ΤΟΠΙΚΑ

Η ανάπλαση της Ευαγγελίστριας

η-ανάπλαση-της-ευαγγελίστριας-425171

Το έργο της ανάπλασης της Πλατείας Ευαγγελίστριας στη Νέα Ιωνία στο επίκεντρο του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου που συνεδριάζει την ερχόμενη Τετάρτη. Η μελέτη εκπονήθηκε από τις Τεχνικές Υπηρεσίες και περιλαμβάνει λεπτομερώς όλες τις παραμέτρους του έργου.

Σύμφωνα με την εισήγηση των Τεχνικών Υπηρεσιών που θα συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, κατά τον σχεδιασμό της πλατείας λήφθηκαν υπ’ όψιν οι προηγούμενες αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου -επαναφορά κυκλικής κίνησης και διατήρηση της περιτοίχισης-, καθώς και προτάσεις της αντιπολίτευσης και του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου.

Από την υφιστάμενη κατάσταση διατηρείται η πέτρινη περίφραξη, το μνημείο, τα δύο εκκλησάκια, (της Αγίας Παρασκευής και της Αγίας Αικατερίνης), ο βωμός της Αγίας Τράπεζας του πρώτου προσφυγικού ναού, οι δύο προτομές και, όλα, τα μεγάλα τουλάχιστον φυτά που υπάρχουν σήμερα στον χώρο της πλατείας.

Όπως προβλέπει η τεχνική έκθεση, θα αποξηλωθεί το σιντριβάνι, οι πλακοστρώσεις, οι οριοθετήσεις των παρτεριών, οι κολώνες που στηρίζουν τις πέργκολες και, κάποια μικρά φυτά που δεν είναι δυνατόν να περιληφθούν στα παρτέρια που δημιουργούνται.

Η προτεινόμενη διαμόρφωση της πλατείας αναπτύσσεται πάνω σε έναν ελεύθερο κάναβο, με άξονες παράλληλους προς τις πλευρές της εκκλησίας και της περίφραξης.

Οι τέσσερις είσοδοι στην πλατεία παραμένουν, μία από κάθε πλευρά, με βαρύτητα όμως που κλιμακώνεται ανάλογα με το τμήμα της πλατείας στο οποίο οδηγούν και στην χρήση που προβλέπεται. Έτσι, η μεγαλύτερη βαρύτητα δόθηκε στην είσοδο από την οδό Βολίδη, που οδηγεί και στην κεντρική είσοδο της εκκλησίας. Εκεί διαμορφώνεται μεγάλος πλακοστρωμένος χώρος, που να μπορεί να φιλοξενεί το πλήθος που συγκεντρώνεται στις διάφορες θρησκευτικές ή κοινωνικές εκδηλώσεις.

Η δεύτερη σε αξιολόγηση είσοδος είναι από την οδό Δορυλαίου. Σχηματίζεται και εκεί μεγάλος διάδρομος (πλάτους 10 περίπου μέτρων), ο οποίος εκτός από την πλαϊνή είσοδο της εκκλησίας, οδηγεί και στον χώρο μπροστά από το ηρώο, που βρίσκεται στα αριστερά του. Ο χώρος αυτός προσφέρεται για την συγκέντρωση του κόσμου κατά την διάρκεια θρησκευτικών και εθνικών εκδηλώσεων.

Ακολουθούν οι δύο είσοδοι από την οδό Μακεδονίας και από την οδό Χρήστου Λούλη. Και στις δύο, δημιουργείται φαρδύς πλακόστρωτος διάδρομος που συνδέεται με όλους τους άλλους ελεύθερους χώρους.

Για την περίφραξη

Στο εσωτερικό της περίφραξης και σε όλο το μήκος της, δημιουργείται παρτέρι με πλάτος το οποίο ποικίλει. Γύρω από την εκκλησία δημιουργείται διάδρομος με πλάτος από 4 έως 6,50 μ. ο οποίος συνδέεται με τους ελεύθερους χώρους μπροστά στις εισόδους και το μνημείο. Οι ελεύθεροι χώροι εναλλάσσονται με χώρους πρασίνου, μέσα στους οποίους εντάσσονται όλα τα υπάρχοντα μεγάλα δέντρα, και τα περισσότερα από τα μικρότερα φυτά.

Προβλέπεται επίσης η κατασκευή νέου σιντριβανιού, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα από τους τρεις μεγάλους ελεύθερους χώρους, αυτούς που βρίσκονται μπροστά στις δύο βασικές εισόδους και, τον χώρο μπροστά από το μνημείο. Γύρω από το σιντριβάνι προτείνεται η κατασκευή τεσσάρων μικρών λιθόκτιστων συνθέσεων με ζαρντινιέρα και καθιστικό.

Στην ανατολική πλευρά της πλατείας τοποθετείται πέργκολα, η οποία θα καλυφθεί από αναρριχητικά φυτά που θα φυτευτούν στα παρακείμενα παρτέρια. Κάτω από την πέργκολα τοποθετούνται ξύλινα παγκάκια. Ξύλινα παγκάκια τοποθετούνται επίσης στην βόρεια πλευρά έξω από το εντευκτήριο. Στην πίσω πλευρά της εκκλησίας διατηρούνται μέσα σε παρτέρι τα όργανα παιδικής χαράς.

Σε όλους τους βασικούς διαδρόμους θα τοποθετηθούν δύο παράλληλες συστάδες από ψηλά φωτιστικά, ενώ, μέσα στα παρτέρια προτείνεται η τοποθέτηση χαμηλών φωτιστικών, ώστε να αναδεικνύονται και τα φυτά.

Για τις θέσεις στάθμευσης

Στην οδό Μακεδονίας και στην οδό Χρήστου Λούλη, θα διατηρηθεί το πλάτος των δύο μέτρων, ενώ στην οδό Δορυλαίου και στην οδό Βολίδη, το πλάτος του πεζοδρομίου θα αυξηθεί στα 4 μέτρα και θα διακόπτεται από εσοχές για χρήση πάρκινγκ.

Σε όλα τα πεζοδρόμια θα προβλεφθούν θέσεις για φύτευση δέντρων.

Στα πεζοδρόμια που βρίσκονται απέναντι από την πλατεία θα διαμορφωθούν θέσεις στάθμευσης αυξάνοντας αντίστοιχα το πλάτος τους. Παράλληλα διαμορφώνεται έτσι το πλάτος του δρόμου, ώστε και η κυκλοφορία των μεγάλων οχημάτων να είναι εφικτή, αλλά και να αποφεύγονται οι διπλές σειρές παρκαρίσματος, και γενικότερα η ακαταστασία στο παρκάρισμα. Τέλος η οδός Μακεδονίας και η οδός Βολίδη, που έχουν και το μεγαλύτερο μήκος, περιορίζονται στα 5 μέτρα πλάτος (από 8 και 10 μέτρα αντίστοιχα), η οδός Χρήστου Λούλη στα 6,50 μέτρα από τα 9,00 μ., ενώ η Δορυλαίου περιορίζεται στα 7,50 μέτρα από τα 10μέτρα πλάτος, που έχει σήμερα.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου