ΤΟΠΙΚΑ

Στον «πάγο» η μονάδα στο ΧΥΤΑ Βόλου

στον-πάγο-η-μονάδα-στο-χυτα-βόλου-327009

Στον… πάγο βρίσκεται επένδυση στον ΧΥΤΑ Βόλου για την κατασκευή μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων, σε εφαρμογή κοινοτικών οδηγιών. Στη μορφή της μονάδας, ο Δήμος Βόλου είχε καταλήξει από το 2015, και πέρυσι υπέβαλλε ολοκληρωμένη πρόταση. Ακόμη όμως, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΥΔΙΣΑ Μαγνησίας, Κώστα Γανωτή, δεν έχει ανοίξει η πρόσκληση από το ΕΣΠΑ για τη χρηματοδότηση της μελέτης, που θα ανοίξει τον δρόμο και για την αναζήτηση πόρων για την κατασκευή του έργου.

«Περιμένουμε να ανοίξει η πρόσκληση από το ΕΣΠΑ, φαίνεται όμως ότι η διαδικασία κυλά με αργούς ρυθμούς», σχολίασε ο κ. Γανωτής. Μάλιστα και η εφαρμογή προστίμων ανά τόνο απορριμμάτων που πέφτει στον ΧΥΤΑ αναβάλλεται διαρκώς. «Υπάρχουν εξάμηνες αναβολές επί αναβολών. Αυτή τη στιγμή δεν κινδυνεύουμε με τσουχτερά πρόστιμα, ακριβώς γιατί έχουμε κινητοποιηθεί προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ολοκληρωμένης μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων, με στόχο τη μετατροπή του ΧΥΤΑ (χώρος υγειονομικής ταφής απορριμμάτων) σε ΧΥΤΥ (χώρος υγειονομικής ταφής υπολειμμάτων), και άρα της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Δείχνει όμως ότι η διαδικασία καθυστερεί», πρόσθεσε.

Σημειώνεται ότι η πρόταση του Δήμου Βόλου αφορά στη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία μονάδας επεξεργασίας αστικών στερεών αποβλήτων και προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, για την επίτευξη των στόχων ολοκληρωμένης διαχείρισης που τίθενται στο εγκεκριμένο Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Η μονάδα θα εγκατασταθεί σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο εντός του γηπέδου του ΧΥΤΑ Βόλου. Η μονάδα θα έχει ως στόχο την παραγωγή δευτερογενούς στερεού καυσίμου (solid recovered fuel, SRF) κατάλληλων χαρακτηριστικών, ώστε να επιτυγχάνεται η χρήση σε βιομηχανίες παραγωγής τσιμέντου. Επιπλέον, θα εγκατασταθεί και μονάδα επεξεργασίας οργανικού κλάσματος απορριμμάτων από διαλογή στην πηγή.

Στόχος της μονάδας είναι η παραγωγή compost υψηλής ποιότητας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου