ΤΟΠΙΚΑ

Βολιώτης «εδωσε ζωή» στο A320neo

βολιώτης-εδωσε-ζωή-στο-a320neo-316937

Σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων αποσπώντας το πρώτο βραβείο

Εσπασε όλα τα ρεκόρ ο Βολιώτης Νίκος Τσίχλας! Από τη θέση του Διευθυντή Στρατηγικής/προϊόντος της εταιρίας κατάφερε με την ομάδα του και έδωσε ζωή στο νέο αεροσκάφος A320neo αποσπώντας το πρώτο βραβείο καθώς η Airbus το 2011 κατάφερε να πουλήσει τα περισσότερα αεροσκάφη ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αλίκη Φωτιάδου

Ο Νίκος Τσίχλας γεννήθηκε το 1957 στο Βόλο όπου και μεγάλωσε περνώντας τα παιδικά του χρόνια στη Νέα Ιωνία και τη Νέα Δημητριάδα. Σπούδασε αεροναυπηγική μηχανική και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές σε Πανεπιστήμια της Αμερικής, της Αγγλίας και της Γαλλίας, ενώ από το 1980 βρίσκεται στην Τουλούζη με την οικογένειά του όπου και εργάζεται για την Airbus, την εταιρία που τότε έκανε τα πρώτα της βήματα για να φτάσει σήμερα να συγκαταλέγεται μεταξύ των κολοσσών.

Μετά από 32 ολόκληρα χρόνια σκληρής δουλειάς και πέντε χρόνια εντατικής δουλειάς και έρευνας πάνω στο νέο αεροσκάφος A320neo ο κ. Τσίχλας και η ομάδα του κατάφεραν να σπάσουν όλα τα ρεκόρ και να το κατατάξουν στην πρώτη γραμμή προτίμησης των αεροπορικών εταιριών. Γιατί όμως έκανε τη διαφορά; Όπως εξηγεί ο κ. Τσίχλας, όλα είναι συνδυασμός που αν γίνει σωστά τότε έρχεται και το καλό αποτέλεσμα.

Τι είναι όμως αυτό το περιβόητο A320neo και σε τι διαφέρει από τα άλλα αεροσκάφη; Ελάχιστες αλλαγές, μέγιστο αποτέλεσμα, λιγότερο δυνατό κόστος, μέγιστη απόδοση για την εταιρία. Αυτές είναι οι γραμμές πάνω στις οποίες κινήθηκε η ομάδα. «Μοιάζει με εύκολη απόφαση τώρα αλλά όταν η Airbus την πήρε υπήρχαν πολλοί παράγοντες και περιορισμοί που έπρεπε να ληφθούν υπόψη» τονίζει ο κ. Τσίχλας και προσθέτει: «Τι θα έκανε μετά η Boeing; Τι θα έκαναν οι νέοι ανταγωνιστές; Η Airbus έχει διαθέσιμους πόρους; Το νέο αεροσκάφος θα επέτρεπε στους πελάτες μας να επωφεληθούν γρήγορα από τη μεγάλη αξία που από μόνη της η νέα γενιά κινητήρων μπορούσε να φέρει; Μιλάμε φυσικά ότι με το νέο αεροσκάφος πετύχαμε 15% λιγότερη κατανάλωση καυσίμων και φυσικά μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα».

Όπως εξηγεί ο κ. Τσίχλας η χρονική στιγμή που θα «ριχνόταν» το νέο αεροσκάφος στην αγορά ήταν σημείο κλειδί. «Σήμερα φαίνεται και εκ του αποτελέσματος ότι πήραμε την σωστή απόφαση. Έχουμε πάνω από 1.000 παραγγελίες μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 700 παραγγελιών μόνο στο Paris Air Show» σημειώνει και προσθέτει πως «η ομάδα εργασίας – που αντιπροσωπεύει πέντε εθνικότητες – απέδειξε τι σημαίνει η προσήλωση στην ομαδική δουλειά. Το να φέρουμε το Α320neo στην ζωή ήταν πραγματικά μια παγκόσμια και πολυλειτουργική επιχείρηση».

Βέβαια από την επιτυχία του κ. Τσίχλα το μεγαλύτερο όφελος προκύπτει για την ίδια την Airbus, καθώς όπως εξηγεί έβαλε το νέο αεροσκάφος «μπροστάρη» στον ανταγωνισμό, έδωσε κέρδη στην εταιρία ικανά να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή των μελλοντικών αεροσκαφών και έδωσε επιπλέον χρόνο στην Airbus να δημιουργήσει το νέο αεροσκάφος που θα αλλάξει τα δεδομένα και θα ταράξει τα νερά.

Ο ίδιος πάντως δηλώνει υπερήφανος για ό,τι κατάφερε, ενώ σημειώνει πως ποτέ δεν έχασε τους δεσμούς του με τον Βόλο, τον οποίο και επισκέπτεται συνήθως τα καλοκαίρια καθώς εδώ βρίσκεται ο αδερφός του με την οικογένειά του. «Δεν θα μπορούσα να χάσω τους δεσμούς μου με την πατρίδα μου» λέει χαρακτηριστικά.

Η Airbus σηματοδοτεί το 2011 με ρεκόρ!

Το A320neo έσπασε όλα τα ρεκόρ και είναι το αεροπλάνο που πούλησε τα περισσότερα κομμάτια σε ελάχιστο χρόνο. Ειδικότερα η Airbus παρέδωσε 534 εμπορικά αεροσκάφη σε 88 πελάτες, εκ των οποίων οι 10 ήταν καινούργιοι, και έκλεισε 1.419 παραγγελίες το 2011, καθιστώντας την έτσι ως την πιο επιτυχημένη χρονιά στην ιστορία της εταιρίας και τη 10η στη σειρά στη διάρκεια της οποίας σημειώθηκε αύξηση της παραγωγής.

Οι καθαρά εμπορικές παραγγελίες περιλαμβάνουν 19 για το αεροσκάφος A380, 52 αεροσκάφη τύπου A330/A350 Οικογένεια XWB και 1.348 αεροσκάφη τύπου Α320 Family. Από αυτά τα αεροσκάφη, το A320neo κέρδισε όλες τις εντυπώσεις επιβεβαιώνοντας τον τίτλο του ως «το αεροσκάφος με τις ταχύτερες πωλήσεις που έγιναν ποτέ».

Η Airbus παρ’ όλη την επιτυχία της συνεχίζει την προσπάθεια και τα προγράμματα ανάπτυξης αεροσκαφών. Το 2011, 4.500 νέοι υπάλληλοι προσλήφθηκαν αυξάνοντας το ενεργό εργατικό δυναμικό σε 55.000, ενώ στοχεύουν στην πρόσληψη ακόμα 4.000 ατόμων μέσα στο 2012.

Βέβαια το ρεκόρ της Airbus είναι το αποτέλεσμα της στρατηγικής απόφασης για το A320neo. Με αυτήν την καινοτομία η εταιρία δημιούργησε ένα νέο πρότυπο στη βιομηχανία που από ό,τι φάνηκε και από τα αποτελέσματα εκτιμήθηκε από τους πελάτες και ακολουθείται από τους ανταγωνιστές.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου