ΤΟΠΙΚΑ

Θεαματική μείωση στο προσωπικό ~ ΣΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΜΕΝΟΣ ΒΟΛΟΥ

θεαματική-μείωση-στο-προσωπικό-στον-ο-371940

Από συνταξιοδοτήσεις λόγω της οικονομικής κρίσης

Μεγαλύτερη του 250% είναι η μείωση του προσωπικού στο λιμάνι τα τελευταία δεκαοχτώ χρόνια. Ο Σύλλογος Εργαζομένων στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου σημειώνει ότι το 70% του αρχικού προσωπικού αποχώρησε με συνταξιοδότηση λόγω της οικονομικής κρίσης και κάνει λόγο για «σταδιακή υποβάθμιση του λιμανιού, γεγονός που αποδεικνύεται και από τη μείωση κατά 15,26% στα φορτία που διακινήθηκαν το 2013».

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία από τη διακίνηση φορτίων στον Κεντρικό Λιμένα Βόλου, το πρώτο τετράμηνο του 2014 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2013 καταγράφηκε μείωση στα φορτία χαρτιού (κατά 100%), βαμβακιού (κατά 33,26%), λιπασμάτων – ορυκτών ( κατά 7,84%), βιομηχανικού εξοπλισμού (κατά 100) και αδρών υλικών (κατά 36,60%).

Συνολικά οι τόνοι των φορτίων που διακινήθηκαν το 2013 ήταν 768.743, το 2012 907.156, το 2011 1.019.347, το 2010 αντίστοιχα 1.149.992, το 2009 ήταν 1.343.908, το 2008 1.615.244, το 2007 1.407.047 και το 2006 1.388.097.

Τα φορτία που διακινήθηκε με κοντέινερ το 2013 ήταν σε τεμάχια 11.775, το 2012 16.168, το 2011 11.844, το 2010 13.820, το 2009 12.357, το 2008 17.412, το 2007 13.979 και το 2006 13.744.

Ο κ. Γώγος

Αναφερθείς στις κενές οργανικές θέσεις ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, Γιάννης Γώγος, είπε: «Σήμερα δουλεύουμε μαζί με το προσωπικό εργολάβων διότι δεν μας επιτρέπει το υπουργείο και η κυβέρνηση να γίνουν προσλήψεις.

Το 40% του προσωπικού, εξήγησε, που αντιστοιχεί σε 15-20 ηλεκτρολόγους – χειριστές εργολάβων εργάζονται σε εμάς διότι δεν βγαίνουν οι βάρδιες.

Να φανταστείτε για τις φορτοεκφορτώσεις έχουμε εννέα γερανούς, κλαρκ, μηχανοκίνητους γερανούς.

Την ίδια στιγμή είμαστε υπεύθυνοι για τη συντήρηση του ηλεκτροφωτισμού ολόκληρου του λιμανιού, μέχρι τον Αγιο Κωνσταντίνο. Για να συντηρηθεί ο ηλεκτροφωτισμός σε όλο αυτό το τμήμα καταλαβαίνετε, χρειάζονται μεγάλες προσπάθειες από τους συναδέλφους».

Οι συνταξιοδοτήσεις

Η συντριπτική πλειοψηφία των συνταξιοδοτήσεων κατατέθηκε τη διετία 2008-2009. Ο κ. Γώγος εξηγεί ότι: «Το 70% του προσωπικού αποχώρησε. Όσοι εργαζόμενοι μπορούσαν να συνταξιοδοτηθούν έφυγαν».

Για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων ο Σύλλογος Εργαζομένων στο Λιμένα Βόλου έχει προβεί σε ενέργειες πλην όμως όλες «έπεσαν στο κενό».

«Εχουν γίνει ενέργειες για να καλυφθούν οι θέσεις που ανήκουν σε εργολάβος. Συνεχίζουμε και σήμερα να παρεμβαίνουμε προς το υπουργείο. Θέλουμε να έρθει καινούργιος κόσμος να εργαστούν ως μόνιμοι, αλλά δυστυχώς είναι απαγορευμένα όλα αυτά σήμερα που τα συζητάμε και πάνε δια μέσω εργολαβίας».

Οι τελευταίες προσλήψεις

Οι τελευταίες προσλήψεις στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου έγιναν πριν 7 χρόνια. Προηγήθηκε όμως η έκδοση δικαστικών αποφάσεων αφού οι προσληφθέντες δούλευαν στα πεντάμηνα επί χρόνια, εξήγησε ο κ. Γώγος.

Οι βάρδιες

Δεν βγαίνουν οι βάρδιες στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου. Ο Σύλλογος Εργαζομένων είπε ότι οι φορτοεκφορτώσεις είναι συνεχείς. Όπως είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου υπάρχουν εννέα γερανοί, ενώ οι μόνιμοι χειριστές είναι τέσσερις. «Επιπλέον έχουμε τροχοφόρους γερανούς, κλαρκ. Πώς να βάλεις βάρδια πρωί – απόγευμα – βράδυ» πρόσθεσε. Οι υπάλληλοι του Λιμένος Βόλου δουλεύουν μικτά με τους εργολάβους».

Υποβάθμιση

Ολα αυτά δείχνουν για το Σύλλογο Εργαζομένων τη σταδιακή υποβάθμιση που επέρχεται στο Λιμάνι. «Οταν θέλουμε να μηδενίσουμε κάτι το αποδυναμώνουμε για να μπορέσουμε με κοινή λογική να το ξεπουλήσουμε όπως θέλουμε» είπε ο κ. Γώγος και πρόσθεσε: « Το βλέπουμε στην καθημερινότητά μας. Οταν πριν δέκα χρόνια ήμασταν 112 άτομα και τώρα είμαστε 44 δεν είναι φυσικό και επόμενο να υπάρχει υποβάθμιση; Δεν χρειάζονται μαθηματικά. Οι φορτοεκφορτώσεις μειώθηκαν διότι μειώθηκε και το εμπόρευμα στην πόλη μας. Σήμερα έχουμε τα μισά μαγαζιά, βιοτεχνίες σε σχέση με την περίοδο προ κρίσης. Βέβαια πολλές φορτοεκφορτώσεις γίνονται και με κοντέινερ».

Στοιχεία 2014

Στο Κεντρικό Λιμάνι Βόλου διακινήθηκαν 9.675 τόνοι σταριού – καλαμποκιού, 27,419 τόνοι τροφίμων, 6.519 τόνοι ζωοτροφών, 18.742 τόνοι βαμβακόσπορων, 2.191 τόνοι βαμβακιού, 28.734 τόνοι λιπασμάτων – ορυκτών, 13.710 τόνοι σκραπ, 9.911 τόνοι χημικών, 375 τόνοι από κεραμίδια – τούβλα, 35.414 τόνοι από σίδερα, 101 τόνοι στρατιωτικού υλικού, 21.749 τόνοι αδρανών υλικών, 1.856 κεραμίδια – τούβλα (φορτία πορθμείου).

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου