ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Δύο στα δέκα Ι.Χ. χωρίς ΚΤΕΟ λόγω κρίσης

δύο-στα-δέκα-ι-χ-χωρίς-κτεο-λόγω-κρίσης-369969

Αυξήθηκαν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους και χωρίς ασφάλιση

Δύο στα δέκα περίπου αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ), ενώ στο 20% κυμαίνεται και το ποσοστό των οχημάτων, κυρίως δικύκλων που δεν έχουν ασφαλιστική κάλυψη.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

«Η κατάσταση, λόγω της οικονομικής ανέχειας δεν έχει προηγούμενο», τονίζει ανώτερο στέλεχος ΚΤΕΟ του Βόλου που βλέπει τη λίστα με τα οχήματα που περνούν από τεχνικό έλεγχο να μειώνεται, όχι μόνο λόγω της ακινησίας στην οποία θέτουν ορισμένοι παλιά οχήματα υψηλού κυβισμού αλλά κυρίως λόγω της αδυναμίας των κατόχων να καταβάλουν το παράβολο του ΚΤΕΟ και να προχωρήσουν στις απαραίτητες βελτιώσεις που θα υποδείξει ο έλεγχος ώστε το όχημα να θεωρείται ασφαλές.

Η μείωση δεν προκύπτει επίσης από την αλλαγή επιλογής του οδηγού να περάσει το όχημά του από άλλο ΚΤΕΟ καθώς το κεντρικό σύστημα του υπουργείου, μέσα από διασταυρώσεις και επεξεργασία των στοιχείων όλων των ΚΤΕΟ, μπορεί να παρουσιάσει με ακρίβεια την κατάσταση.

Με την αλλαγή της νομοθεσίας που προκύπτει από το τρίτο Μνημόνιο και αφορά τον έλεγχο των οχημάτων με την επιβολή προστίμου 150 ευρώ στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι αμελούν να περάσουν το όχημά τους από ΚΤΕΟ έξι μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία της σχετικής προθεσμίας, υπήρξε μια συμμόρφωση και μια αυξημένη προσέλευση στο Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου», εξηγεί και τονίζει πως για αρκετούς οδηγούς ανασταλτικός παράγοντας να περάσουν από ΚΤΕΟ, δεν είναι τόσο η οικονομική αδυναμία τους να πληρώσουν 15 ή 30 ευρώ αλλά κυρίως να πληρώσουν σε συνεργεία εργασίες που θα απαιτηθούν μετά τις επισημάνσεις του ελέγχου, να αγοράσουν νέα ελαστικά κ.α.».

Από το πρόστιμο θα γλιτώσουν όσοι μεταβούν με το όχημά τους για έλεγχο έναν μήνα μετά τη δημοσίευση του νόμου.

«Προβλέπεται ότι εφόσον προσκομίσουν τα οχήματα εντός των προθεσμιών σε ΚΤΕΟ για τη διενέργεια του περιοδικού τεχνικού ελέγχου, θα υποχρεούνται να καταβάλλουν, πέραν του προβλεπόμενου τέλους διενέργειας του ελέγχου, μειωμένο το προβλεπόμενο από την κείμενη νομοθεσία πρόσθετο ειδικό τέλος και δη ίσο με το καταβαλλόμενο στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης προσκόμισης πέραν των τριάντα (30) ημερών και μέχρι των έξι (6) μηνών», αναφέρει σχετικά η αιτιολογική έκθεση.

Στους ιδιοκτήτες οχημάτων στους οποίους επιβάλλεται το ως άνω πρόστιμο, δεν επιβάλλεται το πρόστιμο του άρθρου του άρθρου 86 του Κ.Ο.Κ. που αφορά τον μη εμπρόθεσμο περιοδικό τεχνικό έλεγχο.

Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι να εισπραχθεί άμεσα ένα ποσό που μπορεί να ξεπεράσει τα 190 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό προωθείται η επίσπευση της ηλεκτρονικής διασύνδεσης όλων των ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ που λειτουργούν στην Ελλάδα και η αποστολή σημειωμάτων σε όσους δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ.

Από τα στοιχεία των Περιφερειών υπολογίζεται ότι σήμερα στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν τουλάχιστον 2 εκατ. οχήματα που δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ, ενώ και ο αριθμός των δικύκλων που δεν έχουν ελεγχθεί φτάνει το 1 εκατομμύριο.

Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν διασυνδεθεί ηλεκτρονικά με τις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών τα 17 δημόσια και τα 175 ιδιωτικά ΚΤΕΟ που λειτουργούν στην Ελλάδα. Ετσι, κάθε έλεγχος οχήματος περνά σε ένα ηλεκτρονικό αρχείο.

Αποτέλεσμα είναι η τήρηση δύο παράλληλων αρχείων, ενός που περιλαμβάνει όλες τις άδειες κυκλοφορίας που βρίσκονται σε ισχύ και ενός δεύτερου που περιλαμβάνει τα στοιχεία των οχημάτων που έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο. Από τη λειτουργία μίας εφαρμογής που θα συνδέει αυτά τα δύο αρχεία, αναμένεται να προκύψει ο ακριβής αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων.

Ωστόσο, προκειμένου να γνωρίζουν οι αρμόδιοι όχι μόνο πόσα και ποια είναι τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ώστε να ειδοποιήσουν τους ιδιοκτήτες τους, θα πρέπει τα αρχεία αυτά να διασυνδεθούν και με τις ΔΟΥ, προκειμένου να εντοπιστούν οι διευθύνσεις των ιδιοκτητών τους.

Αυξήθηκαν και τα ανασφάλιστα

Από το Σεπτέμβριο ξεκινούν οι διασταυρώσεις στοιχείων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, τα οποία υπολογίζονται στο ένα εκατομμύριο ενώ η απώλεια των δημοσίων εσόδων μπορεί να φτάνει μέχρι και τα 100 εκατ. ευρώ.

Με το νέο νόμο, η διαδικασία ταυτοποίησης γίνεται επιπλέον ηλεκτρονικά, με διασταύρωση των στοιχείων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του Υπουργείου Οικονομικών, του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου και όσων υπηρεσιών του Δημοσίου εμπλέκονται.

«Αν και ασφάλιστρα έχουν μειωθεί σε σύγκριση με το παρελθόν και οι πελάτες αναζητούν φθηνότερα τιμολόγια», αναφέρει η πράκτορας κα Μαριάνθη Γουσιου, «υπάρχουν κάποιοι που αδυνατούν να προχωρήσουν στην έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου».

Οσοι όμως κινούνται με ανασφάλιστο όχημα, μπορούν να εντοπιστούν άμεσα καθώς όλοι οι αστυνομικοί που κάνουν ελέγχους, έχουν πρόσβαση στη βάση δεδομένων ασφαλισμένων οχημάτων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου