ΤΟΠΙΚΑ

Κενό στην εκπαίδευση μαθητών με αυτισμό

κενό-στην-εκπαίδευση-μαθητών-με-αυτισ-286589

Τεράστιο κενό στην εκπαίδευση μαθητών με αυτισμό σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας, παρουσιάζεται στη Μαγνησία. Την ίδια στιγμή που στην Πρωτοβάθμια λειτουργεί ειδικό σχολείο για μαθητές με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, στο οποίο φοιτούν περίπου 30 μαθητές, όταν αποφοιτούν βρίσκονται στον «αέρα» από τη στιγμή που δεν υπάρχει αντίστοιχη δομή σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας για να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το παραπάνω επισημάνθηκε μεταξύ άλλων χθες από την επίκουρο καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Σοφία Μαυροπούλου, με αφορμή τη σημερινή ημερίδα που θα φιλοξενηθεί στις 5 το απόγευμα, στο αμφιθέατρο «Κορδάτος», με θέμα «Το φάσμα του αυτισμού: Σύγχρονες τάσεις».

Η ημερίδα εντάσσεται στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό και γίνεται μετά από αίτημα του νεοσύστατου Συλλόγου Γονέων Μαθητών με Αυτισμό Μαγνησίας και σε συνεργασία με το Δήμο Βόλου.

Οπως ανέφερε η κ. Μαυροπούλου, μολονότι στην Ελλάδα δεν έχει γίνει επιδημιολογική έρευνα για τα ποσοστά εμφάνισης της συγκεκριμένης αναπτυξιακής διαταραχής στον πληθυσμό, υπολογίζεται ότι ανά 90 άτομα υπάρχει τουλάχιστον ένας που ανήκει πλέον στο αυτιστικό φάσμα.

Αυτό σημαίνει ότι ο αυτισμός είναι μια πραγματικότητα που καλούνται να αντιμετωπίσουν και τα σχολεία, στηρίζοντας εκπαιδευτικά μαθητές με αυτισμό.

Στη Μαγνησία λειτουργεί ένα από τα λιγοστά σε όλη τη χώρα (Λάρισα, Θεσσαλονίκη και Αθήνα) ειδικό σχολείο για μαθητές με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, που καλύπτει σε ικανοποιητικό ποσοστό τις ανάγκες των αυτιστικών μαθητών. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η κ. Μαυροπούλου, έλλειμμα υπάρχει τόσο σε επίπεδο συνέχισης της εκπαίδευσης των συγκεκριμένων μαθητών στη Δευτεροβάθμια όσο και σε επίπεδο εξειδίκευσης του εκπαιδευτικού προσωπικού σε θέματα αυτισμού. Ακόμη και στο ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας δεν γίνεται εξειδίκευση για τον αυτισμό και η ίδια υπογράμμισε την ανάγκη, οι εκπαιδευτικοί που έχουν εμπειρία στον συγκεκριμένο τομέα, να μεταδώσουν τις γνώσεις τους υπό την εποπτεία επιστημονικού κλιμακίου σε άλλους εκπαιδευτικούς, με στόχο τη στήριξη των μαθητών με αυτισμό σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης. «Θα πρέπει να αναζητήσουμε και να αξιοποιήσουμε το μορφωτικό κεφάλαιο που υπάρχει ήδη στα σχολεία μας», είπε χαρακτηριστικά.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου