ΤΟΠΙΚΑ

Επίσκεψη στην Ισπανία

επίσκεψη-στην-ισπανία-432741

Εκπαιδευτικοί του 30ου Δημ. Σχ. Βόλου στη Μπανταλόνα στα πλαίσια του προγράμματος Comenius

Στη Μπανταλόνα Ισπανίας ταξίδεψαν από τις 5 έως τις 10 Μαΐου εκπαιδευτικοί του 30ου Δημ. Σχ. Βόλου, προκειμένου να συμμετάσχουν στη συνάντηση σχολείων από διάφορες χώρες, που ήταν ενταγμένη στο πρόγραμμα Comenius.

Στη σύμπραξη σχολείων συμμετείχαν μονάδες εκπαίδευσης από τη Σικελία (Ιταλία), το Δουβλίνο (Ιρλανδία), το Παρίσι (Γαλλία), Μπανταλόνα (Ισπανία), Ούλου (Φινλανδία), Κομιν Κοχ, Κραίγκ Υρ (Μεγ. Βρετανία) και Valiozbilgin(Τουρκία) . Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι εκπρόσωποι των σχολείων που συμμετείχαν, είχαν τη δυνατότητα να ελέγξουν τα πλαίσια και τις επιμέρους λεπτομέρειες του προγράμματος καθώς και να ελέγξουν κατά πόσο ολοκληρώθηκαν οι δράσεις και οι υποχρεώσεις που προκύπτουν για το κάθε σχολείο.

Το 30ο Δ. Σχ. Βόλου υλοποίησε το πρόγραμμα Comenius στα πλαίσια σχολικών συμπράξεων (2012-2014) με μονάδες από χώρες της Ε.Ε. και υποψήφιες προς ένταξη σε αυτή. Το θέμα φέρει τον τίτλο «Sharing and Caring» και είχε ως στόχο τη διατήρηση, ανταλλαγή και προβολή παραδοσιακών εθίμων της κάθε χώρας, ώστε να προκύψει ένα corpus κοινής μνήμης γύρω από την παραδοσιακή ζωή των κατοίκων της Κοινότητας μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος.

Στα πλαίσια της παραμονής τους στην Μπανταλόνα Ισπανίας οι εκπρόσωποι του 30ου Δημ. Σχολείου, Παναγιωτίδου Ελπινίκη και Δανηλοπούλου Σπυριδούλα, εκπαιδευτικοί, είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη φιλοξενία των ισπανικών (καταλανικών, όπως τόνιζαν, με έμφαση) αρχών παρουσιάζοντας πλούσιο πολιτιστικό και εκπαιδευτικό υλικό για το Βόλο στο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου και παράλληλα να ενημερωθούν για τον πολιτισμό και το εκπαιδευτικό σύστημα της Ισπανίας μεταφέροντας όμως ένα μοναδικό μήνυμα πολιτισμού που περικλείει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Το ισπανικό σχολείο βρίσκεται στην Μπανταλόνα, μια παραθαλάσσια πόλη 250.000 περίπου κατοίκων, στην ανατολική Καταλονία, σχεδόν ενωμένη με τη διασημότερή της Βαρκελώνη. Το σχολείο Planas i Casals που επισκέφτηκαν οι συμπολίτες εκπαιδευτικοί, έχει περίπου 400 μαθητές ηλικίας 4 έως 12 ετών και περιλαμβάνει νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο.

Η παραμονή διανθίστηκε με ξενάγηση σε σπουδαία αρχιτεκτονήματα της Βαρκελώνης που ολόκληρη αποτελεί ένα μουσείο. Ακόμη οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν την περίφημη κάζα Μπατλό, επίσης του Γκαουντί, ένα σπίτι παραμυθένιο και είχαν την τύχη να δοκιμάσουν γεύσεις στο εστιατόριο που στεγάζεται σε ένα άλλο κτήριο του Γκαουντί, στη Πεδρέρα.

Χρήσιμα συμπεράσματα

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα είχαμε την ευκαιρία τόσο στα πλαίσια της σχολικής μονάδας όσο και με τα σχολεία που συνεργαστήκαμε να καταλήξουμε στα εξής συμπεράσματα, επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί του 30ου δημοτικού: «Είχε θετική συμβολή στο γενικότερο κλίμα μάθησης στο σχολείο, φέρνοντας άμεσα και ορατά αποτελέσματα σε εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, οι οποίοι συμμετείχαν σε αυτό. Λειτούργησε ικανοποιητικά και πέτυχε τους ευρύτερους σκοπούς και στόχους του. Υπήρξε αξιόλογο και εποικοδομητικό και έδωσε ουσιαστική υποστήριξη και βοήθεια στους μαθητές. Στήριξε ψυχολογικά τα παιδιά κι αυτό φαίνεται από το ότι οι εκπαιδευτικοί και το σχολείο έδειξαν ενδιαφέρον για τις ανάγκες και τα προβλήματά τους. Με τις ενέργειες αυτές βελτιώθηκε η ψυχολογία των μαθητών, οι οποίοι ένιωσαν ασφάλεια και σιγουριά μέσα στη μαθητική ομάδα και τελικά ενισχύθηκε η αυτοπεποίθησή τους και η θέση τους στη σχολική τάξη. Απέκτησαν θάρρος, αυτοπεποίθηση και αποδοχή στην τάξη τους. Αυτό τους βοήθησε να δείξουν εμπιστοσύνη στο σχολείο και να αποβάλουν τις αρχικές τους αναστολές και φοβίες.

Μείωσε τα φαινόμενα βίας και επιθετικότητας και τις τάσεις απομόνωσης και κοινωνικού ρατσισμού που δημιουργούνται.

Βοήθησε στη γλωσσική εξέλιξη των μαθητών, η οποία έγινε ορατή μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα με την πρόοδο στην παραγωγή του προφορικού λόγου, την καλύτερη επικοινωνία και τη χρησιμοποίηση σε ικανοποιητικό επίπεδο της ελληνικής γλώσσας.

Εδωσε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να κάνουν ουσιαστικότερη δουλειά πάνω στην ελληνική γλώσσα αξιοποιώντας τα στοιχεία που προσφέρονταν από κάθε χώρα. Εξοικείωσε τους μαθητές των άλλων σχολείων του προγράμματος με την ελληνική γλώσσα, δίνοντάς τους την ευκαιρία να μάθουν βασικούς μηχανισμούς της γλώσσας, να εξασκηθούν στην ανάγνωση και τη γραφή, να κατανοήσουν το λεξιλόγιο και να αναλύσουν τα γραμματικά φαινόμενα».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου