ΤΟΠΙΚΑ

Βαρύς ο Σεπτέμβριος στην αγορά

βαρύς-ο-σεπτέμβριος-στην-αγορά-397991

Σε κλοιό αβεβαιότητας η τοπική αγορά, με τον Σεπτέμβριο να καταγράφει μειωμένο καταναλωτικό ενδιαφέρον και τις εισπράξεις να σημειώνουν… χαμηλό βαρομετρικό, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ημερών. Με τις πάγιες υποχρεώσεις μισθωτών, συνταξιούχων και νοικοκυριών να βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας, φόροι, τιμολόγια ΔΕΚΟ, ΕΝΦΙΑ και άλλα συναφή «ευθύνονται» για τη μείωση των εσόδων στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

«Η μετάβαση από το καλοκαίρι προς το φθινόπωρο δεν ευνοεί αρκετούς κλάδους του εμπορίου και κυρίως την ένδυση» αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Απόστολος Οντόπουλος.

Στον απόηχο της θερινής εκπτωτικής περιόδου και των διακυμάνσεων που σημειώθηκαν στην τοπική αγορά, ο πρόεδρος επισημαίνει ότι «ο Σεπτέμβριος είναι μήνας που ξεκινούν οι σχολικές υποχρεώσεις, με αποτέλεσμα να μην περισσεύουν χρήματα για την κάλυψη των υπόλοιπων καταναλωτικών αναγκών της κάθε οικογένειας».

Απόστολος Οντόπουλος

“Ο Σεπτέμβριος είναι μήνας, που αρχίζουν οι σχολικές υποχρεώσεις”

Σε πολύ μεγάλο ποσοστό, η εμπορική εικόνα του Σεπτεμβρίου αποδίδεται στις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν και αποπροσανατολίζουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, διότι «δεν προκύπτει η ανάγκη να αγοράσουν φθινοπωρινά ρούχα» όπως τονίζει ο κ. Οντόπουλος. Δύσκολος μήνας ο Σεπτέμβριος, σύμφωνα με την άποψη που διατυπώνει ο ίδιος, για να προσθέσει ότι «οι πλέον ευνοημένοι κλάδοι είναι όσοι ασχολούνται με τα παιδικά είδη».

Μεγάλες διακυμάνσεις παρατηρήθηκαν, στο μεταξύ, στην τοπική αγορά το προηγούμενο διάστημα, ενώ όπως επισημαίνει ο α’ αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Γιώργος Σακελάρης «η αγορά επιβαρύνεται από τους φόρους και τις λοιπές υποχρεώσεις. Ο Σεπτέμβριος, γενικά, είναι ένας μήνας όπου υπάρχει μετατόπιση ενδιαφέροντος. Είναι καλός μήνας για τα εμπορικά καταστήματα που έχουν σχέση με το παιδί και κακός μήνας για όλα τα υπόλοιπα είδη».

Γιώργος Σακελάρης

“Είναι καλός μήνας για τα εμπορικά καταστήματα, που έχουν σχέση με το παιδί και κακός μήνας για όλα τα υπόλοιπα είδη”

Ερωτηθείς για την εικόνα της θερινής εκπτωτικής περιόδου, αναφέρει ότι ευνοήθηκαν κυρίως οι επιχειρήσεις που έχουν ως αντικείμενο δράσης το γάμο και την βάπτιση, ενώ τον Σεπτέμβριο καταγράφουν μεγαλύτερη κίνηση οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με το παιδί.

Ανησυχία και προβληματισμός επικρατεί, στο μεταξύ, στην τοπική εμπορική αγορά, με τον κ. Σακελάρη να τονίζει ότι «πολλοί συνάδελφοι ανησυχούν και αν λάβουμε υπόψη τα δείγμα γραφής που έχουμε μέχρι στιγμής, ίσως τον χειμώνα να μην κατορθώσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους».

Δύσκολος μήνας ο Σεπτέμβριος σύμφωνα με την άποψη που διατυπώνει ο Κωνσταντίνος Μαγαλιός, μέλος στο διοικητικό συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας.

Κωνσταντίνος Μαγαλιός

“Οταν υπάρχει οικονομική στενότητα στους καταναλωτές, τα χρήματα λείπουν από την αγορά”

«Ολες οι επιχειρήσεις δεν παρουσιάζουν την ίδια εικόνα. Κάποιοι κλάδοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες και άλλοι κινούνται καλύτερα. Γενικά κινούνται καλύτερα τα είδη πρώτης ανάγκης όπως τρόφιμα, ρούχα, παπούτσια για τα παιδιά. Η αγορά βιώνει το βάρος των υποχρεώσεων των καταναλωτών και κυρίως οι τομείς που επηρεάζονται, είναι εκείνοι που σχετίζονται με την ένδυση και υπόδηση των ενηλίκων» επισημαίνει ο κ. Μαγαλιός.

Εμφανής η αλληλεπίδραση των εκάστοτε κοινωνικών συνθηκών με την αγορά, και τον ίδιο να τονίζει ότι «προφανώς η αγορά είναι τμήμα της κοινωνίας. Όταν υπάρχει οικονομική στενότητα στους καταναλωτές, τα χρήματα αυτά λείπουν και από την αγορά».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου