ΤΟΠΙΚΑ

Στέρεψε από ρευστό η αγορά

στέρεψε-από-ρευστό-η-αγορά-347930

Σε οριακό σημείο οι έμποροι του Βόλου, με την αγορά να έχει «στερέψει» από ρευστό και τον προβληματισμό να βρίσκεται στο «κόκκινο» ενόψει χειμώνα. Με την έλλειψη ρευστότητας να καθιστά δύσκολη την καθημερινότητα των επιχειρήσεων, ο εμπορικός κόσμος στρέφει την προσοχή στο δεκαήμερο των ενδιάμεσων φθινοπωρινών εκπτώσεων, 1 με 10 Νοεμβρίου, προσβλέποντας σε αναθέρμανση του καταναλωτικού ενδιαφέροντος.

Εντονος προβληματισμός επικρατεί, στο μεταξύ, στην τοπική εμπορική αγορά, με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Απόστολο Οντόπουλο να υπογραμμίζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι «οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν βοηθούν την αγορά. Με βάση το νόμο που ισχύει από το 2010, έχει διευρυνθεί η περίοδος των εκπτώσεων. Σύμφωνα με τη νομοθεσία ο κάθε έμπορος έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει δικά του δεκαήμερα προσφορών, ανά πάσα στιγμή μέσα στο χρόνο».

Με βάση τα προαναφερθέντα, «βρισκόμαστε σε μόνιμο καθεστώς ανταγωνισμού. Οι μικρές επιχειρήσεις προσπαθούν να είναι ανταγωνιστικές έναντι των μεγάλων» αναφέρει ο πρόεδρος.

Αναπτύσσοντας τα ζητήματα που θέτει ο τοπικός Σύλλογος σχετικά με τις εκπτωτικές περιόδους, ο κ. Οντόπουλος υπογραμμίζει ότι το υγιές μοντέλο είναι οι εκπτωτικές περίοδοι να διαμορφώνονται σύμφωνα με τα δεδομένα που ίσχυαν παλαιότερα. Κοινό το αίτημα των εμπόρων για δύο βασικές εκπτωτικές περιόδους, με διάρκεια ενός μήνα έκαστη, τον Φεβρουάριο και τον Αύγουστο, αντίστοιχα, με τον πρόεδρο να παρατηρεί ότι «χάθηκε η έννοια των εκπτώσεων και το όφελος που αποκομίζει κάθε επιχείρηση».

Σύμφωνα με την άποψη που εκφράζει ο εμπορικός κόσμος, η μεγάλη διάρκεια των εκπτώσεων, σε συνάρτηση με τις ενδιάμεσες εκπτωτικές περιόδους, συνθέτουν μια εικόνα που δεν προσφέρει κίνητρα στους καταναλωτές. Πέραν του εκπτωτικού δεκαημέρου του Νοεμβρίου, καταγράφεται και η Black Friday, που προσελκύει σε μεγάλο ποσοστό το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού, με αποτέλεσμα να μην αποδίδει τα αναμενόμενα η χειμερινή εκπτωτική περίοδος που διαρκεί από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι τις 5 Μαρτίου.

«Από την πλευρά μας, έχουμε τοποθετηθεί ως Εμπορικός Σύλλογος και ζητούμε να επανέλθουμε στο προηγούμενο καθεστώς, με ένα μήνα εκπτώσεις το Φεβρουάριο και ένα μήνα τον Αύγουστο και στο ενδιάμεσο να πραγματοποιούνται συγκεκριμένες προσφορές σε είδη, σύμφωνα με τον τρόπο που λειτουργούσε παλαιότερα η αγορά» τονίζει ο Απόστολος Οντόπουλος.

Προβληματισμός στην αγορά

«Παγωμένο» παραμένει, στο μεταξύ, το καταναλωτικό ενδιαφέρον, με την εμπορική εικόνα του Οκτωβρίου να μην ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των επαγγελματιών. «Τον Οκτώβριο υπάρχουν πάρα πολλές προσφορές στην αγορά και πολύ χαμηλές τιμές, παρ’ όλες τις ανατιμήσεις. Το ζήτημα είναι ότι υπάρχει κλίμα αβεβαιότητας, με τις πληροφορίες για ανατιμήσεις στην ενέργεια, τα καύσιμα, τα τρόφιμα, να δημιουργούν αρνητική ψυχολογία και δεύτερες σκέψεις στους καταναλωτές» υπογραμμίζει ο πρόεδρος των εμπόρων.

Με εμφανή προβληματισμό, ο πρόεδρος επισημαίνει ότι «η αγορά έχει στερέψει από ρευστό. Από την έναρξη της πανδημίας η ρευστότητα είναι μηδαμινή και η ανάγκη στήριξης από την πολιτεία είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ».

Με σαφή τη θέση ότι η σημερινή κατάσταση δεν ευνοεί τις εμπορικές επιχειρήσεις, ο πρόεδρος του τοπικού εμπορικού συλλόγου επισημαίνει ότι «έχουμε ξεκάθαρες θέσεις στην ατζέντα για τα μέτρα ελάφρυνσης. Πάντα η θέση μας είναι συγκεκριμένη. Ζητούμε μείωση της φορολογίας, μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, κίνητρα για επενδύσεις, αύξηση των θέσεων και επιδότηση της εργασίας, αντί της επιδότησης της ανεργίας».

Μείζον αίτημα για τους εμπόρους να μην υπάρξει περαιτέρω μείωση μισθών και συντάξεων, να υποστηριχθούν οι μικρές επιχειρήσεις και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου