Οι σημερινοί μαθητές που έρχονται σε επαφή με διαφορετικές γλώσσες ήδη από το δημοτικό
Κάτοχοι τουλάχιστον δύο πτυχίων με την αποφοίτησή τους από το σχολείο είναι πλέον οι μαθητές, λόγω των ερεθισμάτων που δέχονται κατά τη διάρκεια της σχολικής τους ζωής σε ό,τι αφορά την εκμάθηση των ξένων γλωσσών. Εκτός από τα αγγλικά που θεωρούνται απαραίτητα σε κάθε άνθρωπο, τα γαλλικά και ιδίως τα γερμανικά κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος τόσο εντός των σχολείων όσο και στα κέντρα εκμάθησης ξένων γλωσσών, καθώς συνδέονται άμεσα με τις σπουδές και την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων.
Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ
Μία ενδιαφέρουσα εκδήλωση για τις ξένες γλώσσες με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών και την Παγκόσμια Ημέρα Μετάφρασης, πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί, στο 3ο Γυμνάσιο Βόλου.
Στους μαθητές του σχολείου, μίλησε η φοιτήτρια Δήμητρα Ανδρίτσου, η οποία μιλάει τέσσερις ξένες γλώσσες και συγκεκριμένα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και ιταλικά. «Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας οξύνει πολλές ικανότητες και ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με τους κατοίκους διαφόρων χωρών. Ερχεται κανείς πιο κοντά στην κουλτούρα και τον πολιτισμό της κάθε χώρας. Προφανώς σήμερα οι μαθητές με το βαρύ σχολικό πρόγραμμα δεν έχουν τη δυνατότητα να μάθουν πολλές ξένες γλώσσες ταυτόχρονα, όμως αν το θέλουν πραγματικά όσο πιο γρήγορα ξεκινήσουν τόσο καλύτερα», ανέφερε η κ. Ανδρίτσου, συμβουλεύοντας τους μαθητές να μάθουν πολλές ξένες γλώσσες για να μπορούν να επικοινωνούν με όλο τον κόσμο.
Στην είσοδο περισσότερων της μιας ξένης γλώσσας στα σχολεία, αναφέρθηκαν οι καθηγήτριες ξένων γλωσσών του 3ου Γυμνασίου, κ.κ. Παρασκευή Ζερζεβουλίδου – καθηγήτρια γερμανικών, Αλεξάνδρα Παπαποστόλου – καθηγήτρια γαλλικών και Ειρήνη Χανιά – καθηγήτρια αγγλικών. Στο 3ο Γυμνάσιο διδάσκονται τρεις ξένες γλώσσες, θα μπορούσαν όμως να διδάσκονται και περισσότερες αν υπήρχαν αίθουσες διδασκαλίας για να φιλοξενήσουν επιπλέον τμήματα.
Οπως τονίστηκε οι μαθητές έχουν πλέον ερεθίσματα σε δεύτερη ξένη γλώσσα από το δημοτικό και οι περισσότεροι με την ολοκλήρωση της φοίτησής τους στο σχολείο, είναι κάτοχοι όχι ενός αλλά δύο πτυχίων ξένων γλωσσών. Εκτός από τα αγγλικά που είναι διεθνής γλώσσα, υπάρχει σαφής στροφή τόσο στα γερμανικά όσο και στα γαλλικά που επιλέγονται συνειδητά από τους μαθητές τόσο για τις σπουδές τους όσο και για την περαιτέρω επαγγελματική τους αποκατάσταση.