ΤΟΠΙΚΑ

Παγίδες – θανάτου σε 49 σημεία

παγίδες-θανάτου-σε-49-σημεία-426354

Τη χρηματοδότηση μελετών και έργων αποκατάστασης στο εθνικό οδικό δίκτυο του Πηλίου, απαραίτητων για την οδική ασφάλεια των πολιτών, ζητά ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός με επιστολή του στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Το υπόψη Δίκτυο καθώς και οι παρακαμπτήριες και δευτερεύουσες οδοί αυτού παρουσιάζουν αστάθειες σε πολλά σημεία τους, ιδιαίτερα τις παρατεταμένες υγρές περιόδους του έτους και περιόδους με βροχοπτώσεις έντονου χαρακτήρα, που είναι σύνηθες φαινόμενο στην περιοχή. Η κύρια οδική αρτηρία, που χαράχθηκε σε πολύ παλαιότερο χρόνο, σε πολλά σημεία έχει θεμελιωθεί επάνω σε ασταθή επιφανειακά στρώματα και σε πρανή με μεγάλες κλίσεις, χωρίς κατασκευή σημαντικών έργων αντιστήριξης ούτε και διαχείρισης επιφανειακών και υπογείων υδάτων, κατάσταση που επιδεινώνεται λόγω ιδιωτικών παρεμβάσεων οικιστικών αλλά και διάνοιξης οδών, σε συνδυασμό με τη μη υλοποίηση έργων μόνιμης αντιμετώπισης του θέματος.

Η αντιμετώπιση των ασταθειών ή κατολισθήσεων/καταπτώσεων που δημιουργούνταν, γίνονται έως σήμερα με έργα και επεμβάσεις άμεσου και προσωρινού χαρακτήρα και για το λόγο αυτό η Περιφέρεια έθεσε ως στόχο την εκτέλεση των απαιτούμενων έργων προστασίας του άξονα και εκατέρωθεν περιοχής του.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο κ. Αγοραστός στην επιστολή του για τα προαναφερόμενα έργα εκπονήθηκε Προκαταρκτική Έρευνα με τίτλο «Βελτίωση Ασφάλειας Εθνικού Οδικού Δικτύου Περιοχής Πηλίου» που παραλήφθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και αφορά τα τμήματα: 1) Χάνια-Καράβωμα, 2) Καράβωμα – Ζαγορά – Πουρί, 3) Ζαγορά – Χορευτό και 4) Ξουρίχτι – Τσαγκαράδα – Μούρεσι – Ανήλιο – Μακρυρράχη – Καράβωμα.

Προσδιορίστηκαν 49 θέσεις μεσαίας και μεγάλης επικινδυνότητας που ταξινομήθηκαν με κριτήρια την επικινδυνότητα, την αμεσότητα και τη βατότητα της οδού. Για τις 15 πλέον επικίνδυνες θέσεις από αυτές, πραγματοποιήθηκαν ερευνητικές εργασίες βάσει των οποίων το κόστος εκπόνησης των απαιτούμενων Μελετών εκτιμήθηκε σε 1,5 εκ. ευρώ και το κόστος κατασκευής των έργων σε 8,2 εκ. €, δηλ. σύνολο 9,7 εκ. €. Για τις υπόλοιπες 33 θέσεις, υπάρχει προσέγγιση του απαιτούμενου κόστους Μελετών και Κατασκευής της τάξης των 16,3 εκ. €.

«Το ύψος των απαιτούμενων μελετών αλλά και των έργων είναι ιδιαίτερα υψηλό για τους οικονομικούς πόρους της Περιφέρειάς μας, και προκειμένου να αντιμετωπισθεί οριστικά το πρόβλημα στον εν λόγω οδικό άξονα εθνικής σημασίας, αιτούμαστε από το Υπουργείο τη διάθεση της απαραίτητης πίστωσης για την μελέτη του έργου «Βελτίωση της Ασφάλειας του Εθνικού Οδικού Δικτύου της Περιοχής Πηλίου», ύψους τουλάχιστον 1,5 εκ. ευρώ για τη μελέτη των πρώτων 15 πλέον επικινδύνων θέσεων ή 4 εκ. ευρώ για μελέτη και σε επιπλέον εντοπισμένες θέσεις όπως προέκυψε από την προκαταρκτική μελέτη», τονίζει ο Περιφερειάρχης.

Ο ίδιος αναφέρει πως με την υλοποίηση της μελέτης η Περιφέρεια θα είναι σε θέση να προωθήσει την υλοποίηση του αντίστοιχου έργου, είτε με ένταξη σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα είτε με εθνικούς πόρους, κρίνοντας πάντοτε το έργο ως υψίστης προτεραιότητας για την περιοχή και μόνιμης αντιμετώπισης των προβλημάτων που επί χρόνια εμφανίζει.

Τέλος ο Περιφερειάρχης ζητά να διατεθεί έκτακτη χρηματοδότηση 5 εκ. ευρώ για την άμεση εκτέλεση επειγόντων έργων προκειμένου να προλάβει η περιφέρεια την εμφάνιση κατολισθητικών φαινομένων και αστοχιών στο υπόψη Οδικό Δίκτυο και την περιοχή του στην προσεχή χειμερινή περίοδο.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου