ΤΟΠΙΚΑ

Στο 95,6% το ποσοστό στόχων της ΔΟΥ Βόλου

στο-956-το-ποσοστό-στόχων-της-δου-βόλου-375308

Αν και πανελλαδικά καταγράφεται διευρυνόμενη υστέρηση των φορολογικών εσόδων

Πολύ κοντά στην απόλυτη επίτευξη των στόχων για εισπράξεις βρέθηκε το πρώτο επτάμηνο του 2015 η ΔΟΥ Α’ – Β’ Βόλου, καταγράφοντας υψηλή εισπραξιμότητα έναντι του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου του 2014.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Σύμφωνα με ασφαλείς πηγές, το ποσοστό επί των στόχων ανήλθε στο κλείσιμο επταμήνου Ιανουαρίου – Ιουλίου 2015 στο 95,6% και ειδικότερα από 16.070.806 ευρώ των ληξιπρόθεσμων χρεών του 2014, εισπράχθηκαν από τις ΔΟΥ Βόλου και Ν. Ιωνίας 15.371.992 ευρώ.

Τα υψηλά ποσοστά επίτευξης των στόχων που έχουν τεθεί από το Υπουργείο, δεν φαίνεται να αφορούν όλες τις Εφορίες και τις διάφορες κατηγορίες δημοσίων εσόδων, τα οποία παρουσιάζουν υστέρηση στην επικράτεια και υστερούν κατά 1,4 δισ. περίπου από τις δημόσιες δαπάνες.

Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2015 το ταμειακό αποτέλεσμα της κεντρικής διοίκησης παρουσίασε έλλειμμα 1.416 εκατ. ευρώ, έναντι ελλείμματος 1.721 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2014. Σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ κατά την περίοδο αυτή, τα έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού διαμορφώθηκαν σε 23.805 εκατ. ευρώ, από 27.033 εκατ. ευρώ πέρυσι. Σε αυτά δεν περιλαμβάνονται 55 εκατ. ευρώ από τη μεταφορά των αποδόσεων ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Οσον αφορά τις δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού, διαμορφώθηκαν σε 25.712 εκατ. ευρώ, από 28.768 εκατ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014.

Στα 7,48 δισεκατομμύρια ευρώ έπρεπε να ανέλθουν -βάσει προϋπολογισμού- τα έσοδα που έπρεπε να εισπράξει το Δημόσιο μέσα στον Ιούλιο, όμως μόλις 4,86 δισ. ευρώ εισέρρευσαν. Ετσι, το άνοιγμα στο σκέλος των εσόδων στο επτάμηνο, έφτασε στα 4,28 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι παρατάσεις στις προθεσμίες υποβολής των φορολογικών δηλώσεων για επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα, η αναβολή στην έναρξη διαδικασίας είσπραξης του ΕΝΦΙΑ αλλά και η μη εισροή πόρων από την Ε.Ε. (κυρίως των κερδών από τα ANFAs) επηρέασε τον κρατικό προϋπολογισμό. Πλέον το κύριο εισπρακτικό βάρος μετατίθεται για το τελευταίο πεντάμηνο ενώ επίκειται και η αναθεώρηση των στόχων του προϋπολογισμού βάσει της συμφωνίας με τους δανειστές.

Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) διαμορφώθηκαν σε 1.198 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 1.372 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (2.570 εκατ. ευρώ) και μειωμένες κατά 1.767 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ειδικά για το μήνα Ιούλιο oι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού διαμορφώθηκαν σε 4.470 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 388 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου, ενώ oι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού διαμορφώθηκαν σε 4.426 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 62 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.

Η υποεκτέλεση των δαπανών του Προϋπολογισμού αποτυπώνεται και στη διόγκωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, οι οφειλές ανήλθαν στα 4,6 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2015, αυξημένες κατά 52% από το τέλος του 2014.

Υπενθυμίζει ακόμη ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ήταν περίπου 9 δισ. ευρώ στο τέλος του 2012, οπότε και άρχισε η μείωσή τους, περίπου κατά 70% την διετία 2013-2014, και διαμορφώθηκαν στα 3 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014, ενισχύοντας, ουσιαστικά, τη ρευστότητα στην οικονομία.

Ελεγχος δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης έτους 2015 (φορολογικό έτος 2014)

Στο μεταξύ έγινε γνωστό ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 1 περ. λ και μδ του νόμου 3213/2003 όπως τροποποιήθηκε από τις προαναφερόμενες διατάξεις, υπόχρεοι δήλωσης περιουσιακής κατάστασης στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης είναι εφεξής, αρχής γενομένης για το οικονομικό έτος 2015 (χρήση 2014):

α) Τα μέλη όλων των Σωμάτων Επιθεώρησης και Ελέγχου του Δημοσίου (άρθρο 1 παρ. 1 περ. λ). β) Οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων οποιασδήποτε υπηρεσίας Επιθεώρησης, Εσωτερικού Ελέγχου ή Εσωτερικών Υποθέσεων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού, καθώς και οι υπάλληλοι των φορέων αυτών που ασκούν οποιαδήποτε ελεγκτικά καθήκοντα (άρθρο 1 παρ. 1 περ. λ). γ) Οι προϊστάμενοι διευθύνσεων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.) του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (άρθρο 1 παρ. 1 περ. μδ). Διευκρινίζεται ότι στις προαναφερόμενες κατηγορίες υπάγονται: – όλα τα μέλη των Σωμάτων Επιθεώρησης και Ελέγχου του Δημοσίου που ασκούν καθήκοντα Γενικού Επιθεωρητή, Βοηθού Γενικού Επιθεωρητή ή Αναπληρωτή Γενικού Επιθεωρητή ή Προϊστάμενου Επιθεωρητή ή Επιθεωρητή-Ελεγκτή ή Βοηθού Επιθεωρητή- Ελεγκτή, εκτός όσων υποβάλλουν εκ της ιδιότητάς τους δήλωση περιουσιακής κατάστασης σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία σε άλλη αρχή. – όλοι οι προϊστάμενοι και οι υπάλληλοι των οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου μονάδων Επιθεώρησης, Εσωτερικού Ελέγχου ή Εσωτερικών Υποθέσεων και κάθε άλλης οργανικής μονάδας του δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού που έχουν ως αρμοδιότητα την επιθεώρηση ή τον εσωτερικό έλεγχο των υπηρεσιών του φορέα στον οποίο υπάγονται, όπως πχ. διευθύνσεις ή τμήματα εσωτερικού ελέγχου ή εσωτερικών υποθέσεων των υπουργείων, των αποκεντρωμένων διοικήσεων, των περιφερειών, των δήμων, διευθύνσεις επιθεώρησης νπδδ, κλπ. – όλοι οι προϊστάμενοι των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.) του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Λογιστηρίου στο ΥΠΕΘΑ, οι οποίες λειτουργούν σε επίπεδο διεύθυνσης ή τμήματος. Κατόπιν της οργανωτικής αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών και της μετατροπής ορισμένων εκ των Υ.Δ.Ε. από μονάδες επιπέδου διεύθυνσης σε μονάδες επιπέδου τμήματος, είναι αυτονόητο ότι υπόχρεοι είναι και οι προϊστάμενοι των μονάδων αυτών.

Επίσης δεν υπάγονται : Το προσωπικό των Ανεξάρτητων και Ρυθμιστικών Αρχών που ασκεί ελεγκτικά καθήκοντα. Οι προϊστάμενοι και οι υπάλληλοι των οργανικών μονάδων οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου του δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού που ασκούν κατά λόγο αρμοδιότητας έλεγχο της κείμενης νομοθεσίας. Οι προϊστάμενοι και οι υπάλληλοι οργανικών μονάδων οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου που έχουν ως κύρια αρμοδιότητα τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό δράσης, την ιεράρχηση εργασιών, τη διοικητική και οικονομική υποστήριξη – π.χ. Διευθύνσεις Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων, Τμήματα Διοικητικής Υποστήριξης, Πληροφορικής, Προγραμματισμού, κ.λπ. – Οι στρατιωτικοί προϊστάμενοι και υφιστάμενοι, των ελεγκτικών σωμάτων, των μονάδων επιθεώρησης, ελέγχου, ελέγχου οικονομικής μέριμνας, των ελεγκτηρίων δαπανών, κλπ που λειτουργούν στα Γενικά Επιτελεία του ΥΠΕΘΑ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου