ΤΟΠΙΚΑ

Πραγματικότητα αποτελεί η νέα ιχθυόσκαλα  

πραγματικότητα-αποτελεί-η-νέα-ιχθυόσ-398079

Υλοποιήθηκε έργο – όνειρο ζωής για τους επαγγελματίες αλιείς στη Μαγνησία. Η νέα ιχθυόσκαλα στην Μπουρμπουλήθρα άνοιξε τις πύλες της προχθές το βράδυ και άρχισε να λειτουργεί κανονικά μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και τη μετεγκατάσταση των ιχθυεμπόρων.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιχθυεμπόρων Μαγνησίας Αλέξανδρος Τυλιγαδάς αναφέρει ότι ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήματα που υπήρχαν με τις συμβάσεις και τα μισθώματα και οι ιχθυοπώλες έχουν μεταφερθεί εκεί.

Η νέα ιχθυόσκαλα θα εξυπηρετεί ολόκληρη τη Κεντρική Ελλάδα. Δίνει λύσεις στην ιχθυοπαραγωγή και στη διακίνηση αλιευτικού προϊόντος αξίας άνω των 5 εκατ. ευρώ ετησίως. Η υποδομή μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες πέραν της Μαγνησίας, ολόκληρης της Θεσσαλίας, της Φθιώτιδας, της Μακεδονίας.

Ο διευθυντής του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών Αλιείας (ΟΚΑΑ) στον Βόλο Μάνος Νικολάου τονίζει ότι οι επαγγελματίες αλιείς έχουν εγκατασταθεί στα γραφεία τους, ενώ η πύλη έχει επανδρωθεί με προσωπικό και στις υποδομές έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις που εκκρεμούσαν.

Συγκεκριμένα, έχει επιδιορθωθεί η ράμπα εκφόρτωσης, που ήταν προβληματική και τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις που ορίζει η νομοθεσία.

Δυο καθαριστές απολυμαίνουν δύο φορές την ημέρα το κτίριο, ενώ έχουν δημιουργηθεί εγκαταστάσεις υγιεινής για άνδρες, γυναίκες και άτομα με ειδικές ανάγκες.

«Η πρώτη μέρα λειτουργίας της νέας ιχθυόσκαλας ήταν ελπιδοφόρα αν και ακόμη τα γρι – γρι δεν έχουν βγει για αλιεία», σημειώνει.

Η ιχθυόσκαλα λειτουργεί καθημερινές και Σάββατα από τις 03:00 έως τις 09:00.

Οι ιχθυέμποροι από τη Μαγνησία έχουν ενοικιάσει 14 από τα συνολικά 20 γραφεία της υποδομής. Οι εγκαταστάσεις χρησιμοποιούνται στη συντριπτική τους πλειονότητα από Βολιώτες επαγγελματίες αλιείς αλλά και από επαγγελματίες αλιείες άλλων πόλεων.

Στο κτίριο έχουν κατασκευαστεί μηχανοστάσιο, αντλιοστάσιο, αποθήκες παραγωγών.

Η διοίκηση σκέφτεται να τρέξει το επόμενο διάστημα τους διαγωνισμούς για το κυλικείο και την αποθήκη, χωρίς προς στιγμήν να υπάρχουν προσδιορισμένες ημερομηνίες.

«Είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι και ενθουσιασμένοι», είπε ο κ. Νικολάου.

Όπως έχει καταγράψει σε εκτενή ρεπορτάζ του ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ, ο σχεδιασμός του έργου ξεκίνησε το 1995. Πριν από 24 χρόνια το Λιμενικό Ταμείο αποφάσιζε να παραχωρήσει έκτασή του για τις ανάγκες του έργου. Με απόφαση της Λιμενικής Επιτροπής παραχωρήθηκε έκταση 13,5 στρεμμάτων στο τότε Υπουργείο Γεωργίας προκειμένου να κατασκευαστεί μία σύγχρονη ιχθυόσκαλα.

Το έργο προέβλεπε δύο φάσεις. Κατά την πρώτη φάση κατασκευάστηκε ο ντόκος. Εγινε η διαμόρφωση του χειμάρρου Ξηριά και τμήμα του ντόκου που ολοκληρώθηκε. Το έργο ξεκίνησε το 1992 και ολοκληρώθηκε το 1994. Στοίχισε 162 εκ. δραχμές.

Το 1996 ξεκινά το δεύτερο έργο της πρώτης φάσης, η ολοκλήρωση του ντόκου, που στοίχισε 364 εκ. δραχμές και ολοκληρώθηκε το 1999.

Επιπλέον 63 εκατομμύρια δραχμές δαπανήθηκαν για συμπληρωματικές εργασίες από το 1999 έως το 2000.

Η δεύτερη φάση του έργου εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας 2000 – 2007, με προϋπολογισμό 4,6 εκ. ευρώ και αφορούσε στην κατασκευή του ίδιου του κτιρίου.

Το έργο δημοπρατήθηκε το 2007 από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Το 2008 αναδείχθηκε ανάδοχος η ΕΝΕΤ Α.Ε. Το 2010 εξέδωσε οικοδομική άδεια η λιμενική αρχή και το διάστημα από το 2011 έως το 2014 γινόταν η κατασκευή του έργου.

Το 2013 έγινε η προσωρινή παραλαβή και ένα χρόνο αργότερα το 2014 η οριστική παραλαβή.

Τον Φεβρουάριο του ίδιου χρόνου, το Υπουργείο υπέγραφε σύμβαση παραχώρησης της ιχθυόσκαλας στον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΕΚΑΛ Α.Ε.) που θα είναι ο φορέας διαχείρισης της νέας ιχθυόσκαλας του Βόλου. Η πράξη παράδοσης παραλαβής έγινε τον Νοέμβριο του 2015.

Τον Ιούλιο του 2020 ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου προχώρησε στην παραχώρηση δικαιώματος απλής χρήσης του χώρου στον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, οποίος διεκπεραίωσε όλα τα εκκρεμή ζητήματα και έθεσε στη νέα ιχθυόσκαλα Βόλου σε λειτουργία. Η κατασκευή του έργου έχει στοιχίσει πάνω από 4,6 εκατ. ευρώ.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου