ΤΟΠΙΚΑ

Αφημένη στην τύχη της η ειδική αγωγή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας

αφημένη-στην-τύχη-της-η-ειδική-αγωγή-στ-283714

Συμπληρώθηκε ακριβώς ένας μήνας από το πρώτο σχολικό κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά κι ακόμη η ειδική εκπαίδευση αναζητά το βηματισμό της ελλείψει αναπληρωτών για τη στελέχωση των εκπαιδευτικών δομών.

Το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης όπου είναι γραμμένοι 80 μαθητές με ανάγκες από την περιοχή, παραμένει κλειστό. Οι γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, από τη στιγμή που καταγράφονται σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των μαθητών, που σε αρκετές περιπτώσεις δεν μπορούν καν να αυτοεξυπηρετηθούν. Στο ΕΕΕΕΚ Βόλου δεν έχει γίνει ούτε μία ώρα μαθημάτων.

Λείπουν ένας φιλόλογος, δύο μαθηματικοί, ένας καθηγητής γεωπονίας, ένας μουσικός, ένας καθηγητής κεραμικής, ένας τουριστικών επιχειρήσεων, δύο φυτικής παραγωγής, δύο τεχνολόγοι τροφίμων, αλλά και εκπαιδευτικοί που αντιστοιχούν σε 44 ώρες καλλιτεχνικών και 46 ώρες κοινωνιολογίας. Ελλείψεις καταγράφονται και σε επίπεδο ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού. Υπάρχει μόλις μία ψυχολόγος. Ολες οι άλλες θέσεις είναι κενές, όπως και αυτές του ειδικού βοηθητικού προσωπικού.
Τα προβλήματα στην ειδική εκπαίδευση στο χώρο της Δευτεροβάθμιας στη Μαγνησία, δεν ξεκινούν ούτε τελειώνουν στο ΕΕΕΕΚ Βόλου.

Στο ΕΕΕΕΚ Αλμυρού από την αρχή της σχολικής χρονιάς γίνονται τρίωρα μαθήματα. Οι 18 μαθητές της σχολικής μονάδας πηγαίνουν κανονικά το πρωί στο σχολείο, αλλά σχολούν στις 11:30 το πρωί. Υπάρχουν μόλις 5 εκπαιδευτικοί εκ των οποίων μόνο οι δύο είναι μόνιμοι, για την απασχόληση των μαθητών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει πλήρες πρόγραμμα μαθημάτων.
Στο σχολείο υπάρχουν 12 κενές θέσεις τόσο εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, όσο και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού.

Στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής, η κατάσταση είναι λίγο καλύτερη. Υπάρχουν 27 μόνιμοι εκπαιδευτικοί που στελεχώνουν τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική δομή. Λείπουν μόλις τέσσερις εκπαιδευτικοί. Και πάλι όμως, απουσία εκπαιδευτικών που θα αναπληρώσουν τις θέσεις, οι μαθητές παρακολουθούν εξάωρο πρόγραμμα μαθημάτων κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη και πεντάωρο κάθε Παρασκευή.

Η μη έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών για την ειδική εκπαίδευση, έχει αντίκτυπο και στα υπόλοιπα σχολεία. Τμήματα ένταξης δημιουργήθηκαν, αλλά δεν λειτουργούν ελλείψει προσωπικού που θα τα στελεχώσει. Μαθητές με ανάγκες, μένουν πίσω στη διδακτέα ύλη, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μαθητές δύο ταχυτήτων. Μόνο στο 8ο Γυμνάσιο Βόλου, λειτουργεί τμήμα ένταξης κι αυτό με εκπαιδευτικό που αποσπάστηκε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου