ΤΟΠΙΚΑ

«Ηταν δρομολογημένο το λουκέτο»

ηταν-δρομολογημένο-το-λουκέτο-37829

«Οι συνδικαλιστές δεν κλείνουν τα εργοστάσια, αυτοί που τα ανοίγουν βάζουν κλειδαριά», τόνισαν οι εκπρόσωποι του σωματείου σε συνέντευξη Τύπου

Αιχμές ότι το κλείσιμο ήταν δρομολογημένο εδώ και καιρό και πυρά κατά του Γερμανικού Ομίλου ότι έβαλε λουκέτο τώρα στην ΙΜΑΣ Α.Ε. για να ξεφορτωθεί το προσωπικό και να «επανέλθει» το 2017 όταν θα γίνει ο νέος διαγωνισμός της ΔΕΗ για να διεκδικήσει ξανά το έργο με πρόσχημα την επαναλειτουργία με φτηνότερα όμως χέρια, άφησαν χθες οι εκπρόσωποι του σωματείου των εργαζομένων στον ΙΜΑΝΤΑ που παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου στο ΕΚΒ.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων επέρριψαν ευθύνες σε στελέχη της επιχείρησης, επισημαίνοντας ότι είχαν δημιουργήσει κακό κλίμα στις σχέσεις της εταιρείας με τη ΔΕΗ, ενώ επίσης όπως αναφέρθηκε ακόμη και μετά την απώλεια του έργου δεν αναζητήθηκαν νέες αγορές και πελάτες επειδή τα στελέχη του τοπικού εργοστασίου είχαν επαναπαυθεί στις παραγγελίες που υπήρχαν από την Αυστραλία. Το γεγονός όμως ότι η Πολυεθνική της CONTITech εξαγόρασε 28 εργοστάσια στην Αμερική, προκάλεσε νέους τριγμούς στην τοπική βιομηχανία καθώς πλέον η τροφοδοσία για την Αυστραλία αποφασίστηκε να εξυπηρετούνται από εκείνες τις μονάδες.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο πρόεδρος του σωματείου Νίκος Μπουρούς οι δυσμενείς εξελίξεις άρχισαν να διαφαίνονται μετά το Σεπτέμβριο του 2015 και αφού είχε ήδη χαθεί το 50% της παραγωγής εξαιτίας της απώλειας του έργου της ΔΕΗ.

Η εταιρεία ζήτησε αρχικά 60 οικειοθελείς αποχωρήσεις και βγήκαν στο πρόγραμμα 52 άτομα, από τα 200 που απασχολούνταν στο εργοστάσιο, μετά επανήλθε με πρόταση για 72 ημέρες εκ περιτροπής εργασία και μείωση αποδοχών κατά 22% γεγονός που συνολικά σήμαινε απώλειες 50% στις αποδοχές του προσωπικού. Επίσης παρά και τη διαμεσολάβηση στον ΟΜΕΔ στον οποίο απευθύνθηκαν οι εργαζόμενοι, από την εταιρεία δρομολογήθηκαν τέσσερις απολύσεις και παράλληλα η εταιρεία παρέμενε ανένδοτη ως προς τις προτάσεις της για τις μειώσεις αποδοχών και την εκ περιτροπής εργασία.

Και ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση -συνέχισε ο κ. Μπουρούς- και το σωματείο ενημέρωσε ότι αποδέχεται την τελευταία πρόταση για μείωση αποδοχών κατά 8% και εκ περιτροπής εργασία 36 ημέρες, η εταιρεία ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά και πριν ολοκληρωθεί η διαμεσολάβηση λουκέτο στο εργοστάσιο.

«Ηταν η χειρότερη στιγμή της ζωής μας. Μας κατηγορούν ότι οι συνδικαλιστές θέλησαν να κλείσουν το εργοστάσιο. Τα εργοστάσια τα κλείνουν αυτοί που τα ανοίγουν» σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του σωματείου Νίκος Μπουρούς επαναλαμβάνοντας ότι ήταν δρομολογημένο το κλείσιμο και επικαλέστηκε τις επίσημες δηλώσεις που έγιναν και εκ μέρους στελεχών του Ομίλου στους κυβερνητικούς παράγοντες οι οποίοι τους ζήτησαν να ανακαλέσουν το λουκέτο όταν είπαν ότι «επιλέχτηκε να κλείσει ένα ελληνικό εργοστάσιο και να παραμείνει ανοιχτό ένα γερμανικό».

«Εμείς σαν συνδικαλιστές παλεύαμε για όφελος των εργαζομένων, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό. Οι μέτοχοι του Ομίλου αποφάσισαν να το κλείσουν. Κράτησαν το γερμανικό εργοστάσιο με μεγαλύτερο γι’ αυτούς κόστος. Κάποιοι κατηγόρησαν το Σωματείο, αλλά κανείς δεν έχει να μας προσάψει κάτι. Δεν ήμασταν εμείς η αιτία που έκλεισε το εργοστάσιο. Ηταν δρομολογημένο να κλείσει» σημείωσε ο κ. Μπουρούς.

Ερωτηθείς ο πρόεδρος του σωματείου εάν οι εργαζόμενοι είναι ικανοποιημένοι από τη στήριξη του πολιτικού προσωπικού στο Βόλο, δήλωσε ότι η αντίδρασή τους για να βοηθήσουν ήταν άμεση, αλλά η εταιρεία τόσο τοπικά όσο και στη Γερμανία ήταν αδιάφορη και παγερή στο αίτημα ανάκλησης του λουκέτου στο εργοστάσιο.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου