ΤΟΠΙΚΑ

Στη μέση έμειναν οι εσοχές σε Ιάσονος και Δημητριάδος

στη-μέση-έμειναν-οι-εσοχές-σε-ιάσονος-κ-36834

Οι εργασίες διακόπηκαν με εντολή της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μαγνησίας επειδή δεν υπήρχε έγκριση των μελετών

Σταμάτησαν λίγο πριν ολοκληρωθούν οι εργασίες δημιουργίας των 12 εσοχών κατά μήκος της Ιάσονος και της Δημητριάδος, που σύμφωνα με τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Βόλου, θα χρησιμεύουν για προσωρινή στάση των αυτοκινήτων. Εντολή για τη διακοπή των εργασιών που ξεκίνησαν δύο ημέρες πριν, δόθηκε χθες το μεσημέρι από την Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας, ενώ ενημερώθηκε και η Εισαγγελία Βόλου. Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν και πάλι εφόσον ο Δήμος Βόλου λάβει τις απαιτούμενες εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που έχουν αποφασιστεί.

Η δημιουργία έξι εσοχών στην Ιάσονος και ισάριθμες στη Δημητριάδος για την ολιγόλεπτη στάθμευση των αυτοκινήτων, περιλαμβάνεται στη νέα κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Βόλου. Οι εργασίες κατασκευής των εσοχών ξεκίνησαν δύο ημέρες πριν, από συνεργεία των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Βόλου.

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή έξι εσοχών στην Ιάσονος, ενώ χθες δημιουργήθηκαν δύο εσοχές στη Δημητριάδος, στη συμβολή της με τις οδούς Ογλ και Κουμουνδούρου. Προβλέπεται η δημιουργία τεσσάρων ακόμη εσοχών κατά μήκος της Δημητριάδος, ωστόσο οι εργασίες διακόπηκαν ξαφνικά χθες το μεσημέρι.

Εντολή διακοπής

Την εντολή διακοπής των εργασιών για τις οποίες δεν υπάρχει ακόμη θετική απόφαση της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας αλλά και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης της Περιφέρειας Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδος, έδωσε χθες το μεσημέρι κι ενώ οι εργασίες βρίσκονταν σε πλήρη εξέλιξη, ο Αστυνομικός Διευθυντής Μαγνησίας, Γιάννης Τόλιας. Για την απόφαση ενημερώθηκε η Εισαγγελία Βόλου αλλά και η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Βόλου, συνεργεία της οποίας φρόντισαν να μαζέψουν τα μηχανήματα και να σταματήσουν τις εργασίες.

Όπως έγινε γνωστό, για την έναρξη των εργασιών απαιτείται έγκριση της μελέτης από την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας, απόφαση δημοτικού συμβουλίου και στη συνέχεια νέα έγκριση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας, πριν ο φάκελος φθάσει στην Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας, που είναι αρμόδια να εκδώσει την απόφαση έναρξης των εργασιών.

Δεν υπήρχε έγκριση

Η διαδικασία φαίνεται ότι δεν ακολουθήθηκε και τα έργα ξεκίνησαν χωρίς εγκρίσεις. Για την έγκριση της μελέτης συνεδρίασε η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και το πράσινο φως έδωσε το δημοτικό συμβούλιο Βόλου. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, Θανάση Σταυρίδη, η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου στάλθηκε προς έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας, από τις 24 Οκτωβρίου, ωστόσο χθες έγινε γνωστό ότι δεν είναι η αρμόδια υπηρεσία για την έγκριση του κυκλοφοριακού σχεδιασμού.

Η είδηση της διακοπής των εργασιών, έφερε τον κ. Σταυρίδη, στην πόρτα της Αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας, Δωροθέας Κολυνδρίνη.

Η Τεχνική Υπηρεσία της ΠΕΜ φαίνεται να είναι η αρμόδια υπηρεσία για την έγκριση του έργου, πριν ο φάκελος πάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και από εκεί στην Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας.

Ωστόσο, η κ. Κολυνδρίνη επεσήμανε ότι σήμερα το πρωί πρόκειται να έρθει σε επαφή τόσο με τη Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Καλλιόπη Γερακούδη, όσο και με το Δήμαρχο Βόλου, Αχ. Μπέο, τον Αστυνομικό Διευθυντή, Γιάννη Τόλια και το νομικό σύμβουλο της Περιφέρειας, προκειμένου να ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπει ο Νόμος πριν δοθεί το πράσινο φως για την ολοκλήρωση των εργασιών.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Ερωτήματα του ΤΕΕ Μαγνησίας για τις εσοχές

Σε παρέμβαση προς τη δημοτική αρχή Βόλου, με την υποβολή εγγράφου που θα θέτει μία σειρά από ερωτήματα για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις για τη λεωφορειολωρίδα και το εάν διασφαλίζεται η βιώσιμη κινητικότητα στο κέντρο της πόλης, θα προχωρήσει η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Μαγνησίας.

Υπό τον αντίκτυπο της διακοπής των εργασιών στις εσοχές στα πεζοδρόμια στις οδούς Δημητριάδος και Ιάσονος, η χθεσινή τακτική συνεδρίαση του ΤΕΕ ενημερωνόταν για τη βιωσιμότητα και τη σκοπιμότητα του έργου.

Το μέλος της Αντιπροσωπείας Κώστας Γαργάλας ενημέρωσε τη Διοικούσα Επιτροπή για το ιστορικό του σταματήματος των εργασιών.

Μετά την ακρόαση του προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ Παναγιώτη Γιόλα, του γενικού γραμματέα του σωματείου ατόμων με κινητική αναπηρία «Ιππόκαμπος» Πέτρου Μπέλλου, του εκπροσώπου του ΤΕΕ στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας Τάσου Σαλίων και του μέλους της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ Κώστα Γαργάλα και μέλους της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής ως δημοτικού συμβούλου μείζονα μειοψηφίας, αποφασίστηκε το ΤΕΕ να παρέμβει ζητώντας απαντήσεις.

Ερωτήματα θα τεθούν για το εάν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη και μελέτη βιωσιμότητας, καθώς και εάν έχουν εγκριθεί από τις αρμόδιες Υπηρεσίες. Το ΤΕΕ θα ζητήσει ακόμη ενημέρωση, εάν διασφαλίζεται το πλάτος του 1,50 μ. για την ασφαλή όδευση των χρηστών κοινόχρηστων χώρων, με την επισύναψη του ΦΕΚ για την ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών.

Επιπλέον, θα ζητηθούν απαντήσεις για το ποια κυκλοφοριακά κριτήρια θα πρέπει να πληρούν τα καταστήματα κάτω των 300 τετραγωνικών μέτρων για να παίρνουν άδεια και πως θα γίνεται η αποκομιδή στα επίμαχα σημεία, όπου έγιναν οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.

Στη συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής επικράτησε η θέση του μέλους Βαγγέλη Τσιρνόβα, ο οποίος υποστήριξε ότι εκείνο που θα πρέπει να απασχολεί το ΤΕΕ είναι εάν χωράει το λεωφορείο να περάσει από τη λωρίδα και να κινηθεί ελεύθερα, εάν η κίνηση των πεζών ιδιαίτερα των ατόμων με προβλήματα γίνεται απρόσκοπτα στο κέντρο της πόλης και εάν μπορούν να εξυπηρετηθούν τα μαγαζιά σε θέματα ανεφοδιασμού κ.α.

Στην επίμονη θέση του μέλους της Διοικούσας, Γιώργου Γαργάλα, ότι θα πρέπει να εξεταστεί εάν οι παρεμβάσεις είναι νόμιμες, ο κ. Τσιρνόβας ανταπάντησε: «Φέρε τι είναι λάθος». Η πρόεδρος του ΤΕΕ Νάνσυ Καπούλα, συντάχθηκε με τη θέση του κ. Τσιρνόβα τονίζοντας ότι το διοικητικό κομμάτι είναι θέμα του Δήμου Βόλου.

«Συμφωνώ ότι θα πρέπει να τηρηθεί το ΦΕΚ για την ελεύθερη ζώνη όδευσης των πεζών. Θα πρέπει να σημειώσουμε όπου υπάρχουν αμέλειες για να ζητήσουμε υπό μορφή ερωτημάτων ενημέρωση. Ο έλεγχος δεν είναι δικό μας θέμα» συμπλήρωσε η ίδια.

Το μέλος της Αντιπροσωπείας Κώστας Γαργάλας, είχε ήδη υποστηρίξει στη Διοικούσα Επιτροπή ότι πρόκειται για ένα έργο «εκτός από ανακόλουθο, τελείως αφερέγγυο, όταν δεν υπάρχουν μελέτες βιωσιμότητας και κυκλοφορίας». Ένα έργο που όπως ισχυρίστηκε «στην ουσία δεν υπάρχει», που γίνεται «στο βωμό άντε να τελειώνουμε».

Ο κ. Γαργάλας άφησε να εννοηθεί στη συνεδρίαση ότι ακόμη και η απόφαση έγκρισης του έργου από το Δημοτικό Συμβούλιο μεθοδεύτηκε να φτάσει μέσω κούριερ στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση χθες στις 12.15, λίγο μετά αφότου ο ίδιος και μέλη της μείζονα μειοψηφίας επισκεφτήκαν την Αποκεντρωμένη Διοίκηση όπου τους απάντησαν ότι δεν είχαν λάβει κανένα έγγραφο. Ο κ. Γαργάλας ισχυρίστηκε ότι τους είπαν ότι ο φάκελος θα στείλει πίσω, καθώς η έγκριση της απόφασης είναι αρμοδιότητα της αιρετής Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην ενημέρωση που είχε από τον Αστυνομικό Διευθυντή Γιάννη Τόλια, καθώς στις 12.40 διακόπηκαν οι εργασίες μετά από προφορική εντολή του Αστυνομικού Διευθυντή.

Ο κ. Σαλίων από την πλευρά του υποστήριξε ότι στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας δεν παρουσιάστηκε καμία μελέτη και γι’ αυτό είπε ότι: «Υπάρχει προχειρότητα και βιασύνη».

Οι θέσεις του ΚΤΕΛ- «Ιππόκαμπου»

Επικαλούμενος άγνοια του ακριβούς θέματος συζήτησης της Διοικούσας Επιτροπής, ο κ. Γιόλας μετέφερε στο ΤΕΕ την προσωπική του θέση για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, σημειώνοντας ότι «είμαστε υπέρ του λεωφορειόδρομου». Ο ίδιος απέδωσε τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται στο κέντρο της πόλης όχι στο κατά πόσο είναι προσπελάσιμα τα πεζοδρόμια, αλλά στην παιδεία, που επιδεικνύουν καθημερινά ότι δεν έχουν οι Βολιώτες. Από την πλευρά του ο κ. Μπέλλος σημείωσε ότι το σωματείο «Ιππόκαμπος» είναι αντίθετο σε κάθε παρέμβαση που δυσκολεύει τις μετακινήσεις ατόμων με κινητικά προβλήματα. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι: «Εφόσον τηρείται η νομοθεσία δεν έχουμε κανένα πρόβλημα».

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Καταστροφή πεζοδρομίων καταγγέλλει η «Δύναμη Βόλου»

Για καταστροφή των πεζοδρομίων στην Ιάσονος και τη Δημητριάδος, όπου διαμορφώθηκαν εσοχές από συνεργεία των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου, κάνουν λόγο οι σύμβουλοι της δημοτικής παράταξης «Δύναμη Βόλου».

Σε επερώτηση που καταθέτουν προς το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, οι δημοτικοί σύμβουλοι Μιχ. Μιτζικός, Κέρσα Σπανομήτρου, Κατερίνα Τσοπουρίδου και Θεολόγος Διαμαντένιας, αναφέρουν τα εξής:

«Χωρίς τις απαιτούμενες από το Νόμο εγκρίσεις και μελέτες, από την Τετάρτη εκτελούνται έργα μείωσης του πλάτους των πεζοδρομίων σε σημεία των οδών Ιάσονος και Δημητριάδος και παρά τις σοβαρές ενστάσεις παρατάξεων του Δημοτικού μας Συμβουλίου και τοπικών φορέων, εν τέλει, για να διακοπεί η εκτέλεσή τους και να σταματήσει η περαιτέρω καταστροφή των πεζοδρομίων, παρενέβη η Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας. Η Δημοτική Αρχή του Βόλου, τα Διευθυντικά και αρμόδια στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου μας ενήργησαν σύμφωνα με όσα επιτάσσει ο Νόμος για την εκτέλεση των έργων αυτών; Εχει εγκριθεί η σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου από την αρμόδια Υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και αν όχι, ποιος και με δαπάνες ποιου θα γίνει η αποκατάσταση των κατεστραμμένων πεζοδρομίων;».

(φωτο: ΗΛΙΑΣ ΚΑΡΑΤΣΑΛΟΣ)

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου