ΤΟΠΙΚΑ

Συνέχεια στη διαμάχη… ανάμεσα στο Δήμο και το αστικό ΚΤΕΛ

συνέχεια-στη-διαμάχη-ανάμεσα-στο-δήμ-338856

Τι υποστηρίζει σε απάντηση της η Αντιδήμαρχος Οικονομικών Ν. Οικονόμου.

Τη δική του απάντηση στο Αστικό ΚΤΕΛ, έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα, μέσω της Αντιδημάρχου Οικονομικών Νατάσσας Οικονόμου, ο Δήμος Βόλου.

Στην απάντησή του ο Δήμος σημειώνει ότι οι περισσότερες οφειλές χρονολογούνται από χρέη των πρώην ΟΤΑ και για υπηρεσίες για τις οποίες οι Δήμοι δεν χρηματοδοτήθηκαν ποτέ από την Πολιτεία, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις της τελευταίας. Επίσης στην απάντηση της κ. Οικονόμου γίνεται λίγος και για την ευνοϊκή μεταχείριση που απολαμβάνει από το Δήμο εδώ και χρόνια το Αστικό ΚΤΕΛ με την παραχώρηση από το Δήμο έκτασής του για την αφετηρία των λεωφορείων κ.α

Ειδικότερα η απάντηση της κ. Οικονόμου έχει ως εξής :

«Με αφορμή την ανακοίνωση του ΚΤΕΛ αναφορικά με τις οφειλές προς αυτό του Δήμου Βόλου, επισημαίνονται τα ακόλουθα:

1. Η σύνδεση των οφειλών του Δήμου Βόλου προς το ΚΤΕΛ με τη μεταφορά των μαθητών του Μουσικού και άλλων σχολείων, που προβλήθηκε με την προκλητική έναντι του Δήμου χθεσινή ανακοίνωση της εταιρίας, αποτελεί προπέτασμα καπνού και επιλογή της τακτικής της επίθεσης ως τρόπου άμυνας, για να καλύψει η τελευταία την αλλαγή της στάσης της, αναφορικά με το θέμα της μεταφοράς των μαθητών των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων. Το Δημοτικό Συμβούλιο προέβη στη λήψη απόφασης για τη σύσταση γραμμών δημοτικής συγκοινωνίας, μετά από συμφωνία με το ΚΤΕΛ, το οποίο θεωρούσε αυτή ως την ενδεδειγμένη λύση. Προφανώς, θεωρώντας ότι το καθεστώς των Ειδικών Μαθητικών Δελτίων είναι πιο συμφέρον για το ίδιο, το ΚΤΕΛ αρχικά κωλυσιεργούσε και στη συνέχεια αρνήθηκε να προβεί, ως όφειλε, στην προβλεπόμενη εκπόνηση μελέτης για τον ακριβή καθορισμό του κόστους των γραμμών, προκειμένου να μπορούν να λειτουργήσουν.

2. Όσον αφορά στις οφειλές του Δήμου και των νομικών του προσώπων προς το ΚΤΕΛ: πρόκειται για αναγνωρισθείσες οφειλές, στο μεγαλύτερο μέρος τους, παλαιότερων ετών, από το 2005 ως το 2010, οι οποίες είναι καταγεγραμμένες στα λογιστικά βιβλία του Δήμου από την περσινή απογραφή και έχουν μεταφερθεί ως οφειλόμενα και στον προϋπολογισμό του 2012. Για το λόγο αυτό, θα ήταν πιο συνετό για την επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, η οποία αναφέρθηκε στις συγκεκριμένες οφειλές, σαν να ανακάλυψε την πυρίτιδα, προκειμένου να μην εκτίθεται, να αφιερώσει λίγο από το χρόνο που διαθέτει στην επικοινωνιακή της πολιτική, στην ουσιαστική παρακολούθηση των θεμάτων του Δήμου.

α) Αναλυτικότερα, οι οφειλές έχουν ως εξής: i) Παρελθούσες οφειλές, συνολικά περίπου 600.000 €:

– Από το 2009 και 2010, για το χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ» περίπου 332.000 € (από πρώην Δήμους Βόλου 181.186,76 €, Ν. Ιωνίας 71.089,85 €, Πορταριάς 26.444,76 €, Ιωλκού 12.480,99 €, Αρτέμιδας 18.225,59 €, Αγριάς 22.417,56 €). Ο Δήμος δεν έχει εισπράξει το ποσό από το αρμόδιο Υπουργείο, για να μπορέσει να εξοφλήσει την οφειλή του προς το ΚΤΕΛ.

– Από το 2005, οφειλές περίπου 45.000 € από την πρώην «ΙΩΝΙΑ» και περίπου 64.000 € από την πρώην «ΔΗΤΕΒ» για τα «μπάνια του λαού», για τις οποίες το ΚΤΕΛ έχει καταθέσει αγωγές πριν την ανάληψη των καθηκόντων από την παρούσα Δημοτική Αρχή. Οι αγωγές είναι σε εξέλιξη, έγινε αναβολή τους το 2011, λόγω των απεργιών των δικηγόρων.

– Από το καλοκαίρι 2010, οφειλή από πρώην Δήμο Αισωνίας για τα «μπάνια του λαού», περίπου 5.000 €.

– Από το 2009 και 2010, οφειλές από επιχειρήσεις των πρώην Δήμων Αισωνίας, Πορταριάς, Ν. Ιωνίας, που συγχωνεύτηκαν στην ΚΕΚΠΑ – ΔΙΕΚ, περίπου 34.000 €, για μεταφορά δημοτών στο παζάρι και για «μπάνια του λαού». Έγινε συνεννόηση, παρουσία του Προέδρου του ΚΤΕΛ, να προωθηθεί άμεσα η εξόφληση της συγκεκριμένης οφειλής από την Κοινωφελή επιχείρηση του Δήμου, μόλις η τελευταία εισπράξει αναμενόμενα έσοδα από προγράμματα. Ωστόσο, πρόσφατα κατατέθηκε αγωγή από το ΚΤΕΛ. Πρόθεση της Επιχείρησης είναι να γίνει η εξόφληση της οφειλής, πριν τη δίκη που έχει οριστεί για το Μάιο.

– Μεταφορά μαθητών στον πρώην Δήμο Αγριάς, περίπου 50.000 €. Το θέμα εξετάζεται από τους δικηγόρους, γιατί υπάρχουν κάποια προβλήματα με την υπογραφείσα σύμβαση. Για τη συγκεκριμένη οφειλή, η οποία αναγνωρίζεται από το Δήμο, ειπώθηκε προς το ΚΤΕΛ από την αρμόδια Αντιδήμαρχο ότι, εφόσον δεν είναι δυνατή η τακτοποίησή του, θα διεκδικηθεί δικαστικά το συγκεκριμένο ποσό.

ii) Τρέχουσες οφειλές:

– Από το Σεπτέμβριο 2011 μέχρι και τον Ιανουάριο 2012, για τη μεταφορά μαθητών,

περίπου 75.000 €. Στις 13-3-2012, εισέπραξε ο Δήμος ποσό περίπου 84.000 € για τη μεταφορά των μαθητών από το αρμόδιο Υπουργείο. Τα χρήματα θα δοθούν για την κάλυψη των συγκεκριμένων οφειλών, με συμψηφισμό οφειλών του ΚΤΕΛ προς το Δήμο.

3. Αναγνωρίζοντας και τις υποχρεώσεις του Δήμου και τις ανάγκες του ΚΤΕΛ και το έργο που αυτό επιτελεί, έχουμε επανειλημμένως συζητήσει με το ΚΤΕΛ, εκφράζοντας τη διάθεσή μας για συνεννόηση και τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων του Δήμου απέναντί του, στα πλαίσια βεβαίως των δυνατοτήτων μας, στην τρέχουσα δυσμενή συγκυρία. Για το λόγο αυτό, ο Δήμος έχει δείξει διαλλακτική στάση στα ζητήματα που αφορούν στο ΚΤΕΛ. Συγκεκριμένα:

– υπάρχουν οφειλές του ΚΤΕΛ από το 2011 περίπου 35.000 €. Έχει ζητηθεί, δε, από το προεδρείο του ΚΤΕΛ να επανεξετάσει ο Δήμος το ύψος των τελών διαφήμισης, λόγω της οικονομικής συγκυρίας.

– Το ΚΤΕΛ, αν και ιδιωτική εταιρία, χρησιμοποιεί, εδώ και χρόνια, δωρεάν δημοτικό χώρο ως αφετηρία του, χωρίς να υπάρχει καμία υποχρέωση εκ μέρους του Δήμου για δωρεάν παραχώρηση του συγκεκριμένου χώρου.

– Δεν έχουν επιβληθεί ποτέ ως τώρα στο ΚΤΕΛ, όπως συμβαίνει στους άλλους Δήμους της χώρας, τέλη σταθμαρχείου και τέλη χρήσης εκδοτηρίων εισιτηρίων.

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι το ΚΤΕΛ έχει διαχρονικά ευνοϊκή μεταχείριση από το Δήμο, έχει όμως και το ίδιο υποχρεώσεις, πέρα από δικαιώματα. Όσον αφορά, δε, δηλώσεις περί «εκεί που μας χρωστούσαν, μας πήραν και το βόδι», τουλάχιστον αναφορικά με τη μεταφορά των μαθητών του Μουσικού σχολείου και των άλλων σχολικών μονάδων, όντως ισχύουν, μόνον όμως που ισχύουν με αντεστραμμένους τους ρόλους»..

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου