ΤΟΠΙΚΑ

Στροφή στα βιολογικά προϊόντα

στροφή-στα-βιολογικά-προϊόντα-31712

Στροφή έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια οι Βολιώτες προς την αγορά βιολογικών προϊόντων, μιας και η ποιότητά τους είναι αναβαθμισμένη σε σχέση με τα κοινά προϊόντα. Τη μεγαλύτερη ζήτηση εμφανίζουν τα φρούτα και τα λαχανικά, όμως οι καταναλωτές αγοράζουν από βιολογικά απορρυπαντικά μέχρι και καλλυντικά. Χαρακτηριστικό είναι το ενδιαφέρον κυρίως των νέων γονιών, οι οποίοι αποκτώντας το πρώτο τους παιδί αρχίζουν να σκέφτονται και να ενεργούν πιο οικολογικά. Καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει η αύξηση των ποσοστών σε αλλεργίες στην παιδική ηλικία. Γι’ αυτό οι γονείς δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στις τροφές του καταναλώνουν τα παιδιά τους. Χαρακτηριστικά οι επαγγελματίες του χώρου αναφέρουν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι υπάρχει μια τάση των καταναλωτών προς ποιοτικότερα τρόφιμα.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αθηνά Τσιργή

Η «τσιμπημένη» τιμή των βιολογικών προϊόντων σε σχέση με τα συμβατικά δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την προτίμησή τους. Επαγγελματίες του χώρου παρατηρούν ότι μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη διατροφή τους και για τι τοποθετούν στο καθημερινό τραπέζι τους ή τι χρησιμοποιούν στο σπίτι τους δείχνουν τα νεαρής ηλικίας άτομα. Από την άλλη πλευρά τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας είναι εκείνα που ψωνίζουν λιγότερα από τα βιολογικά καταστήματα.

Η κ. Ελένη Βαλσαμίδου που διατηρεί κατάστημα μεβιολογικά προϊόντα στο Βόλο εδώ και 30 χρόνια αναφέρει χαρακτηριστικά: «Οι Βολιώτες με την πάροδο των χρόνων δείχνουν την προτίμησή τους στα βιολογικά προϊόντα. Το ενθαρρυντικό είναι ότι εμπιστεύονται τα βιολογικά προϊόντα όλο και νεότερα άτομα. Πλέον υπάρχει σωστή ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού, πράγμα που οφείλεται και στο διαδίκτυο».

Σε ένα κατάστημα βιολογικών προϊόντων μπορεί να αγοράσει κανείς από φρούτα, λαχανικά και όσπρια, μακαρόνια, ρύζι, κρέας, μέχρι και απορρυπαντικά και καλλυντικά. «Στο κατάστημα υπάρχουν όλα τα προϊόντα που υπάρχουν και σε ένα σούπερ μάρκετ, μόνο που όλα είναι βιολογικά και πιστοποιημένα», ανέφερε η κ. Βαλσαμίδου.

Ωστόσο εντύπωση προκαλεί το αυξημένο ενδιαφέρον των νέων γονιών για την αγορά βιολογικών προϊόντων που απευθύνονται στα μωρά, καθώς σύμφωνα με την κ. Βαλσαμίδου οι νέοι γονείς αγοράζουν παιδικές κρέμες, φρούτα και λαχανικά, βιολογικό γάλα, ακόμη και πάνες, θέλοντας έτσι να προστατεύσουν τα παιδιά τους από καθετί που θα τους προκαλέσει αλλεργίες ή άλλα προβλήματα υγείας.

Βέβαια μπορεί η ποιότητα των βιολογικών να είναι σαφώς καλύτερη από τα συμβατικά προϊόντα, όμως η τιμή τους είναι «τσιμπημένη». Αυτό γίνεται γιατί το προϊόν είναι αγνό, δεν γίνεται με ταχείς ρυθμούς και δεν περιέχει συντηρητικά, ενώ η κατανάλωση είναι συγκεκριμένη κι όχι μαζική.

Από την πλευρά της η κ. Έφη Τελώνη, εργαζόμενη σε κατάστημα με βιολογικά προϊόντα, αναφέρει ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί οιαλλεργίες και οι ευαισθησίες των μικρών παιδιών και γι’ αυτό πολλοί γονείς επιλέγουν να δίνουν στα παιδιά τους βιολογικά τρόφιμα ή να πλένουν τα ρούχα τους με βιολογικά απορρυπαντικά.

Την αγορά των πράσινων προϊόντων σχεδόν μονοπωλούν οι ξένες εταιρίες, όμως τα τελευταία χρόνια υπάρχουν και ελληνικές εταιρίες οι οποίες προσπαθούν να πάρουν τη μερίδα του λέοντος. Σημαντικό στοιχείο είναι πως εκτός από τις ελληνικές εταιρίες δραστηριοποιούνται και πολλοί ντόπιοι παραγωγοί αλευριού, κρασιού και άλλων προϊόντων, τα οποία τα διοχετεύουν σε ειδικά καταστήματα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου