ΤΟΠΙΚΑ

Αρμοδιότητες χωρίς προσωπικό…

αρμοδιότητες-χωρίς-προσωπικό-399356

Στους καιρούς του… μνημονίου και των μεγάλων περικοπών στους μισθούς τους που είδαν να καταβαραθρώνονται, οι υπάλληλοι του Δήμου Βόλου μέσα στη νέα χρονιά έχουν να ανέβουν έναν ακόμη… Γολγοθά. Αυτόν των δεκάδων αρμοδιοτήτων που μεταβιβάστηκαν στους νέους ΟΤΑ με τον Καλλικράτη από τις πρώην Νομαρχίες, χωρίς ωστόσο να μεταφερθεί και το αντίστοιχο προσωπικό!!!

Τα στελέχη του Δήμου Βόλου σηκώνουν τα χέρια ψηλά, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες πολλών εξ αυτών που περνούν αρκετές ώρες, εκτός του ωραρίου τους, προκειμένου να εξοικειωθούν με τη νομοθεσία και τις ισχύουσες διατάξεις και εγκυκλίους που καταφθάνουν καθημερινά από το Υπουργείο. Την ίδια ώρα οι αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι αντιλαμβάνονται ότι οι υπάλληλοι έχουν «φορτωθεί» πάμπολλες αρμοδιότητες, σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν, και επιχειρούν να κατευνάσουν τις διαμαρτυρίες τους με διάλογο και υποσχέσεις ότι θα ασκηθούν όλες οι αναγκαίες πιέσεις προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών για τη στελέχωση νευραλγικών υπηρεσιών που από τις πρώην Νομαρχίες μεταβιβάζονται στους Δήμους.

Είναι χαρακτηριστικό πως με τις πρόσφατες οριακές αλλαγές που έγιναν από το Δήμαρχο Βόλου Π. Σκοτινιώτη στους Αντιδημάρχους εκχωρήθηκαν στον τοπικό Αντιδήμαρχο Βόλου και Νέας Αγχιάλου Παντελή Πελεκάνο, εκτός των άλλων, «η υπογραφή λοιπών αδειών αρμοδιότητας Εμπορίου, Αγροτικής Ανάπτυξης και Αλιείας». Πόσες είναι αυτές οι αρμοδιότητες; Συνολικά 69 μερικές από τις οποίες όπως «οι αποφάσεις καθορισμού των όρων χορήγησης ερασιτεχνικών αδειών αλιείας», «η τήρηση στοιχείων των πάσης φύσεως αλιευτικών εκμεταλλεύσεων» και «η επιβολή ειδικών ή πρόσθετων περιοριστικών μέτρων της αλιείας για ποτάμιους, λιμναίους, λιμνοθαλάσσιους και άλλους υδάτινους χώρους», έχουν ήδη μεταβιβαστεί στο Δήμο Βόλου, ενώ άλλες αρμοδιότητες όπως «η χορήγηση αδειών για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοπτηνοτροφικών εγκαταστάσεων», «η κατάρτιση μελετών και η σύνταξη εκλαϊκευμένων εντύπων που αφορούν σε δραστηριότητες θαλάσσιας αλιείας, υδατοκαλλιεργειών και προστασίας των υδάτινων οικοσυστημάτων», «η χορήγηση αδειών σε αλιευτικά σκάφη για διενέργεια δοκιμαστικής αλιείας» είναι αρμοδιότητες που μεταβιβάζονται στο Δήμο το αμέσως επόμενο διάστημα.

Για τις αρμοδιότητες των τομέων Εμπορίου, Αγροτικής Ανάπτυξης και Αλιείας στον υπό έγκριση νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του νέου και ενιαίου Δήμου Βόλου προβλέπεται η σύσταση νέας Διεύθυνσης Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης. Κανείς ωστόσο μέχρι σήμερα δεν γνωρίζει πότε θα ενεργοποιηθεί η συγκεκριμένη Διεύθυνση και το κυριότερο πώς θα στελεχωθεί, αφού το προσωπικό που υπηρετούσε στις πρώην Νομαρχίες δεν μεταφέρθηκε στο Δήμο, αλλά στην αιρετή Περιφέρεια. Στο Δήμο Βόλου δεν κρύβουν ακόμη την ανησυχία τους αν μετά το «πάγωμα» των προσλήψεων και το κύμα φυγής που έγινε μέσα στο 2011 από πολλά και έμπειρα υπηρεσιακά στελέχη, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να αποψιλωθούν τα περισσότερα γραφεία, μπορούν να φέρουν με επιτυχία σε πέρας ένα τεράστιο όγκο δουλειάς. «Θα διεκδικήσουμε με κάθε τρόπο την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού για τις αρμοδιότητες της νέας Διεύθυνσης και παράλληλα με ανακατανομή του υπάρχοντος προσωπικού θα επιδιώξουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα», σημειώνει ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Παντελής Πελεκάνος

Οι άδειες

καταστημάτων

Είναι χαρακτηριστικό πως εκτός από τις παραπάνω ο ίδιος Αντιδήμαρχος αναλαμβάνει και μία πλειάδα από δεκάδες άλλες αρμοδιότητες όπως:

– Την υπογραφή αδειών λαϊκών αγορών, αδειών και βεβαιώσεων παραγωγών υπαίθριου στάσιμου και πλανόδιου εμπορίου. Όπως τονίζει η προϊσταμένη του Τμήματος Έκδοσης Αδειών του Δήμου Βόλου Λίνα Τατάκου ήδη για το υπαίθριο πλανόδιο εμπόριο ο Δήμος με απόφαση που έλαβε τον περασμένο μήνα καθόρισε για το 2012 σε δεκαοκτώ τις άδειες που θα δοθούν από το Δήμο. Από αυτές οι οκτώ θα αφορούν άδειες σε πωλητές προϊόντων γης, πέντε άδειες σε πωλητές προϊόντων θάλασσας, τρεις άδειες σε πωλητές βιομηχανικών ειδών και δύο άδειες για κινητές καντίνες. Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος του Δήμου μέσα στον Ιανουάριο θα κληθούν οι ενδιαφερόμενοι να καταθέσουν στην υπηρεσία τα δικαιολογητικά τους. Επίσης η ίδια υπηρεσία που στεγάζεται πλέον στον 3ο όροφο του πρώην κτηρίου της Πολεοδομίας του Δήμου στο δημοτικό κτήριο Σκενδεράνη, έχει χορηγήσει τρεις βεβαιώσεις σε παραγωγούς για την πώληση των προϊόντων τους στις λαϊκές αγορές. Για το σκοπό αυτό, όπως σημειώνει η κ. Τατάκου, λειτουργεί στο Δήμο τριμελής επιτροπή η οποία ελέγχει τα σχετικά δικαιολογητικά.

– Την υπογραφή αδειών ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων και επιχειρήσεων που υπάγονται στο καθεστώς προέγκρισης του άρθρου 80 του ΔΚΚ

– Τη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας δραστηριοτήτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που εξαιρούνται της προέγκρισης (κολυμβητικές δεξαμενές, αυτόματοι πωλητές τροφίμων και ποτών, πώληση τυποποιημένων παγωτών κ.λ.π.)

– Την υπογραφή αδειών καταστημάτων και επιχειρήσεων που εξαιρούνται της προέγκρισης (π.χ. τα κυλικεία που λειτουργούν μέσα σε καταστήματα ή μέσα σε δημόσια κτήρια)

-Την υπογραφή αδειών ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων και επιχειρήσεων που αδειοδοτούνται από τους ΟΤΑ και δεν εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 80 του Δημοτικού Κώδικα (πτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, καταστήματα πώλησης κατοικιδίων ζώων και ωδικών πτηνών κ.λ.π.)

– Αδειών ίδρυσης και λειτουργίας επιχειρήσεων προσφοράς διαδικτύου και αδειών διενέργειας ψυχαγωγικών τεχνικών παιγνίων.

– Την υπογραφή των αδειών εκμετάλλευσης περιπτέρων, λιανικής πώλησης καπνοβιομηχανικών προϊόντων και κυλικείων σε δημόσια κτήρια

– Την υπογραφή των αδειών καταστημάτων εκμίσθωσης μοτοποδηλάτων

– Την υπογραφή των αδειών εγκατάστασης και χρήσης οικήματος προσώπων εκδιδομένων με αμοιβή.

– Την υπογραφή αδειών λειτουργίας εκθέσεων (εκτός των διεθνών)

– Την υπογραφή αδειών άσκησης επαγγέλματος κουρέα, κομμωτή, τεχνίτη περιποίησης χεριών και ποδιών καθώς και τη συγκρότηση σχετικής εξεταστικής επιτροπής και πειθαρχικού συμβουλίου

– Την προσωρινή αφαίρεση των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων και επιχειρήσεων που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις

-Την εκτέλεση των αποφάσεων της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής που αφορούν στην ανάκληση, οριστική αφαίρεση των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων, επιχειρήσεων και λοιπών εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων αρμοδιότητας του Δήμου, καθώς και στην ανάκληση, προσωρινή ή οριστική αφαίρεση των αδειών λειτουργίας μουσικών οργάνων, που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις.

– Την παροχή εντολής για τη σφράγιση των καταστημάτων, επιχειρήσεων, εγκαταστάσεων και λοιπών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας του Δήμου, που λειτουργούν χωρίς την απαιτούμενη από το Νόμο άδεια.

ΑΝΤ.ΤΣΕΛΕΝΤΗΣ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου