ΤΟΠΙΚΑ

Δεμένες άγκυρες… για σκάφη αναψυχής

δεμένες-άγκυρες-για-σκάφη-αναψυχής-422113

Παρατημένα σε πάρκινγκ βρίσκονται πολυτελή πλωτά στο Βόλο

«Βυθισμένος» είναι ο κλάδος των σκαφών, καθώς έχει πέσει το ενδιαφέρον για την επένδυση σε πλωτά σκάφη αναψυχής, όπως και η εκμετάλλευση των ήδη σταθμευμένων σκαφών στα πάρκινγκ.

Ρεπορτάζ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΣΙΑΣ

Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες καταστημάτων πώλησης σκαφών αλλά και ιδιοκτήτες πάρκινγκ σκαφών, ο συγκεκριμένος κλάδος έχει υποστεί ζημιές, λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και εξαιτίας διαφόρων νόμων.

Ο ιδιοκτήτης καταστήματος πώλησης σκαφών Γιάννης Θεοδωρίδης, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η άσχημη εικόνα που επικρατεί στο χώρο των σκαφών φαίνεται και από το γεγονός ότι εδώ και τρία χρόνια δεν έχει πραγματοποιηθεί το Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι στην Ελλάδα, το οποίο πραγματοποιούνταν επί 33 συναπτά έτη.

Τεκμήρια, υποχρεωτική ασφάλιση σκαφών και μείωση μισθών και συντάξεων καθηλώνουν τα σκάφη στη βιτρίνα του καταστήματός του. Επίσης, σημαντική είναι και η αύξηση των πρώτων υλών που απαιτούνται για την κατασκευή των σκαφών, γεγονός το οποίο επηρεάζει σημαντικά τα έσοδα των συγκεκριμένων καταστημάτων. Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρίδη, οι ιδιοκτήτες που ενδιαφέρονται να πουλήσουν τα σκάφη τους έχουν αυξηθεί κατά 10%.

«Χρειάζονται ελαφρυντικά μέτρα για τον κλάδο μας σε μια χώρα, στην οποία υπάρχει πολύ μεγάλη ακτογραμμή και πάρα πολλά νησιά», δήλωσε ο κ. Θεοδωρίδης στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Ο Ιωάννης Σακαβάλας, ο οποίος διαθέτει πάρκινγκ σκαφών στα Πευκάκια, βλέπει πολλά παρατημένα σκάφη να φθείρονται καθώς τα έχουν εγκαταλείψει οι ιδιοκτήτες τους. Στο πάρκινγκ του, 70 θέσεων, υπάρχουν σκάφη Βολιωτών αλλά και, γενικότερα, Θεσσαλών, τα οποία έχουν παρατηθεί τουλάχιστον εδώ και μια τετραετία από τους ιδιοκτήτες τους, από τότε που η ελληνική οικονομία επλήγη από την οικονομική κρίση. Τόσο τα καύσιμα όσο και οι ασφάλειες των σκαφών αποτελούν σημαντικές δαπάνες για τους ιδιοκτήτες τους.

Σύμφωνα με τον κ. Σακαβάλα, μόνο το 5% των σκαφών κινείται αυτή την εποχή και τα σκάφη που κυκλοφορούν στη θαλάσσια περιοχή μας είναι μετρημένα. Μάλιστα, οι διαδρομές τους είναι ολιγοήμερες και κοντινές.

Καλύτερη, ωστόσο, η κατάσταση είναι στο πάρκινγκ του Δημήτρη Σιλελή. Τα εντελώς παρατημένα σκάφη εκεί αγγίζουν το ποσοστό του 10%, ενώ το 30% μέχρι στιγμής έχει χρησιμοποιήσει το σκάφος για ολιγόωρη χρήση. Σύμφωνα με τον κ. Σίλελη, όσοι δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τη συντήρηση του σκάφους, είτε τα πωλούν, είτε τα παρατούν.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου