δεν μπορούμε να τη γνωρίζουμε.Σίγουρα υπάρχει ένας τρόπος να δούμε την ελαστικότητα της τιμής. Μία τιμή 600 ευρώ τον χρόνο θα μπορούσε να είναι αποτρεπτική ή 550 ευρώ πιο ελκυστική. Προφανώς δεν έχετε ακολουθήσει μία τέτοια πολιτική. Αρα παρ’ όλο που εμείς θέλουμε να έχει κέρδη το πάρκινγκ, δυστυχώς δεν μπορούμε να ψηφίσουμε το κοστολόγιο έτσι όπως έχει προκύψει», είπε.

Από την πλευρά του ο δημοτικός σύμβουλος Λεωνίδας Μαυρογιάννης, μιλώντας εκ μέρους του επικεφαλής της παράταξης «Μαζί για τον Βόλο» Ιάσονα Αποστολάκη, διερωτήθηκε: «Φέρνετε μία τιμολογιακή πολιτική που ξεκινάτε με κάποιες τιμές, αλλά πού ανταποκρίνονται αυτές οι τιμές δεν ξέρουμε».

Ανταπαντώντας ο αντιδήμαρχος Βόλου, Ανδρέας Ζέρβας, επισήμανε ότι τα έξοδα λειτουργίας θα υπολογιστούν, όταν θα ξέρουμε πόσα αυτοκίνητα θα παρκάρουν.

Παίρνοντας τον λόγο ο κ. Παπαδούλης σημείωσε: «Ολοι αυτοί που φτιάχνουν πάρκινγκ ξεκινούν με μία μελέτη βιωσιμότητας. Το συγκεκριμένο μαγαζί ξεκινά με 160.000 ευρώ», είπε, για να τον διορθώσει ο κ. Ζέρβας ότι το ποσό για την κατασκευή είναι 80.000 ευρώ.

Συνεχίζοντας ο κ. Παπαδούλης επισήμανε ότι το δεύτερο κομμάτι έχει να κάνει με τις αποσβέσεις. «Φανταστείτε να πήγαινε κανείς να τα πει αυτά σε ένα ταμείο της ΕΕ. Εδώ μιλάμε για υποδομή άνω των 7 εκατ. ευρώ», είπε μεταξύ άλλων.

Ο επικεφαλής της ΛΑΣ Βόλου, Απόστολος Ριζόπουλος, επισήμανε ότι δεν ξεκαθαρίζεται πόσες θέσεις θα είναι για μόνιμους κατοίκους και πόσες ελεύθερες.

Συμπληρωματικά ο Βασίλης Ντακούμης ανέφερε ότι «το κριτήριο για την τιμολογιακή πολιτική δεν θα πρέπει να είναι το κέρδος, αλλά η δημοτική αρχή πρέπει να προσφέρει έργο κοινωνικό».

Απαντώντας ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Βόλου, Γιώργος Μουλάς, επισήμανε ότι στο κέντρο κατοικούν και μόνιμοι κάτοικοι που η Πολιτεία οφείλει να τους εξασφαλίσει με έναν χώρο.

«Αυτό συμβαίνει και στο εξωτερικό έναντι μικρού τιμήματος», επισήμανε.

Ο κ. Ζέρβας πρόσθεσε ότι η Τεχνική Υπηρεσία εκπόνησε με κόπο τη μελέτη και στη συνέχεια υπήρχαν πολλές δυσκολίες.

«Ηταν ένας χώρος στο κέντρο που μαράζωνε, ένας μαύρος χώρος και έχει γίνει στολίδι. Ακολουθούμε κοινωνική πολιτική. Οι τιμές σε άλλα πάρκινγκ είναι διπλάσιες», σημείωσε.

Απαντώντας στον κ. Μαυρογιάννη πρόσθεσε: «Αντί να πανηγυρίζουμε και να χαιρόμαστε ότι έγινε ένα στολίδι που θα αποφέρει και έσοδα, μεμψιμοιρούμε».

Η συζήτηση συνεχίστηκε με δευτερολογίες.

Ο κ. Παπαδούλης είπε «επειδή πρόκειται για χρήματα του βολιώτικου λαού, απρόσωπα, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι δήθεν δικά μας και κάνουμε ό,τι γουστάρουμε».

Απαντώντας ο κ. Μουλάς επισήμανε ότι «το ποσό στάθμευσης των 50 ευρώ τον μήνα αφορά στους μόνιμους κατοίκους. Δεν αφορά στον καθένα».

Ο κ. Παπαδούλης επέμεινε ότι «πρόκειται για μία πολύ ακριβή επένδυση για ένα έχει τέτοιο ενοίκιο. Οταν αρχίσει να καταρρέει, πάλι του δήμου θα είναι».

«Θα κατέρρεε αν ήταν με δάνεια που έπρεπε να πληρωθούν. Εδώ μιλάμε για χρήματα του δήμου», ανταπάντησε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου.

Από την πλευρά του ο κ. Μαυρογιάννης σημείωσε «στα 7 χρόνια που είστε δημοτική αρχή μία σειρά από έργα της προηγούμενης δεν τα έχετε υλοποιήσει», σημείωσε μεταξύ άλλων.

«Ο κ. Σκοτινιώτης δεν είναι συνέχεια της δικής σας παράταξης. Ο κ. Παπαδούλης είναι. Ευρισκόμενος στην παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ γιατί απολογείστε για την παράταξη του ΠΑΣΟΚ», ανταπάντησε τότε ενοχλημένος ο κ. Μουλάς.

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Βόλου Χρήστος Στεφόπουλος, αναφερόμενος στην τοποθέτηση του κ. Παπαδούλη, είπε ότι «έκανε μία ομιλία λες και ήταν στο βήμα του Συνδέσμου Βιομηχάνων. Ο δήμος Βόλου δεν είναι ΑΕ να γδάρουμε όλους τους ανθρώπους».

Ο κ. Θεοδώρου κάλεσε τέλος τον κ. Μαυρογιάννη να του πει ποια ολοκληρωμένη μελέτη υπήρχε για να μιλάει για ώριμα έργα που δεν υλοποιήθηκαν.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου