ΤΟΠΙΚΑ

Βάζουν χέρι… στο χύμα τσίπουρο

βάζουν-χέρι-στο-χύμα-τσίπουρο-409006

Φωτιές άναψε πρόταση του ΟΟΣΑ στους αμπελουργούς ~ Χαμός στα social media από τους χρήστες του διαδικτύου

Φωτιές άναψαν στους κόλπους των αμπελουργών της Μαγνησίας, οι προτάσεις του ΟΟΣΑ που φαίνεται ότι υιοθετούνται από την Κυβέρνηση, για κατάργηση της διακίνησης «χύμα» τσίπουρου, που παράγουν οι αμβυκούχοι (καζανάδες). Ο ΟΟΣΑ επικαλείται ότι έτσι θα υπάρξει αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και ενίσχυση του ανταγωνισμού στους κλάδους των ποτών, οι ίδιοι ωστόσο οι αμπελουργοί υποστηρίζουν ότι «αυτό είναι το τυράκι» για να αφανιστεί η αμπελουργία όπως παλαιότερα τα καπνά και τα τεύτλα. Στη Μαγνησία δραστηριοποιούνται περίπου 50 αμβυκούχοι στην παραγωγή χύμα τσίπουρου.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Στη μελέτη του κλάδου των ποτών ο ΟΟΣΑ επικεντρώνεται στην παραγωγή και διακίνηση «χύμα» τσίπουρου και συναφών προϊόντων και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ετησίως 17 – 19 εκατ. λίτρα τσίπουρου διακινούνται αφορολόγητα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός. Το μέγεθος αυτό προκύπτει αν υπολογίσει κανείς την παραγωγή των 67 μεγάλων μονάδων του κλάδου και των 30.000 περίπου μικρών αποσταγματοποιών και συγκρίνει τα μεγέθη αυτά με τη συνολική ποσότητα που διακινείται στην αγορά η οποία σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ είναι 24 εκατ. λίτρα.

«Αυτά όλα είναι προσχήματα. Δεν είμαστε παράνομοι, πληρώνουμε περίπου 1.000 ευρώ κάθε χρόνο στο Τελωνείο και μάλιστα προκαταβολικά για να μπορέσουμε να κάνουμε την απόσταξη από τα αμπέλια μας και να φτιάξουμε το χύμα τσίπουρο σε τέσσερα 48ωρα καθώς θεωρούνται «διήμεροι παραγωγοί» τονίζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Θανάσης Κοντονίνας ένας εκ των γνωστών αμβυκούχων του Βόλου.

Ολα γίνονται σύμφωνα με τον κ. Κοντονίνα γιατί έχει κατασυκοφαντηθεί ο κλάδος των αμπελουργών και αμβυκούχων και γιατί όσοι μεταπήδησαν στον κλάδο των οινοποιών, έχουν στοχοποιήσει τους καζανάδες, αντί να αντιμετωπίσουν το μεγάλο πρόβλημα των ξένων εταιρειών που έχουν μπει στη χώρα μας και έχουν πάρει ένα μεγάλο κομμάτι «της πίτας στα λευκά ποτά».

«Δεν είμαστε εμείς που προκαλούμε αθέμιτο ανταγωνισμό με τις μικρές ποσότητες που φτιάχνουμε και διακινούμε. Οι ξένες εταιρείες που έχουν εισχωρήσει και στη χώρα μας διακινώντας λαθραία ποτά είναι αυτές που προκαλούν το πρόβλημα» συμπληρώνει ο κ. Κοντονίνας.

Δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια

Η πρόταση του ΟΟΣΑ είναι να καταργηθεί η διακίνηση «χύμα» τσίπουρου, ούτως ώστε όποιες ποσότητες δεν είναι τυποποιημένες να κατάσχονται και να περιοριστούν οι μικροί παραγωγοί αποκλειστικά στην κάλυψη των δικών τους αναγκών. Η πρόταση αυτή όπως αναγνωρίζει ο ίδιος ο Οργανισμός είναι βλαπτική για τα συμφέροντα των μικρών αποσταγματοποιών αλλά έχει το πλεονέκτημα ότι η εφαρμογή της μπορεί εύκολα να ελεγχθεί. Εναλλακτικά προτείνεται να υποχρεωθούν οι μικροί παραγωγοί να εκδίδουν φορολογικά παραστατικά, κάτι που όμως έχει το μειονέκτημα της δυσκολίας στους ελέγχους.

«Η απόφαση αυτή θα είναι καταστροφική για τους διήμερους παραγωγούς αφού τους καθιστά όμηρους των ποτοποιών» εκτιμά ο κ. Κοντονίνας. Ετοιμάζουν πλαίσιο καταστροφικό για τους παραγωγούς και την ντόπια αμπελοκαλλιέργεια. Τώρα το μόνο που μένει είναι να παλέψουμε όλοι μαζί για να αποτρέψουμε τα καταστροφικά σχέδια της κυβέρνησης και να απαιτήσουμε να έχουμε το δικαίωμα να καλλιεργούμε τη γη μας και να παράγουμε προϊόντα τα οποία θα μας επιτρέπουν να ζήσουμε στον τόπο μας. Επειδή οι κυβερνώντες δεσμεύθηκαν και υπέγραψαν το μνημόνιο δεν σημαίνει ότι θα πρέπει στο βωμό αυτών των δεσμεύσεων να ξεκληριστούν οι αμπελουργοί. Εχουμε χρέος να αντιδράσουμε» συμπλήρωσε ο ίδιος.

Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, η παραγωγή και διακίνηση του χύμα προϊόντος είχε στόχο την προστασία των ιδιοκτητών και καλλιεργητών αμπελώνων για μικρή περιθωριακή παραγωγή και σχεδόν ιδιωτική χρήση. Και γι’ αυτό το λόγο η φορολόγησή του είναι διακριτική. Από το 1993 όμως άρχισε η διακίνηση του χύμα τσίπουρου χωρίς τοπικούς και χρονικούς περιορισμούς.

Χαμός στα social media

Οι χρήστες του διαδικτύου πήραν φωτιά… μετά τις ανακοινώσεις ότι μπαίνει στο μικροσκόπιο και το χύμα τσίπουρο.

Με σχόλια κατακεραυνώνουν τις αποφάσεις:

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου