ΤΟΠΙΚΑ

Ελάχιστα «πράσινα» πρατήρια ~ ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ελάχιστα-πράσινα-πρατήρια-αναμενο-389818

Αγκάθι για τους πρατηριούχους το υψηλό κόστος εγκατάστασης

Μπορεί ο δρόμος για τη δημιουργία «πράσινων» πρατηρίων να άνοιξε, μέσω των οποίων πέρα από συμβατικά καύσιμα θα διατίθενται φυσικό αέριο, βιοκαύσιμα, υδρογόνο, αλλά και ηλεκτρική ενέργεια, ωστόσο, φαίνεται ότι το υψηλό κόστος εγκατάστασης αποτελεί «αγκάθι» για όσους πρατηριούχους επιθυμούν την εγκατάστασή του. Το κόστος εγκατάστασης «πράσινων» πρατηρίων σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις αναμένεται να ξεπερνάει τις 100.000 ευρώ.

Ρεπορτάζ: ΑΘΗΝΑ ΤΣΙΡΓΗ

Στη Μαγνησίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Βενζινοπωλών Απόστολο Βολιώτη, τα πρώτα «πράσινα» πρατήρια θα κάνουν την εμφάνισή τους μετά από τρία χρόνια. Ο ίδιος εκτιμά ότι δεν πρόκειται να είναι περισσότερα από δύο πρατήρια σε όλη τη Μαγνησία.

Εξήγησε ότι για τους βενζινοπώλες που πρόσφατα τοποθέτησαν στα πρατήριά τους υγραέριο και επιβαρύνθηκαν από 35.000 ευρώ έως 70.000 ευρώ, είναι δύσκολο να προχωρήσουν σε νέα εγκατάσταση για φυσικό αέριο, καθώς το κόστος θα είναι ιδιαίτερα αυξημένο. Ταυτόχρονα, φυσικό αέριο θα μπορεί να εγκατασταθεί μόνο σε κεντρικά πρατήρια.

Μεταξύ άλλων ο κ. Βολιώτης σημείωσε ότι το βασικό πλεονέκτημα του συγκεκριμένου καυσίμου είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν περιθώρια νοθείας, όπως συμβαίνει στα περισσότερα από τα συμβατικά καύσιμα. Αυτό οφείλεται στο ότι η παροχή του γίνεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς, απευθείας από το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου.

Τα νέου τύπου πρατήρια, στα οποία θα παρέχονται καύσιμα και ενέργεια, θα μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες των οδηγών επιτρέποντάς τους την επιλογή από μια πολύ μεγαλύτερη γκάμα τύπων αυτοκινήτου αφού, έως τώρα, οι επιλογές είναι λίγες και πολύ συγκεκριμένες, δηλαδή βενζίνη, πετρέλαιο και υγραέριο.

Η χρήση της αεριοκίνησης είναι συνηθισμένη πρακτική σε Ευρώπη και Αμερική. Αντίθετα στην Ελλάδα τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas) είναι πολύ λίγα. Βασικές αιτίες για αυτό είναι τόσο τα προβλήματα που υπήρχαν στις μετασκευές των κινητήρων, αφού δεν γίνονταν εγκεκριμένες μετασκευές, όσο και οι δυσκολίες που υπήρχαν στην προμήθεια καυσίμου, αφού υπήρχαν ελάχιστα πρατήρια, στα οποία ο χρήστης μπορούσε να προμηθευτεί φυσικό αέριο.

Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε μια προσπάθεια να τονώσει την αγορά αυτοκινήτου αλλά και να ενισχύσει την κατανάλωση ενός καυσίμου που θεωρείται ιδιαίτερα φιλικό στο περιβάλλον, αλλά και οικονομικό, έχει προχωρήσει ήδη σε αλλαγές οι οποίες προβλέπουν ότι: Στα σημερινά πρατήρια και στους στεγασμένους ή υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων, θα μπορούν να εγκατασταθούν και συσκευές φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Επίσης, θα μπορούν να εγκατασταθούν διανομείς εναλλακτικών καυσίμων, όπως είναι τα βιοκαύσιμα και το υδρογόνο ενώ παράλληλα για τη μετασκευή των κινητήρων των οχημάτων σε κινητήρες διπλού καυσίμου, δηλαδή βενζίνης ή πετρελαίου και πεπιεσμένου φυσικού αερίου, στο εξής θα απαιτείται μόνο η χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου