ΤΟΠΙΚΑ

«Νίπτει τας χείρας» για τον περιφερειακό

νίπτει-τας-χείρας-για-τον-περιφερει-362489

Για

την καλή λειτουργία του δρόμου ο υφυπουργός Υποδομών ρίχνει την ευθύνη στις

τοπικές αρχές

Για

τη συντήρηση του περιφερειακού Βόλου, τον ηλεκτροφωτισμό, την καλή λειτουργία

της φωτεινής σηματοδότησης και την εξασφάλιση στοιχειωδών προϋποθέσεων ασφαλούς

διέλευσης το υπουργείο Υποδομών «δείχνει» ως αρμόδιες τις τοπικές αρχές.

Εκφεύγουν

πλέον της αρμοδιότητας του υπουργείου, απάντησε ο υφυπουργός Υποδομών Γιάν.

Μαγκριώτης σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί του ο Γενικός Γραμματέας της

Ενωσης Περιφερειών Ελλάδος Απ. Παπατόλιας. «Δεν μπορεί να εμπίπτουν στους

«ώμους» του ΥΠΟΜΕΔΙ βάρη που δεν του ανήκουν πια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο

κ. Μαγκριώτης αναγνώρισε ότι είναι θεμιτές και δικαιολογημένες οι διαμαρτυρίες

των κατοίκων, ενώ απαρίθμησε τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε το Υπουργείο το

τελευταίο χρονικό διάστημα, ώστε να υπάρξει πρόοδος στο έργο του Περιφερειακού.

Όπως επεσήμανε ο Υφυπουργός, η σημαντικότερη από αυτές τις πρωτοβουλίες είναι η

δημοπράτηση της εργολαβίας από τη Γορίτσα έως την Αγριά, καθώς και η προκήρυξη

μελετών για την ολοκλήρωση της αρτηρίας.

Επιπλέον,

ο κ. Μαγκριώτης ενημέρωσε τον κ. Παπατόλια ότι οι παρεμβάσεις στο κομμάτι του

Περιφερειακού που είχε κατασκευαστεί ήδη από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων

(δηλαδή από τον Ανισόπεδο Κόμβο Λαρίσης μέχρι τη Γορίτσα) δεν μπορούν πλέον να

χρηματοδοτηθούν από κοινοτικούς πόρους, παρά μόνο από το εθνικό σκέλος του

Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), στο πλαίσιο της γνωστής «εργολαβίας-σκούπα».

Συνεπώς, σύμφωνα με τον Υφυπουργό, η μελέτη και κατασκευή ανισόπεδων κόμβων

μπορεί πλέον να χρηματοδοτηθεί μόνο από εθνικούς πόρους, με δεδομένο ωστόσο τον

δραματικό περιορισμό των επενδυτικών δαπανών στον νέο προϋπολογισμό του 2012.

Από

την πλευρά του ο Γ.Γ. της ΕΝ.Π.Ε., αναγνωρίζοντας τις προσπάθειες του κ.

Μαγκριώτη για την ολοκλήρωση του έργου του Περιφερειακού, επεσήμανε την

αδυναμία των αποκεντρωμένων υπηρεσιών του Υπουργείου να οργανώσουν την παραλαβή

του τμήματος από Ανισόπεδο Κόμβο Λαρίσης μέχρι Κραυσίνδωνα, γεγονός που

δημιουργεί γραφειοκρατικό χάος σε ό,τι αφορά την κατανομή των αρμοδιοτήτων στην

αντιμετώπιση των ζητημάτων της οδικής ασφάλειας.

Παράλληλα,

τόνισε την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ τριών διοικητικών επιπέδων, του Υπουργείου

ΥΠΟΜΕΔΙ, της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του Δήμου Βόλου, ώστε στο πλαίσιο μιας

συνεργατικής λειτουργίας να δοθεί άμεσα μια δραστική λύση στον τομέα της βελτίωσης

της οδικής ασφάλειας.

Τέλος,

ο κ. Παπατόλιας δήλωσε: «Η άμεση προκήρυξη της εργολαβίας-σκούπα από εθνικούς

πόρους είναι σήμερα η μεγάλη προτεραιότητα της τοπικής μας κοινωνίας. Δεν είναι

ώρα για μάχες «θεσμικών χαρακωμάτων» ούτε προσφέρονται οι στιγμές, ώστε να

οχυρώνεται ο κάθε φορέας πίσω από τις νομοθετημένες αρμοδιότητές του. Τώρα

είναι αναγκαίο να αναζητηθεί ο πλέον πρόσφορος τρόπος συντονισμού των ενεργειών,

της άσκησης των αρμοδιοτήτων και της δίκαιης κατανομής των βαρών για τη

λειτουργικότητα του έργου, προκειμένου να προστατεύονται τα δικαιώματα των

πολιτών στην απρόσκοπτη χρήση του δρόμου και την ασφαλή οδική διέλευσή τους».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου