ΤΟΠΙΚΑ

Ο ΕΦΚΑ… τούς κάνει «αόρατους»

ο-εφκα-τούς-κάνει-αόρατους-444065

Μικρά «εγκεφαλικά» μοιράζει καθημερινά ο ΕΦΚΑ στους ασφαλισμένους διαφόρων ασφαλιστικών ταμείων, καθώς είτε οι ίδιοι είτε τα έμμεσα ασφαλισμένα μέλη της οικογένειάς τους, εμφανίζονται στο σύστημα ως ανασφάλιστοι, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κάνουν καμία ιατρική πράξη. Πέντε μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου ασφαλιστικού φορέα, οι δυσλειτουργίες στον νέο ενιαίο φορέα κοινωνικής ασφάλισης προκαλούν αφόρητη ταλαιπωρία στους συναλλασσόμενους.

Ασφαλισμένοι που χρειάστηκαν τώρα γιατρό ή παραπεμπτικό για εξετάσεις και ειδικές θεραπείες, βρέθηκαν «μετέωροι», αφού δεν εμφανίζονταν στο σύστημα.

«Από ό,τι μας πληροφόρησαν, έγινε λάθος διαχείρισης δεδομένων και έτσι παρουσιάστηκε το πρόβλημα αυτό», σημείωνε χθες στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η Ν.Ζ., που όπως και άλλοι ασφαλισμένοι προσήλθε στα γκισέ του ΙΚΑ προκειμένου να διευθετήσει το θέμα που ανέκυψε.

Η έλλειψη ασφαλιστικής ικανότητας επίσης έχει ως συνέπεια να μην μπορούν οι ασφαλισμένοι να συνταγογραφήσουν φάρμακα και εξετάσεις σε γιατρό, ενώ επίσης αδυνατούν να προχωρήσουν οποιαδήποτε διαδικασία για προγραμματισμό ραντεβού, καθώς αυστηρή προϋπόθεση είναι ο αριθμός ασφαλιστικής τους κάλυψης (ΑΜΚΑ).

Το χειρότερο όλων για όσους έχουν βιώσει… αυτή την περιπέτεια, είναι η «ψυχρολουσία» που υπέστησαν μέσα σε ιατρεία, όταν αφού εξετάστηκαν, ξεκίνησε ο γιατρός τη διαδικασία για τη συνταγογράφηση και έμειναν με άδεια χέρια, καθώς για τον ΕΦΚΑ δεν υπάρχουν. Αρκετοί εξάλλου ανακάλυψαν ότι για τον ΕΦΚΑ θεωρούνται ανασφάλιστοι, όταν χρειάστηκε να καταφύγουν στο νοσοκομείο και σε διαγνωστικά κέντρα.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι θιγόμενοι είναι υποχρεωμένοι να προσέλθουν στο μητρώο του ΕΦΚΑ και να καταθέσουν εκ νέου τα δικαιολογητικά τους προκειμένου να τους «αναγνωρίσει» το σύστημα και να συνεχιστεί η ασφάλιση τους απρόσκοπτα.

Να σημειωθεί ότι από την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος μητρώου του ΕΦΚΑ, είναι εκατοντάδες οι ασφαλισμένοι στον Βόλο που βρέθηκαν αντιμέτωποι με λάθη στα στοιχεία τους. Άλλα ήταν απλά, όπως μια διαφορά στη διεύθυνση κατοικίας ή στο τηλέφωνο επικοινωνίας, άλλα ήταν πιο σύνθετα, με αποτέλεσμα να μεγαλώνει η ταλαιπωρία, καθώς οι αριθμοί μητρώου εξαφανίστηκαν και κατά συνέπεια χάθηκαν ένσημα. Προβλήματα υπήρξαν και με τα μητρώα των αυτοαπασχολουμένων, με αποτέλεσμα πολλοί συνταξιούχοι να λάβουν ειδοποιητήριο για εισφορές, ενώ επαγγελματίες ακόμη περιμένουν τα δικά τους ειδοποιητήρια.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου