ΤΟΠΙΚΑ

Απέσπασαν ευρωπαϊκή διάκριση

απέσπασαν-ευρωπαϊκή-διάκριση-388182

Στον δρόμο των ευρωπαϊκών διακρίσεων το «ΚΔΑΠ – ΚΕΠΕ Αριστοτέλειο», που λειτουργεί στον Βόλο, με τους εκπαιδευτικούς να αποσπούν βραβείο για το πρωτοπόρο πρόγραμμα, που υλοποίησαν στο πλαίσιο ευρωπαϊκού διαγωνισμού.

Ζηλευτή διάκριση απέσπασε το «ΚΔΑΠ – ΚΕΠΕ Αριστοτέλειο», που αναπτύσσει πολυεπίπεδη εκπαιδευτική δράση, συμμετέχοντας σε πανευρωπαϊκή εκπαιδευτική καμπάνια με θέμα τη βιωσιμότητα και την πολιτική συνείδηση. Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική δράση πραγματοποιήθηκε από τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο του 2021, με πρωτοβουλία του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου και του δικτύου «Scientix». Συμμετείχαν 40 χώρες, 9.100 εκπαιδευτικές δομές, 22.700 εκπαιδευτικοί δημιουργώντας και καταθέτοντας 2.100 εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα.

Οι εκπαιδευτικοί του «ΚΔΑΠ – ΚΕΠΕ Αριστοτέλειο» Αλίκη Μαρία Μακρή, Ηρακλής Καραγιάννης, Θεώνη Δημοπούλου, Νεκταρία Γιακμογλίδου, Νικόλαος Μακρής, Ρωξάνθη Νίκου συμμετείχαν στη δράση σχεδιάζοντας και υλοποιώντας το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEAM με τίτλο «Κάνοντας επιστήμη στη λίθινη εποχή». Για το πρωτοπόρο πρόγραμμα κέρδισαν το βραβείο του διαγωνισμού «STE(A)M IT Creation of Learning Scenarios on Integrated STEM Teaching Competition For Primary Schools», που αφορά στη δημιουργία ολοκληρωμένων σεναρίων μάθησης και διδασκαλίας STEM για δημοτικά σχολεία.

Το εκπαιδευτικό σενάριο που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε εμπλέκει διαθεματικά όλους του πυλώνες της εκπαίδευσης STEAM (Science Technology Engineer Arts (All disciplines) Mathematics) και ακολουθώντας μια διαφορετική διδακτική προσέγγιση, εισάγει τους μαθητές στην κατανόηση, της επιστήμης και του επιστημονικού τρόπου σκέψης. Προσπαθεί να διαλύσει μύθους και στερεότυπα που σχετίζονται με αυτούς τους τομείς και να δημιουργήσει προϋποθέσεις ώστε η επιστήμη να καταστεί ένα οικείο πλαίσιο ενασχόλησης από όλους τους μαθητές εφοδιάζοντάς τους με δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Οι μαθητές εισάγονται σε ένα πλαίσιο μιας διαφορετικής, πολύ παλιάς εποχής, και αρχίζουν να ξετυλίγουν το νήμα της ανθρώπινης σκέψης παρακολουθώντας τα πρώτα βήματα του ανθρώπου. Βιώνοντας σταδιακά το πλαίσιο της συγκεκριμένης εποχής, οι ίδιοι καλούνται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο και όχι μόνο να δώσουν λύσεις, αλλά και να τις συγκρίνουν με τις αντίστοιχες των ανθρώπων της συγκεκριμένης εποχής. Με αυτόν τον τρόπο κατανοούν ότι η επιστήμη συμβάλει σε όλο το φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και αντιλαμβάνονται διαισθητικά ότι ο επιστημονικός τρόπος σκέψης και η επιστήμη είναι τα στοιχεία που συνέβαλαν και συνεχίζουν να συμβάλουν στην ανθρώπινη εξέλιξη καθορίζοντας ολοκληρωτικά το πολιτισμικό επίπεδο κάθε εποχής.

Στις διαθεματικές δραστηριότητες οι μαθητές εργάζονται ομαδικά και κάθε μέλος συμβάλει δημιουργικά στις αποφάσεις ή δημιουργίες της ομάδας επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης και εφαρμογή κριτικής σκέψης. «Με αυτόν τον τρόπο οικοδομούν σταδιακά την προσωπική τους γνώση και αισθάνονται συνεχώς και ικανότεροι στην επίλυση προβλημάτων. Ενεργοποιούν την αναλυτικοσυνθετική τους σκέψη μέσα από κατασκευές που δημιουργούν. Θετική συνέπεια όλων αυτών είναι οι μαθητές να αναπτύξουν στρατηγικές οι οποίες συμβάλουν στο να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν» εξηγούν οι εκπαιδευτικοί που σχεδίασαν το πρόγραμμα.

Σημαντικότερο βέβαια είναι ότι οι μαθητές, μέσα από διαφορετικές συνθήκες οδηγούνται σε βαθιά κατανόηση, εγκαθιδρύουν την δική τους επιστημονική κοινότητα και μαθαίνουν να επιχειρηματολογούν επιστημονικά μέσα από την αξιοποίηση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. «Ολες τις αποκτημένες δεξιότητες μπορούν να τις ανακαλέσουν και να τις μεταφέρουν στις αποφάσεις και συνθήκες της καθημερινής τους ζωής, ώστε να καταστούν υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες ώστε να αποφασίζουν κριτικά για το μέλλον της ανθρωπότητας» αναφέρουν τα μέλη της βραβευμένης ομάδας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου