ΤΟΠΙΚΑ

Εκτός εκπαίδευσης 400 προνήπια στη Μαγνησία

εκτός-εκπαίδευσης-400-προνήπια-στη-μαγνη-350918

Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε Βόλο και Ν. Ιωνία λόγω μεγάλου αριθμού μαθητών και έλλειψης υποδομών

Εκτός δημόσιας εκπαίδευσης αναμένεται να μείνουν τη φετινή σχολική χρονιά, εκατοντάδες προνήπια σε Βόλο και Ν. Ιωνία, όπου εντοπίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα έλλειψης κτιριακών υποδομών και εκπαιδευτικών αλλά κυρίως λόγω του γεγονότος ότι στην πρωτεύουσα του νομού συγκεντρώνεται και ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Πανελλαδικώς και σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, εκτιμάται ότι εκτός δημοσίων νηπιαγωγείων θα μείνουν περί τις 40.000 προνήπια. Στο νομό, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αποστόλη Μούσιο, αναμένεται να μείνουν περίπου 300 – 400 προνήπια, ίσως και παραπάνω.

Το πρόβλημα δεν θα είναι τόσο πολύ αισθητό στην επαρχία της Μαγνησίας, αλλά κυρίως στον πολεοδομικό ιστό, όπου συγκεντρώνεται και ο μεγαλύτερος αριθμός παιδιών.

«Δυστυχώς το Υπουργείο εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι δεν είναι υποχρεωτική η δίχρονη προσχολική αγωγή», αναφέρει ο κ. Μούσιος, κάνοντας λόγο για μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα που θα δημιουργηθεί στους γονείς.

Χθες, άνοιξαν τα σχολεία για να παρουσιαστούν διευθυντές και εκπαιδευτικοί και ήδη αρκετοί ήταν οι γονείς που έσπευσαν να ρωτήσουν για θέσεις προνηπίων. Με το άνοιγμα των σχολείων γίνονται και οι εγγραφές των παιδιών που δεν πρόλαβαν να εγγραφούν στην επόμενη τάξη του σχολείου, τον Ιούνιο.

«Λίγα προνήπια θα καταφέρουμε να απορροφήσουμε φέτος στα δημόσια νηπιαγωγεία. Αυτό όπως είναι φυσικό θα προκαλέσει μεγάλο πρόβλημα ιδίως στους εργαζόμενους γονείς αλλά και δεδομένης της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας οπότε και ένα νοικοκυριό δεν αντέχει για να πληρώνει δίδακτρα σε παιδικούς σταθμούς», σημείωσε ο κ. Μούσιος.

Ανοιξαν τα σχολεία

Οι σχολικές αυλόπορτες άνοιξαν χθες πρώτη ημέρα ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς και σύμφωνα με τον κ. Μούσιο, παρεμβάσεις στα κτίρια γίνονται από τις τεχνικές υπηρεσίες, είναι όμως συγκεκριμένες και περιορισμένες, προφανώς εξαιτίας της έλλειψης κονδυλίων.

Για παράδειγμα στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, απαιτείται βάψιμο όλου του κτιρίου το οποίο έχει γεμίσει αντιαισθητικά συνθήματα στους τοίχους.

Ζημιές και καταστροφές στα σχολικά κτίρια δεν αναφέρθηκαν από τους διευθυντές.

Αυτό το διάστημα γίνονται διοικητικές εργασίες τόσο σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας όσο και σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συγκαλούνται οι σύλλογοι διδασκόντων για τον καταμερισμό των εργασιών του σχολείου, γίνονται εγγραφές, καταγραφή των ελλείψεων και των αναγκαίων παρεμβάσεων.

Σε επίπεδο διοίκησης εκπαίδευσης, τα εκπαιδευτικά κενά παραμένουν δεδομένου ότι βρίσκονται σε εκκρεμότητα οι υπηρεσιακές μεταβολές.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για περίπου 40 κενά η πλειονότητα των οποίων σε φυσικούς σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και κενά σε νηπιαγωγούς, ειδική αγωγή και ειδικότητες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας, τα οποία θα πρέπει θα καλυφθούν μέσα από αποσπάσεις αλλά και διορισμούς αναπληρωτών, που όμως δεν έχουν δρομολογηθεί.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου