ΤΟΠΙΚΑ

Με κενά η νέα σχολική χρονιά

με-κενά-η-νέα-σχολική-χρονιά-396490

Μεγάλη καθυστέρηση στις υπηρεσιακές μεταβολές ~ Στον «αέρα» οι εκπαιδευτικοί, δεν γνωρίζουν αν και σε ποια σχολεία θα βρεθούν με το χτύπημα του κουδουνιού

Με κενές θέσεις εκπαιδευτικών αναμένεται να ανοίξουν για τη νέα σχολική χρονιά τα σχολεία του νομού Μαγνησίας. Υπηρεσιακές μεταβολές που θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί πριν τη λήξη της προηγούμενης χρονιάς, βρίσκονται ακόμη σε εκκρεμότητα. Οι κενές θέσεις στα σχολεία δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα. Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε εργασιακή ομηρία εν μέσω καλοκαιριού, μη γνωρίζοντας αν και σε ποιες θέσεις θα βρεθούν με το πρώτο χτύπημα του σχολικού κουδουνιού.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, έχουν ολοκληρωθεί μόνο οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών. Σε εκκρεμότητα όμως, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, βρίσκονται οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, οι διορισμοί και στη συνέχεια οι αποσπάσεις, οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε άλλους φορείς και εν τέλει οι διορισμοί αναπληρωτών.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Αποστόλη Μούσιο, οι υπηρεσιακές μεταβολές είναι το υπ’ αριθμόν ένα ζήτημα που απασχολεί εν μέσω καλοκαιριού τους εκπαιδευτικούς, ιδίως όσων περιμένουν τη συγκεκριμένη διαδικασία για να βρεθούν με τη νέα σχολική χρονιά σε αίθουσες διδασκαλίας.

«Οπως φαίνεται το Υπουργείο Παιδείας βαδίζει χωρίς κανέναν σχεδιασμό για το πώς θα καλυφθούν τα κενά εκπαιδευτικών», ανέφερε ο κ. Μούσιος, υπογραμμίζοντας ότι μπορεί σε επίπεδο Μαγνησίας να μην καταγράφονται οργανικά κενά, υπάρχουν όμως λειτουργικά κενά δασκάλων και νηπιαγωγών, που οφείλονται σε άδειες εγκυμοσύνης, ανατροφής, ακόμη και αναρρωτικές άδειες.

Την ίδια ώρα υφίστανται κενά ειδικοτήτων και συγκεκριμένα 17 φυσικής αγωγής, 23 μουσικών, 12 αγγλικής γλώσσας, αλλά και κενά εκπαιδευτικών στις ειδικότητες των γαλλικών, γερμανικής και πληροφορικής.

«Ενα μήνα πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών που θα έπρεπε να είχαν τελειώσει πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς που πέρασε. Για πρώτη φορά μετά το 1960 δεν προβλέπεται ούτε ένας διορισμός στην εκπαίδευση. Υπάρχει μεγάλη ανησυχία», υπογράμμισε ο κ. Μούσιος.

Αύξηση ωρών διδασκαλίας

Την ίδια οι εκπαιδευτικοί, πιθανότατα να βρεθούν αντιμέτωποι με την αύξηση του ωραρίου διδασκαλίας, προκειμένου να λυθεί το θέμα των 20.000 κενών πανελληνίως στα σχολεία.

Αυτήν τη στιγμή οι εκπαιδευτικοί με προϋπηρεσία ως 6 έτη εργάζονται 23 ώρες την εβδομάδα, όσοι έχουν προϋπηρεσία ως 12 έτη εργάζονται 21 ώρες, ενώ 20 ώρες, εργάζονται οι εκπαιδευτικοί με 20ετή εμπειρία. Στις 18 ώρες περιορίζονται οι διδακτικές ώρες για τους εκπαιδευτικούς με προϋπηρεσία άνω των 20 ετών.

Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για αύξηση του ωραρίου διδασκαλίας κατά δύο επιπλέον ώρες.

Απουσίες

Παράλληλα, αλλαγές αναμένεται να υπάρξουν και για τους μαθητές –κυρίως της Δευτεροβάθμιας- για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο εξάντλησης των απουσιών, μετά τις διακοπές του Πάσχα.

Για το θέμα είχε κατατεθεί ερώτηση από τον Βουλευτή Ν. Νικολόπουλο, ο οποίος μιλούσε για το φαινόμενο της εξάντληση του ορίου απουσιών που δικαιούνται οι μαθητές, το οποίο δεν περιορίζεται, πλέον, μόνο στα παιδιά της Γ’ Λυκείου, που διαβάζουν για τις πανελλήνιες και σταματούν το σχολείο, κυρίως, μετά το Πάσχα, εκμεταλλευόμενοι το χρόνο τους το πρωί, μελετώντας για να πάνε μετά στο φροντιστήριο.

Αυτή η τακτική έχει επεκταθεί και σε μικρότερες τάξεις (κρούσματα εντοπίζονται και στο Γυμνάσιο) χωρίς όμως εκεί να υπάρχει ο λόγος των πανελλαδικών.

Το Υπουργείο Παιδείας απάντησε ότι εξετάζει την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου